Ina33 skriver:
Egentlig kan det være fuldstændig ligegyldigt, men nu ligger jeg her og kan ikke sove, så nu spørger jeg alligevel.
Jeg havde i går aftes en temperatur på 37,8 i endetarmen og 37,3 i munden - senere steg den til 37,5 i munden. I løbet af natten har den ligget på 37,3 - 37,5 i munden. Jeg tog så en panodil, og efter en time sagde temperaturen 37,0.
Panodil slår jo evt. feber ned, så kan jeg nu regne med at 37,3 var feber for mig, eftersom panodilen har gjort at temperaturen er blevet lavere?
Egentlig kan det jo være fuldstændig ligegyldig, for jeg er i hvert fald ikke ved at dø, men jeg har det heller ikke godt.
Jeg er ikke helt med.
Altså, altså du har ikke feber, hvis du har under 37,5. Punktum. Det er ikke individuelt.
Derimod kan det være individuelt, hvornår du føler dig dårlig temperatur-mæssigt. Det kan godt være, du føler dig varm og utilpas ved 37,3, - men feber er det ikke. Det er klart defineret som minimum 37,5.
Panodilen kan sagtens have slået feberen ned, således at du ville have haft feber, hvis du ikke havde taget den.
Håber, det var svar nok.

Anmeld