får su - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.757 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. september 2012

frkanonym

hej piger.

jeg er i tvivl om, hvornår jeg får su første gang. og synes ikke rigtig, jeg kan finde noget på hjemmesiden, så jeg håber, i kloge damer kan give mig svar

jeg har bestilt su her i september, da jeg blev atten den ottende september. man kan jo bestille su en måned før, man kan få su fra, og det kører hvert kvartal. og da jeg jo har fødselsdag i september, kan jeg få su fra oktober.

men hvornår får jeg den første su? er det 1. oktober eller 1. november? eller noget helt andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

FrkZier

hej piger.

jeg er i tvivl om, hvornår jeg får su første gang. og synes ikke rigtig, jeg kan finde noget på hjemmesiden, så jeg håber, i kloge damer kan give mig svar

jeg har bestilt su her i september, da jeg blev atten den ottende september. man kan jo bestille su en måned før, man kan få su fra, og det kører hvert kvartal. og da jeg jo har fødselsdag i september, kan jeg få su fra oktober.

men hvornår får jeg den første su? er det 1. oktober eller 1. november? eller noget helt andet?

dengang jeg blev 18 og sku have su fik jeg det allerede fra måneden efter - jeg har fødselsdag d. 9 september og er så heldig at det ligger perfekt i forhold til su fordi det er hver 3. måned de giver det (i hvertfald for 3 år siden ved ikke om det ændret)

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Husk at gå ind og godkende din låneplan for ellers får du ikke noget De skal først se din ansøning og derefter skal du godkende at de har set den hehe

Men du kan forvente din første su til omkring oktober vil jeg sige

Anmeld

18. september 2012

prettybutterfly

Jeg tror bare de har ret travlt for tiden da mange har ansøgt om SU i øjeblikket, så du får nok pengene for sep om et par dage når de har ekspideret din ansøgning! Tror på det sker FØR oktober, men ved jo af gode grunde ik hvor travlt de har 

Anmeld

18. september 2012

frkanonym

Muhmi skriver:

Husk at gå ind og godkende din låneplan for ellers får du ikke noget De skal først se din ansøning og derefter skal du godkende at de har set den hehe

Men du kan forvente din første su til omkring oktober vil jeg sige

hvordan gør jeg det? har bestemt ikke forstand på det overhovedet!

Anmeld

18. september 2012

frkanonym

FrkZier skriver:

dengang jeg blev 18 og sku have su fik jeg det allerede fra måneden efter - jeg har fødselsdag d. 9 september og er så heldig at det ligger perfekt i forhold til su fordi det er hver 3. måned de giver det (i hvertfald for 3 år siden ved ikke om det ændret)

de giver det stadigvæk for hevr 3. måned og jeg har fødselsdag den 8. september, så mon ikke, det giver det samme som ved dig dengang?

Anmeld

18. september 2012

frkanonym

prettybutterfly skriver:

Jeg tror bare de har ret travlt for tiden da mange har ansøgt om SU i øjeblikket, så du får nok pengene for sep om et par dage når de har ekspideret din ansøgning! Tror på det sker FØR oktober, men ved jo af gode grunde ik hvor travlt de har 

at jeg får pengene for september om et par dage? skulle de ik først gå ind den 1. oktober? ja undskyld mine dumme spørgsmål, har ik forstand på det

Anmeld

18. september 2012

LilleChelle

Man får SU fra kvartalet efter, man er fyldt 18. 

Dvs. at hvis du har fødselsdag April, maj, Juni, kan du få SU fra Juli. Har du fødselsdag i Juli, August eller september, kan du få SU fra Oktober. 

Dvs. at når du har fødselsdag i September, får du din første SU udbetalt d. 30. September. 

- låneplanen skal ikke godkendes, medmindre du har søgt SUlån. 

Anmeld

18. september 2012

frkanonym

LilleChelle skriver:

Man får SU fra kvartalet efter, man er fyldt 18. 

Dvs. at hvis du har fødselsdag April, maj, Juni, kan du få SU fra Juli. Har du fødselsdag i Juli, August eller september, kan du få SU fra Oktober. 

Dvs. at når du har fødselsdag i September, får du din første SU udbetalt d. 30. September. 

- låneplanen skal ikke godkendes, medmindre du har søgt SUlån. 

tusind tak for svar! men må jo så få den udbetalt den 28. september, da den 30. er søndag .. men nu har jeg forstået det.

men burde jeg ikke få en form for meddelelse om, om su'en er godkendt/afvist?

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

frkanonym skriver:

hvordan gør jeg det? har bestemt ikke forstand på det overhovedet!

Hihi, du går ind på www.min-su.dk og så logger du ind med dit nemid og trkker på 'godkend låneplan' tryk godkend og så burde du være klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.