Rød numse og tissekone

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.424 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. september 2012

tulle92

Hej min datter er snart 6 måneder oghun har nu fået meget rød numse og tissekone hver gany man røre hende med vådservietter så græder hun og ligger slet ikk stille selv når man smør zink salven på blir hun hys hvad kan det være og hvad kan jeg gøre ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Mussen2

tulle92 skriver:

Hej min datter er snart 6 måneder oghun har nu fået meget rød numse og tissekone hver gany man røre hende med vådservietter så græder hun og ligger slet ikk stille selv når man smør zink salven på blir hun hys hvad kan det være og hvad kan jeg gøre ? 

Jeg ville nøjes med vand. I vådservietter er der noget som hodt kan svie lidt.

Et rigtig godt råd er at koge nogle passende stykker stofbleer, som efter afkøling ( og det værste vand trykkes ud) lægges inden i bleen. Det funger hver gang, selvom det lyder besynderligt.

Jeg har aldrig brugt zinksalve men inotyol, som kan fåes på apoteket.

God bedring

Anmeld

20. september 2012

MorEllen

Mussen2 skriver:

Jeg ville nøjes med vand. I vådservietter er der noget som hodt kan svie lidt.

Et rigtig godt råd er at koge nogle passende stykker stofbleer, som efter afkøling ( og det værste vand trykkes ud) lægges inden i bleen. Det funger hver gang, selvom det lyder besynderligt.

Jeg har aldrig brugt zinksalve men inotyol, som kan fåes på apoteket.

God bedring

Ja, som om jeg skulle sagt det selv Vask med mildt sebevand, sørg for at skylle godt bagefter og læg kolde kogte stofstykker i bleen. Det har også fungeret hver gang hos oss! Jeg bruger også Inotyol hvis der er antydning til rød numse..

Anmeld

20. september 2012

HeXeri

tulle92 skriver:

Som en anden også siger, så hold afvaskningen til vand, du kan få bløde skumklude i fakta.

Brug føntørren på hende, hun er rød fordi huden har været fugtig og varm i bleen, zinksalve kan forværre det. Hvis du sørger for hun er helt tør inden du putter bleen på hende, så vil det hele af sig selv.

Fri luft til numsen hjælper også, ned på gulvet i en lun stue og et håndklæde under - så har mor styr på det

Anmeld

20. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter havde meget, meget rød numse, når hun var ved at få tænder. Det kunne blive så grelt, at der kom blæner på

Jeg brugte en salve fra apoteket og sørgede for, hun altid var tør dernede efter afvaskning, og så fik hun masser af luft til numsen. En overgang havde hun aldrig ble på, når vi var hjemme.

Så snart tanden/tænderne kom frem, gik rødmen væk.

Anmeld

20. september 2012

modesty

Luft! Lad hende ligge så meget som muligt uden ble. Inotyol og kogtvandsklude er også gode råd, men det bedste er at lade hende ligge uden ble. Og det gælder også når numsen er god igen. Forestil dig at gå med et gigantisk menstruationsbind der dækker hele området dernede - altid! 24/7. Det er bare ikke sundt for huden.

Anmeld

20. september 2012

tulle92

Mange tak alle sammen

Anmeld

20. september 2012

sabrina89

Jeg har købt en spray på apoteket der hedder a-derma den er super fantastisk. Min datter havde fået noget udslæt på numsen og halvanden dag efter vi startede med det var det væk.

Anmeld

20. september 2012

SaNiNa

Det kan være hun ikke kan tåle vådservietter det kan vores datter ikke så dem bruger vi kun hvis vi ikke kan komme til at bruge engangsklude

men på apoteket kan du få noget som hedder phentahol (stave) som er super godt også til rifter og sår

Anmeld

20. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Ved rød numse bruger jeg matas bepanthol slave som er en salve som er beregnet til røde numser. Jeg synes ikke at zinksalve er god nok. Når hun er meget rød og skal vaskes så brug kun vand, ikke sæbe det svier og så dup hende tør med noget meget blød stof. Men sørg for at holde området så tør som muligt lad hende evt. ligge uden ble et stykke tid og når hun er godt tør så vil jeg foreslå at du smøre hende med Bepanthol salve. Det virker meget hurtigt på irritationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.