Mælkekrise! gode råd modtages gerne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Dinsen

Det samme skete for mig, jeg prøvede også div, ting men intet hjalp... Så vi måtte "på flasken" i stedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
raca skriver:

dette syntes jeg så er at male fanden på væggen..

den gang var ammeningen anderledes end i dag.. eks skama amning hver 3 time osv, man begyndte med fastføde deromkring også, og barnet kom i pasning+ det ikke var almen viden at der var appetitspring..

min mor kunne ikke amme under de forhold, og stoppede også ved 2-3 mdr.. men det var omstendighederne der gjode det at der ikke var mere mælk....

ved den sidste ammede hun i over 1 år..

mælken forsvinder kun ved stress el, eller forde produktionen ikke bliver holdt ved lige, hvis man eks starter tidligt på fast føde, eller skema ammer frem for fri ammer..

Var egentligt igang med at skrive et langt svar, men det magter jeg ikke.

Som sagt, ved jeg ikke med 100% sikkerhed om er er noget at gøre. Ja, måske er det at male fanden på væggen - men jeg lever efter princippet 'forvent det værste, håb på det bedste'. Derudover har jeg ikke selv haft problemer med amningen, deraf min usikkerhed om det er 100% korrekt hvad jeg skriver.

Amen

Anmeld

20. september 2012

raca

engodmor skriver:

man skal ligge barnet til hver anden time, så er brystet fyldt 75 procent op igen med mælk.

det nytter intet og bare ligge til og ligge til flere gange på en time, det kommer der IKKE mere mælk ud af.

Det rigtige er, Hver anden time i to døgn, dog må der godt gå tre til fire timer om natten, da mælke produktionen øges bedre i nattetimerne.

Hvis det er fordi du føler at dinr bryster virker "slatne" og bare er bløde, så er det altså IKKE fordi der ikke er noget mælk i...grunden til at de føltes slatne og bløde, er fordi dit barn har fået mælke produktionen op og køre til den mængde barnet har brug for.

Tvivl aldrig på dig selv  stol på dit barn

hvor har du disse oplysninger fra...

mælken er afhænig af efterspørgsel.. men kroppen har brug for hvile.. så det er en balance gang.. men jo mere man ammer des mere mælk kommer det.. og der er ingen gylden 2 timers regel.. ur er faktisk en meget dårlig ting mht til amning..

om natte øges produktionen lettes, derfor efterspøger barnet mælken der.. særligt i apetitsprinsperioder.. hvis man kun ammer hver 3-4 time går man glip af værdifulde mugligheder for at øge produktionen..

men ja 75% af mælken er tilbage efter 2 timeer.. men hvis kroppen heletiden registere at brystet er halvtompt sætter den straks igang med at lave mere mælk. så gælder det bare om hvile afslapning, babyduft, og masser af væske.. helst vand.. 

Anmeld

20. september 2012

EnGodMor

hvor har du disse oplysninger fra...

mælken er afhænig af efterspørgsel.. men kroppen har brug for hvile.. så det er en balance gang.. men jo mere man ammer des mere mælk kommer det.. og der er ingen gylden 2 timers regel.. ur er faktisk en meget dårlig ting mht til amning..

om natte øges produktionen lettes, derfor efterspøger barnet mælken der.. særligt i apetitsprinsperioder.. hvis man kun ammer hver 3-4 time går man glip af værdifulde mugligheder for at øge produktionen..

men ja 75% af mælken er tilbage efter 2 timeer.. men hvis kroppen heletiden registere at brystet er halvtompt sætter den straks igang med at lave mere mælk. så gælder det bare om hvile afslapning, babyduft, og masser af væske.. helst vand.. 

det er oplysninger jeg har fra ammeklinikken.

Mælke produktionen stiger ikke ved og bare ligge barnet til konstant... den stiger efter der er gået to timer... tror egentlig os hvis man googler det, at det os står der..

Men det er sådan set ikke noget jeg gider diskuterer over, du har din mening, og jeg har min mening.

Jeg ga bare den information vider jeg selv har fået, og som har hjulpet mig

Anmeld

21. september 2012

fairlady

HURRRAAA mælken er ved at komme tilbage igen. Fik 1½ hvidt øl i går og fortsatte jo så ellers det mønster vi havde.

Var godt nok ved at være fustreret i går aftes omkring kl 20. Der var stadig ikke det store. Var spændt på om hvor længe lillemanden kunne sove, da vi gik i seng. Men han tog 3 timer og da vi vågnede der, kunne jeg mærke at der nogle noget mere fyldige bryster, end der havde været det seneste 1½ døgn!

Anmeld

21. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
fairlady skriver:

HURRRAAA mælken er ved at komme tilbage igen. Fik 1½ hvidt øl i går og fortsatte jo så ellers det mønster vi havde.

Var godt nok ved at være fustreret i går aftes omkring kl 20. Der var stadig ikke det store. Var spændt på om hvor længe lillemanden kunne sove, da vi gik i seng. Men han tog 3 timer og da vi vågnede der, kunne jeg mærke at der nogle noget mere fyldige bryster, end der havde været det seneste 1½ døgn!

Ihh, hvor skønt for jer begge

Er glad for at det lykkedes for dig !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.