Har nogen af jer anskaffet et kæledyr uden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. september 2012

MortilElias2010

jeres partners accept? 

I så fald, hvordan gik det? 

Løste det sig? 

Osv. 

Fortæl. 

Sagen er den at jeg har forelsket mig i en lille sort skovkat-han på 6 mrd. Den bor kun 10min fra hvor vi bor og er gratis. Da jeg fortalte min mand om den tidligere Spurgte han hvor den var i landet (tog det som et interesseret spg) så henvendte mig til ejeren og begyndte allerede at tænke på hcordan vores to ældre hunkatte (steriliserede) ville have det med ham og det ville være ideelt nu hvor vi flytter til 250kvm istedet for 100kvm. plus at han er killing og en hankat. Så foptæller jeg min mand om det her hvor vi gik i seng hvor den var og opholdt sig osv. og han blev fuldstændig - ja havde lyst til at flå hovedet af ham og er stadigvæk vred) over hans svar.. "Vi skal ikke have flere katte!" Så blev jeg lige nødt til at hævde min egen ret til at bestemme og der ikke er noget vi i DEN beslutning. Han ved hvor meget jeg elsker dyr og han ved udemærket hor højt de står på min liste. Så det er fuldstændig udelukket at vinke skal have flere. Så bad ham rette det til - ikke flere lige NU. Fandengale mig om han kan tage den slags beslutninger og lege latterligt overhoved! Nå men jeg siger så at det er vi jo to om at beslutte og så ender han med at sige at det ikke bliver med ham under samme tag og såstår jeg sagt at vi da heldigvis haretager tage. Latterligt skænderi/diskusison men han kan ikke være det bekendt! Og er der noget der er helt sikkert, det er at der kommer flerefyr og det skal igang ikke et sekund være i tvivl om! Og burde heller ikke for det har jeg gjort klart fra starten, fra den spæde begyndelse. Jeg tager de dyr vi kan magte ind, går selvfølgelig ikke crazy overboard. Men dyr dem kommer der nogen af. 

Jeg ved det lyder dumt for nogen og kun dem der elsker dyr ubetinget som jeg kan sætte sig ind hvor hårdt slag dt er at få den slags udmeldinger... 

Så hvad siger I til det?! 

Jeg overvejer at få den, ikke lige idag eller imorgen - men sådan stille få den ind i det nye hus på et tidspunkt og så han ser den og vænnet ig til den oggefalder for dens nuttedes - ved det er dumt men drømmer altså bare lige nu! 

Jeg tænker han kan ryge og rejse hvis en kat får ham til at true med at forlade mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

TeamRocket

Hvis i går fra hinanden pga noget så åndssvagt som en kat så er i nok ikke ment to be:-S min mand vil altid komme i første række når det gælder dyr- og det skal være en fælles beslutning præcis som et barn er det, aldrig om jeg bare ville tvinge et barn eller en kat ned over hovedet på nogen. Hvis du vil ha flere og han ikke vil så må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest, din mand eller en kat. Jeg vil så lige indskyde at jeg ikke synes en ægte dyreelsker ville byde et dyr at bo sammen med en hvor det i aller højeste grad er uønsket. Lad katten flytte hjem et sted hvor den er ønsket af alle parter det vil den have bedst af.

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

TeamRocket skriver:

Hvis i går fra hinanden pga noget så åndssvagt som en kat så er i nok ikke ment to be:-S min mand vil altid komme i første række når det gælder dyr- og det skal være en fælles beslutning præcis som et barn er det, aldrig om jeg bare ville tvinge et barn eller en kat ned over hovedet på nogen. Hvis du vil ha flere og han ikke vil så må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest, din mand eller en kat. Jeg vil så lige indskyde at jeg ikke synes en ægte dyreelsker ville byde et dyr at bo sammen med en hvor det i aller højeste grad er uønsket. Lad katten flytte hjem et sted hvor den er ønsket af alle parter det vil den have bedst af.

Lige mine ord.

jeg sad her med store øjne og gloede.

hvis din mand vitterligt ikke betyder mere, så er det nok også bedst du forlader ham.

Jeg elsker også dyr, men jeg kunne da alrig drømme om at tage et dyr ind, som min mand ikke var stemt for, aldrig.

Og...to katte må også være nok, kan man sige, også selvom man elsker katte.
Det koster jo også penge med dem, ordentlig sund kost, masser af kattegrus, vaccinationer og al den slags. Så med 3 katte kan det hurtigt gå hen og blive en ordentlig udskrivning pr år.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

17. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker som de andre, at ka man blive så uvenner om en kat, at man seriøst overvejer at gå fra hinanden, så er det nok ik meningen man ska være sammen!

Jeg syntes du ska droppe tanken om den kat. Nyde de 2 du har. Ka jo være at din kærste føler at 2 katte er = mange, hvor mange er = 50 for dig? 

Man er også nød til som sussi siger at tænke økonomi. Det er dyrt at ha dyr! 

Vh Stine ( en ægte dyre elsker med 3 katte )

Anmeld

17. september 2012

Ciss

Skal man have dyr skal det være en fælles beslutning.

Dyr bliver i meget høj grad en del af familien og selv hvis du er syg, vækrejst, overarbejdet eller noget andet, skal dyret passes og plejes mm. Dermed er det ikke noget, man skal trække ned over ørene på folk, som ikke ønsker det. Det er ikke godt hverken for forholdet eller dyret.

Anmeld

17. september 2012

Koen.

TeamRocket skriver:

EEnHvis i går fra hinanden pga noget så åndssvagt som en kat så er i nok ikke ment to be:-S min mand vil altid komme i første række når det gælder dyr- og det skal være en fælles beslutning præcis som et barn er det, aldrig om jeg bare ville tvinge et barn eller en kat ned over hovedet på nogen. Hvis du vil ha flere og han ikke vil så må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest, din mand eller en kat. Jeg vil så lige indskyde at jeg ikke synes en ægte dyreelsker ville byde et dyr at bo sammen med en hvor det i aller højeste grad er uønsket. Lad katten flytte hjem et sted hvor den er ønsket af alle parter det vil den have bedst af.

Enig

Anmeld

17. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Enig med alle de andre

Min kæreste er ligesom dig. Stod det til ham, havde vi en zoologisk have - og må ærligt indrømme, har det samme svar som din mand. 'vi skal ikke have flere dyr'. En hund må være nok. Og vil da håbe, at han også finder mig mere vigtig en nogle dyr.

Anmeld

17. september 2012

Fenja09

At tage et dyr til sig, uanset årsagen, er ikke det rette hvis ikke begge parter er interesseret i at have dyret boende. Jeg ville have lettere ved at forstå dig, hvis i ingen dyr havde i forvejen, men i har to - nyd da dem og så se hvad der sker fremover.

Vi har både katte og hund, og elsker også dyr rigtig meget, men det er dyr vi har valgt sammen. Så personligt ville jeg bliver rigtig vred hvis min kæreste dukkede op med en hundehvalp uden at have forhørt sig hos mig. Det er og skal være en fælles beslutning når man bor under samme tag.

/Fenja

Anmeld

17. september 2012

SS82

TeamRocket skriver:

Er så enig 

Dog har jeg selv som sådan haft gjort det. Med min ex ville jeg rigtig gerne have en hund (han havde en selv en) jeg spurgte ham og han ille ikke. Det skal lige tilføjes at vi boede ikke 100% sammen. En dag sagde jeg at jeg rigtig gerne ville have den og at min søster havde sagt at hun rigtig gerne ville hjælpe med at passe den når jeg ikke kunne. Så vendte han fuldstændig og ville gerne have den. Og så købte jeg den. Men kunne ikke have fundet på at have hentet den hvis han fuldstændig var stejlet over det.

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Følelsernes vold! Morgendagen ser meget lysere ud, men havde ikke fået sovet hvis ikke jeg havde fået nedfældet mine tanker i nat. Tak for feedback! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.