Har nogen af jer anskaffet et kæledyr uden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

SussieThyssen

MortilElias2010 skriver:

Følelsernes vold! Morgendagen ser meget lysere ud, men havde ikke fået sovet hvis ikke jeg havde fået nedfældet mine tanker i nat. Tak for feedback! 

Det er altid godt at sove på det.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

FruK

TeamRocket skriver:

Hvis i går fra hinanden pga noget så åndssvagt som en kat så er i nok ikke ment to be:-S min mand vil altid komme i første række når det gælder dyr- og det skal være en fælles beslutning præcis som et barn er det, aldrig om jeg bare ville tvinge et barn eller en kat ned over hovedet på nogen. Hvis du vil ha flere og han ikke vil så må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest, din mand eller en kat. Jeg vil så lige indskyde at jeg ikke synes en ægte dyreelsker ville byde et dyr at bo sammen med en hvor det i aller højeste grad er uønsket. Lad katten flytte hjem et sted hvor den er ønsket af alle parter det vil den have bedst af.

Meget enig.

Det lyder ikke som om I betyder noget særligt for hinanden, hvis I begge to truer med at gå fra hinanden, hvis ikke I får jeres vilje.

Anmeld

17. september 2012

FruK

MortilElias2010 skriver:

Følelsernes vold! Morgendagen ser meget lysere ud, men havde ikke fået sovet hvis ikke jeg havde fået nedfældet mine tanker i nat. Tak for feedback! 

Nu fik jeg også læst din update.

Det er vi vist flere der kender. Håber I bliver enige.  

Anmeld

17. september 2012

LilleLene

MortilElias2010 skriver:

jeres partners accept? 

I så fald, hvordan gik det? 

Løste det sig? 

Osv. 

Fortæl. 

Sagen er den at jeg har forelsket mig i en lille sort skovkat-han på 6 mrd. Den bor kun 10min fra hvor vi bor og er gratis. Da jeg fortalte min mand om den tidligere Spurgte han hvor den var i landet (tog det som et interesseret spg) så henvendte mig til ejeren og begyndte allerede at tænke på hcordan vores to ældre hunkatte (steriliserede) ville have det med ham og det ville være ideelt nu hvor vi flytter til 250kvm istedet for 100kvm. plus at han er killing og en hankat. Så foptæller jeg min mand om det her hvor vi gik i seng hvor den var og opholdt sig osv. og han blev fuldstændig - ja havde lyst til at flå hovedet af ham og er stadigvæk vred) over hans svar.. "Vi skal ikke have flere katte!" Så blev jeg lige nødt til at hævde min egen ret til at bestemme og der ikke er noget vi i DEN beslutning. Han ved hvor meget jeg elsker dyr og han ved udemærket hor højt de står på min liste. Så det er fuldstændig udelukket at vinke skal have flere. Så bad ham rette det til - ikke flere lige NU. Fandengale mig om han kan tage den slags beslutninger og lege latterligt overhoved! Nå men jeg siger så at det er vi jo to om at beslutte og så ender han med at sige at det ikke bliver med ham under samme tag og såstår jeg sagt at vi da heldigvis haretager tage. Latterligt skænderi/diskusison men han kan ikke være det bekendt! Og er der noget der er helt sikkert, det er at der kommer flerefyr og det skal igang ikke et sekund være i tvivl om! Og burde heller ikke for det har jeg gjort klart fra starten, fra den spæde begyndelse. Jeg tager de dyr vi kan magte ind, går selvfølgelig ikke crazy overboard. Men dyr dem kommer der nogen af. 

Jeg ved det lyder dumt for nogen og kun dem der elsker dyr ubetinget som jeg kan sætte sig ind hvor hårdt slag dt er at få den slags udmeldinger... 

Så hvad siger I til det?! 

Jeg overvejer at få den, ikke lige idag eller imorgen - men sådan stille få den ind i det nye hus på et tidspunkt og så han ser den og vænnet ig til den oggefalder for dens nuttedes - ved det er dumt men drømmer altså bare lige nu! 

Jeg tænker han kan ryge og rejse hvis en kat får ham til at true med at forlade mig. 

Jeg sagde til min kæreste, at jeg ikke ville flytte hjem til ham hvis jeg ikke fik et kæledyr

Jeg fandt så den smukkeste lille Sphynx (nøgenkat) og sagde at ham købte jeg

Min kæreste havde faktisk ikke regnet med at jeg ville gøre det, før vi sad i bilen på vej hen efter ham...

Nu elsker han ham rigtig højt, og leger med ham hver dag og putte med ham

Anmeld

17. september 2012

Princesspigen

MortilElias2010 skriver:

jeres partners accept? 

I så fald, hvordan gik det? 

Løste det sig? 

Osv. 

Fortæl. 

Sagen er den at jeg har forelsket mig i en lille sort skovkat-han på 6 mrd. Den bor kun 10min fra hvor vi bor og er gratis. Da jeg fortalte min mand om den tidligere Spurgte han hvor den var i landet (tog det som et interesseret spg) så henvendte mig til ejeren og begyndte allerede at tænke på hcordan vores to ældre hunkatte (steriliserede) ville have det med ham og det ville være ideelt nu hvor vi flytter til 250kvm istedet for 100kvm. plus at han er killing og en hankat. Så foptæller jeg min mand om det her hvor vi gik i seng hvor den var og opholdt sig osv. og han blev fuldstændig - ja havde lyst til at flå hovedet af ham og er stadigvæk vred) over hans svar.. "Vi skal ikke have flere katte!" Så blev jeg lige nødt til at hævde min egen ret til at bestemme og der ikke er noget vi i DEN beslutning. Han ved hvor meget jeg elsker dyr og han ved udemærket hor højt de står på min liste. Så det er fuldstændig udelukket at vinke skal have flere. Så bad ham rette det til - ikke flere lige NU. Fandengale mig om han kan tage den slags beslutninger og lege latterligt overhoved! Nå men jeg siger så at det er vi jo to om at beslutte og så ender han med at sige at det ikke bliver med ham under samme tag og såstår jeg sagt at vi da heldigvis haretager tage. Latterligt skænderi/diskusison men han kan ikke være det bekendt! Og er der noget der er helt sikkert, det er at der kommer flerefyr og det skal igang ikke et sekund være i tvivl om! Og burde heller ikke for det har jeg gjort klart fra starten, fra den spæde begyndelse. Jeg tager de dyr vi kan magte ind, går selvfølgelig ikke crazy overboard. Men dyr dem kommer der nogen af. 

Jeg ved det lyder dumt for nogen og kun dem der elsker dyr ubetinget som jeg kan sætte sig ind hvor hårdt slag dt er at få den slags udmeldinger... 

Så hvad siger I til det?! 

Jeg overvejer at få den, ikke lige idag eller imorgen - men sådan stille få den ind i det nye hus på et tidspunkt og så han ser den og vænnet ig til den oggefalder for dens nuttedes - ved det er dumt men drømmer altså bare lige nu! 

Jeg tænker han kan ryge og rejse hvis en kat får ham til at true med at forlade mig. 

jeg er meget stor dyre elsker og sammen med kæresten har vi da os 3 katte..

men jeg tror du skal gribe det an på en anden måde, mænd kan godt lide de er med til at bestemme, hvis du tvinger denne kat ned over hoved på ham er det måske ikke det at det er en kat, men det at du tager beslutningen selv der gør ham sur..

i skal være 2 om beslutningerne, lad ham tænke lidt og spørg ham hvorfor han mener det er en dum ide med en kat mere ? det kunne faktis være han havde ét godt augoment ? har han ikke det, tja så kan du jo overveje at hente det lille pus..

jeg ved bare fra min egen kæreste at jeg ikke skal tvinge noget ned over hoved på ham fordi han så gør alt for at stille sig på bagbenene.. men hvis du spørger ham ku det jo være der er en grund og så kan i jo tage den der fra  

Anmeld

17. september 2012

chael

Jeg synes sgu ikke det okay af dig.

Det er da super egoistisk bare at ville tvinge det ned over hovedet på ham. Han siger nej, men du vil gøre det alligevel, det forstår jeg ikke.

I har jo 2 katte i forvejen, er det ikke rigeligt?

Ja, jeg kan sgu ikke rigtig give dig medhold i denne, jeg synes man skal være enige om antallet af dyr, da man jo lever sammen med dem. Og hvis han ikke gidder eller magter flere dyr, der sviner, skal fodres, til dyrlæge osv, så lad dog ogs ham have en holdning til det.

*C

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Update i tråden!!  Svarenes antal er overkommelige at læse igennem  Alles gut på hjemmefronten! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.