Svar på røntgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

An&Jo

Line - med Bobben skriver:

Hvordan ser dit D-vitamin tal ud?

Min kæreste har også gigt lignende symptomer.. Hans er så i hænder og knæ.. Men det var simpelthen et voldsomt d-vitamin underskud der gjorde det.. Han døjede utrolig meget med smerter, og det er begyndt at blive aftagende efter han tager ekstra d-vitamin Værd at prøve måske hvis fys ikke hjælper... Ja og D-vitamin er jo altid godt

er faktisk ikke blevet undersøgt for D-vitamin mangel.. Kunne være man skulle forsøge at få taget sådan en prøve hvis det ikke hjælper..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Wimmie

An&Jo skriver:

uha, forhistorien er lang, har døjet rigtig meget med mange smerter i hoften de sidste 4-5 år hvis ikke længere, og jeg er blevet pumpet med diverse gigt piller altid, men så her for en måneds tid siden ca, stoppede de med at virke, de kunne simpelthen ikke tage mine smerter længere.. måtte derfor ty til at ringe til vagtlægen for at få noget stærkere, og det fik jeg så hvis jeg lovede at kontakte egen læge med henblik på grundigere undersøgelse, og det blev så gjort, og endte videre i røntgen for at få taget billeder..

Jeg selv og en tidligere læge mistænker noget gigt af en art, men min nye "gamle" læge som jeg har haft siden jeg var barn er meget tilbageholden med at undersøge for det, for han mener ikke at en ung kvinde i sin bedste alder kan have gigt, og derfor bliver jeg nu igen igen sendt videre til fysioterapi..

Hmmm...jeg synes det lyder bekendt... Her de sidste 4-5 måneder har jeg haft vildt ondt i hofterne (især når jeg skal op af trapper), og jeg har undret mig over hvad det kunne være...har dog ikke været ved lægen endnu.

Jeg døjede heller ikke med mit bækken under graviditeten...

Det kunne da godt være man skulle få det undersøgt. Håber bestemt ikke det har noget med gigt at gøre 

Anmeld

17. september 2012

Aabye

An&Jo skriver:

er faktisk ikke blevet undersøgt for D-vitamin mangel.. Kunne være man skulle forsøge at få taget sådan en prøve hvis det ikke hjælper..

Ja det synes jeg da..
Det er en simpel blodprøve de skal tage..
Min kæreste fik som sagt taget sådan en blodprøve.. Og den viste et seriøst vitamin mangel..
Nu bliver det tjekket op på engang imellem, og tallene er blevet meget pænere efter han begyndte at tage de ekstra D-vitaminer

Anmeld

17. september 2012

serinasmor

An&Jo skriver:

fik

ja, men der er former for gigt der ikke kan ses på en røntgen billede, og dem vil han ikke undersøge for endnu..

Jeg ved godt den diagnose ikke er sjov at få, men uanset hvad, så er det bare meget rart at have noget at gå ud fra, så jeg ved hvordan jeg skal forholde mig til det, det er trods alt mange år efterhånden jeg har gået rundt med smerter..

Argh .... slå i bordet

Har en veninde der fik diagnosen som 18 årig ... og en tidligere studiekammarat der fik sin som 16 årig .. unge kvinder kan godt have gigt ... det sker bare sjældent ... (mener begge har typen urinsyre )

Dumme læger og deres forbehold !

( så dit svar til sussie )

Han skulle da sende dig videre til yderligere undersøgelse - altså

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

An&Jo skriver:

han har sendt mig videre til en i lokalområdet, så går ud fra at personen har forstand på lige præcis dette problem..

jeg synes bare det er meget mærkeligt at fys ikke har hjulpet de andre gange, men som skrevet, så prøver jeg det da, og håber da også på at det hjælper, men min erfaring fra tidligere siger bare at det ikke ser så lyst ud..

det skal du slet ikke gå ud fra 

Det er forbløffende så lidt alment praktiserende læger ved om dette 

Anmeld

17. september 2012

An&Jo

Wimmie skriver:

Hmmm...jeg synes det lyder bekendt... Her de sidste 4-5 måneder har jeg haft vildt ondt i hofterne (især når jeg skal op af trapper), og jeg har undret mig over hvad det kunne være...har dog ikke været ved lægen endnu.

Jeg døjede heller ikke med mit bækken under graviditeten...

Det kunne da godt være man skulle få det undersøgt. Håber bestemt ikke det har noget med gigt at gøre 

håber da ikke du skal døje på samme måde som mig, og i ligeså lang tid, for det er ikke sjovt.. :/

Anmeld

17. september 2012

An&Jo

Line - med Bobben skriver:

Ja det synes jeg da..
Det er en simpel blodprøve de skal tage..
Min kæreste fik som sagt taget sådan en blodprøve.. Og den viste et seriøst vitamin mangel..
Nu bliver det tjekket op på engang imellem, og tallene er blevet meget pænere efter han begyndte at tage de ekstra D-vitaminer

ja simpel og simpel, jeg er så angst for nåle.. jeg kan slet ikke samarbejde med sådan nogle..

Anmeld

17. september 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

Argh .... slå i bordet

Har en veninde der fik diagnosen som 18 årig ... og en tidligere studiekammarat der fik sin som 16 årig .. unge kvinder kan godt have gigt ... det sker bare sjældent ... (mener begge har typen urinsyre )

Dumme læger og deres forbehold !

( så dit svar til sussie )

Han skulle da sende dig videre til yderligere undersøgelse - altså

ja og eftersom vi har gigt i familien mange led tilbage, også hvor folk har fået det konstateret tidligt, synes jeg måske han burde lytte til mig, men nu forsøger jeg mig med fys, og så må vi se hvad det ender med..

Anmeld

17. september 2012

An&Jo

SussieThyssen skriver:

det skal du slet ikke gå ud fra 

Det er forbløffende så lidt alment praktiserende læger ved om dette 

jaa, men nu får vi af se når jeg kommer afsted.. håber da at det hjælper..

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

An&Jo skriver:

håber da ikke du skal døje på samme måde som mig, og i ligeså lang tid, for det er ikke sjovt.. :/

Nej - jeg har i forvejen dårlig ryg og dårligt knæ, så jeg behøver ikke flere skavanker 

Håber da de finder ud af hvad der er galt med dine hofter... Og ja, unge kan godt få gigt- gik i gymnasiet med én der fik det som 20-årig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.