Mælkekrise! gode råd modtages gerne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. september 2012

fairlady

Hvad sker der lige?! Har altid haft masser af mælk i brysterne, men igår da jeg kom hjem efter en gåtur, var der pludselig ikke så meget mælk i brysterne mere. Problemet forstætter i dag. Jeg prøver at ligge her i sengen med lillemanden og slappe af, drikke rigeligt med væske, spise og lade ham sutte så meget som muligt.

Men kender I nogle gode tricks til at få produktionen op igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Mussen2

Hvad sker der lige?! Har altid haft masser af mælk i brysterne, men igår da jeg kom hjem efter en gåtur, var der pludselig ikke så meget mælk i brysterne mere. Problemet forstætter i dag. Jeg prøver at ligge her i sengen med lillemanden og slappe af, drikke rigeligt med væske, spise og lade ham sutte så meget som muligt.

Som du selv skriver, hvile, mad drikke og evt. hudkontakt med barnet.

Men ellers hvidtøl og hvis du er hel hys med alkoholprocenterne så ammete

Hvor gammel er dit barn? Måske det blot er et appetitspring.

Anmeld

20. september 2012

Underskøn

Snup en guldbajerhehe, nu får jeg nok hug, men det skulle virke.

Her har jeg dog altid begrænset mig til ammethe el hvidtøl hvis produktionen går lidt død.. Også ellers selvf bare lad ham sutte amok så han gir din krop besked om at i har brug for nye forsyninger 

Anmeld

20. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
fairlady skriver:

Har ingen tips eller tricks - men kan fortælle at min mor løb tør for mælk da os børn (3styks - 24, 21 & 10år), var mellem 2-3 måneder, og der var intet at gøre, så hun gik over til flaske da hun løb tør.

Ved godt at det ikke er de opmuntrende ord du ville høre, men tror ikke der er så meget at gøre uden at vide det med 100% sikkerhed .

Anmeld

20. september 2012

raca

når barnet er mellem 2 og 5 mdr ca, falder mælken til, det betyder at du lækker mindre og ikke har samme spænding i brysterne mere, og at de bliver bløde..

det betyder ikke at du ikke har mælk mere.. for det har du, kroppen har bare vendet sig til at du ammer,

er han sulten? og urolig? for hvis ikke så er det nok bare det der er sket, og hans uro kan vis der er noget også være afledt af din uro.. over at du tror du mangler mælk...

Anmeld

20. september 2012

babymus77

Sutte sutte sutte, Hvidt øl:-) hvile, vand og så kan det snyde at man tror det er væk, mrn sig til dig selv, der er nok!! Så stresser du ikkr dig selv:-) 

Anmeld

20. september 2012

raca

Olivia's Moar skriver:

Har ingen tips eller tricks - men kan fortælle at min mor løb tør for mælk da os børn (3styks - 24, 21 & 10år), var mellem 2-3 måneder, og der var intet at gøre, så hun gik over til flaske da hun løb tør.

Ved godt at det ikke er de opmuntrende ord du ville høre, men tror ikke der er så meget at gøre uden at vide det med 100% sikkerhed .

dette syntes jeg så er at male fanden på væggen..

den gang var ammeningen anderledes end i dag.. eks skama amning hver 3 time osv, man begyndte med fastføde deromkring også, og barnet kom i pasning+ det ikke var almen viden at der var appetitspring..

min mor kunne ikke amme under de forhold, og stoppede også ved 2-3 mdr.. men det var omstendighederne der gjode det at der ikke var mere mælk....

ved den sidste ammede hun i over 1 år..

mælken forsvinder kun ved stress el, eller forde produktionen ikke bliver holdt ved lige, hvis man eks starter tidligt på fast føde, eller skema ammer frem for fri ammer..

Anmeld

20. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis jeg har haft en dag hvor der ikke var meget i brysterne så har jeg gjort dette her og det har altid hjulpet.

Drik en hvidtøl eller letøl, tag et varmt bad, duft til dit barns hår/hovedbund og så ligge sig inde i senge sammen med bettetrolden og lad dit barn sutte alt det han/hun vel. 

Anmeld

20. september 2012

LR85

Synes det tager et døgn til halvandet a få produktionen op igen. 

Så som de andre siger, lad ham sutte sutte og sutte det næste døgn, så skal det nok komme

Anmeld

20. september 2012

EnGodMor

man skal ligge barnet til hver anden time, så er brystet fyldt 75 procent op igen med mælk.

det nytter intet og bare ligge til og ligge til flere gange på en time, det kommer der IKKE mere mælk ud af.

Det rigtige er, Hver anden time i to døgn, dog må der godt gå tre til fire timer om natten, da mælke produktionen øges bedre i nattetimerne.

Hvis det er fordi du føler at dinr bryster virker "slatne" og bare er bløde, så er det altså IKKE fordi der ikke er noget mælk i...grunden til at de føltes slatne og bløde, er fordi dit barn har fået mælke produktionen op og køre til den mængde barnet har brug for.

Tvivl aldrig på dig selv  stol på dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.