Orker ikke mere..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. september 2012

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Ja jeg skriver så anonymt da jeg ikke vil kunne googles med dette indlæg.. 

Jeg har for små 4 mdr siden født en dejlig dreng.. Der har så været en del at se til med operation, handicap, hospitals indlæggelser m.m. Og nu har han det heldigvis godt situationen taget i betræktning.. 

Nu er jeg tilgengæld kommet der til hvor jeg ikke kan mere.. 
Hvis jeg falder i søvn sover jeg snildt 12 timer og vågner og er stadig træt.. Vågner jeg med den lille om natten kan jeg ikke sove igen, for så når min hjerne at komme i gear og så kører den ellers bare der ud af med alle mulige bekymringer, tanker, følelser.. Ja det er ikke til at holde ud.. I nat græd jeg simpelthen af magtesløshed.. og mangel på søvn..

Desværre har jeg meget mobile led, og det har givet mig et MEGET dårligt knæ.. Mit led bliver strukket maxsimalt ud, hvilket giver mig mange smerter.. Lægerne siger der intet er at gøre ved det, og jeg må tag smertestillende.. Dog er det holdt op med at virke
Problemet med mit knæ er nok blevet værre fordi vi bor i en opgang uden elevator på anden sal og jeg nu skal slæbe min søn, lift og bagage op og ned af trapperne når vi skal ud..  Og det kan jeg se frem til i et pænt stykke tid, da vores søn pga handicap nok ikke kommer til at gå før tidligst tre års alderen..

Jeg kan bare mærke jeg er rigtig træt.. Jeg har været på non-stop siden jeg fødte, ud over også at blive mor for første gang.. Og så har jeg tilmed haft komplikationer ved min graviditet.. 

Ja jeg tror jeg har brug for at lufte mine tanker, og samtidig kunne sige højt.. JEG ER TRÆT.. JEG KAN IKKE MERE.. JEG FØLER MIG SÅ STRESSET OPPE I MIN KNOLD.. 

Hvis i har gode afslapnings råd sig endelig til.. Men det skal være noget der ikke kræver det store, da energien er lav.. 

På forhånd tak for du læste med, hvis du er nået så langt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg har for små 4 mdr siden født en dejlig dreng.. Der har så været en del at se til med operation, handicap, hospitals indlæggelser m.m. Og nu har han det heldigvis godt situationen taget i betræktning.. 

Hvis jeg falder i søvn sover jeg snildt 12 timer og vågner og er stadig træt.. Vågner jeg med den lille om natten kan jeg ikke sove igen, for så når min hjerne at komme i gear og så kører den ellers bare der ud af med alle mulige bekymringer, tanker, følelser.. Ja det er ikke til at holde ud.. I nat græd jeg simpelthen af magtesløshed.. og mangel på søvn..

Desværre har jeg meget mobile led, og det har givet mig et MEGET dårligt knæ.. Mit led bliver strukket maxsimalt ud, hvilket giver mig mange smerter.. Lægerne siger der intet er at gøre ved det, og jeg må tag smertestillende.. Dog er det holdt op med at virke
Problemet med mit knæ er nok blevet værre fordi vi bor i en opgang uden elevator på anden sal og jeg nu skal slæbe min søn, lift og bagage op og ned af trapperne når vi skal ud..  Og det kan jeg se frem til i et pænt stykke tid, da vores søn pga handicap nok ikke kommer til at gå før tidligst tre års alderen..

Jeg kan bare mærke jeg er rigtig træt.. Jeg har været på non-stop siden jeg fødte, ud over også at blive mor for første gang.. Og så har jeg tilmed haft komplikationer ved min graviditet.. 

Ja jeg tror jeg har brug for at lufte mine tanker, og samtidig kunne sige højt.. JEG ER TRÆT.. JEG KAN IKKE MERE.. JEG FØLER MIG SÅ STRESSET OPPE I MIN KNOLD.. 

Hvis i har gode afslapnings råd sig endelig til.. Men det skal være noget der ikke kræver det store, da energien er lav.. 

Hvad med at få noget hjælp? Sådan at du kan få en lur om dagen. Slappe af

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad med at få noget hjælp? Sådan at du kan få en lur om dagen. Slappe af

Jeg er hele tiden træt.. det er nemlig det der er problemet.. 
Min mand hjælper så meget som han overhoved kan.. Men det hjælper ikke på hvordan jeg har det inden i, og at lige meget hvor meget jeg sover så er det ikke nok..

Desværre..  

Anmeld

20. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er hele tiden træt.. det er nemlig det der er problemet.. 
Min mand hjælper så meget som han overhoved kan.. Men det hjælper ikke på hvordan jeg har det inden i, og at lige meget hvor meget jeg sover så er det ikke nok..

Desværre..  

Så er der jo noger galt. Man bør ikke være træt hele tiden.

Anmeld

20. september 2012

Dinsen

Først en stor til dig!!

Har du snakket med din Sundhedsplejeske om hvordan det står til, tænker hun kan hjælpe dig lidt på vej...
Har du haft lidt alene tid, det behøves ik være flere timer..?? Når i har sku igennem alle de ting, har i så fået tilbudt en psykolog?? Tænker det ku være rart for jer/dig!!!

Tanker her fra

Anmeld

20. september 2012

Anonym trådstarter

Dinsen skriver:

Først en stor til dig!!

Har du snakket med din Sundhedsplejeske om hvordan det står til, tænker hun kan hjælpe dig lidt på vej...
Har du haft lidt alene tid, det behøves ik være flere timer..?? Når i har sku igennem alle de ting, har i så fået tilbudt en psykolog?? Tænker det ku være rart for jer/dig!!!

Tanker her fra

Tak Dinsen, 

Har snakket lidt med hende, men det er mere vores søn der er i fokus.. 

Hvad angår alenetid så har min mand taget vores søn når jeg har haft brug for alenetid, men det har bare ikke virket ((

Har prøvet to forskellige psykologer, men ingen af dem har klinget med mig.. Jeg er i forvejen en meget privat person så hvis jeg ikke klinger med min sykolog er jeg ikke den første til at blabre om en masse i mit liv.. Har dog overvejet at prøve en mere inden jeg opgiver det ræs.. 

Tusind tak for krammer, har jeg virkelig brug for  

Anmeld

20. september 2012

Dinsen

Anonym skriver:

Tak Dinsen, 

Har snakket lidt med hende, men det er mere vores søn der er i fokus.. 

Hvad angår alenetid så har min mand taget vores søn når jeg har haft brug for alenetid, men det har bare ikke virket ((

Har prøvet to forskellige psykologer, men ingen af dem har klinget med mig.. Jeg er i forvejen en meget privat person så hvis jeg ikke klinger med min sykolog er jeg ikke den første til at blabre om en masse i mit liv.. Har dog overvejet at prøve en mere inden jeg opgiver det ræs.. 

Tusind tak for krammer, har jeg virkelig brug for  

Var så lidt :-)

Syntes virkelig du ska prøve om 3 gang ikke er lykkens gang, hvem ved måske er det netop li den psykolog du ka åbne dig op for

Anmeld

20. september 2012

Vivian87

Først en kæmpe krammer og en masse varme tanker

Nu har jeg overhovedet ikke været det samme igennem som dig, men det lyder præcis som mig da vores datter var 2-3 måneder. Jeg har fået en fødselsdepression, så jeg kan ikke lade være med at tænke om du måske har noget lignende?? Og husk, der er intet skamfuldt eller forkert i at ha det sådan!

Jeg fik min sundhedsplejerske til at lave en test på mig som viste hvor slemt det stod til, og på den måde ku jeg bedre få den hjælp jeg havde brug for! Jeg er også en utrolig privat person, og psykologer har heller aldrig hjulpet mig, men jeg kom til at gå i sådan en "terapi gruppe" med andre mødre der havde det ligesom mig og det har VIRKELIG hjulpet - måske det også kan hjælpe dig at snakke med andre mødre der har stået i/ står i situationer der minder om din??

Jeg var også træt hele tiden, og det viste sig at min blodprocent var MEGET lav, så måske du skulle snakke med lægen om det??

Nå, det blev vidst noget rod, men håber du kan få lidt mening ud af det

Du er altid velkommen til at skrive privat hvis det er

Anmeld

20. september 2012

Ryberg

Anonym skriver:

Hejsa, 

Det lyder til at være hårdt... Sender dig lige en stor krammer

Det er godt din mand kan aflaste dig lidt, og jeg tænker om du ikke har noget familie der kan hjælpe dig?

og så få ringet efter din SSP og snak om DIG i stedet om din søn.. for du kan ikke stille dine søns behov fuldt ud, hvis ikke du har det godt.
og det kan hurtigt blive en ond spiral..

og en sidste ting jeg synes du skal prøve at tænke over.. Min mor har dårlig ryg i form af en sygdom hun har, da hun fik tvillinge drenge, hvoraf den ene havde klumpfod, og det hele var meget krævende, der havde hun det ligesom dig på et tidspunkt, så træt, udmattet osv.

Hun bad kommunen om hjælp, og fik aflastning .. for det at have "fri" ved hjælp af aflastning, kan virkelig hjælpe en!

Bare en tanke.

og husk, det er ikke farligt at bede om hjælp!

Anmeld

20. september 2012

Ciss

Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg har også prøvet det - uden knæproblemer, men så var der andre ting.

Vores den ældste var også på sygehuset mange gange som lille og i narkose mange gange, stadig syg. Stress og det hele var også ved at tage knækken på mig på et tidspunkt.

Det enkleste overlevelsesknep, jeg lærte, var at tage en bruser. Så snart manden kom ind ad døren, så måtte han tage babyen, og så gik jeg på badet og låste døren efter mig. Når vandet løb i bruseren kunne jeg ikke høre de to andre, jeg kunne i fred tænke de tanker, jeg havde brug for, og jeg kunne slappe af i kroppen og i hovedet. Det slog vel lidt ud på vandregningen, men det hjalp mig helt enormt til at klare en dag til... Det tager jo ikke søvnmanglen, men det frisker alligevel lidt og man får lige en lille pause fra ansvar osv.

Når det er vanskeligt for dig med knæ og trapper og bagage og al ting, går det måske an at få hjælp af en trillepige - i hvert fald en gang i mellem? Så kan du også forsøge at lægge dig ned og sove lidt den tid, de triller...

Det skal nok blive enklere efterhånden. Prøv at få mest mulig rutiner i hverdagen. Det aflaster også lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.