Så er vi gået i gang med projekt ble-afvænning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2009

Sweet1978

Min datter på 21 mdr. viser allerede stor interrese for potten så den er kommet ned i stuen så hun kan prøve når hun har lyst. Så har vi toiletsæde ovenpå. Planen er at de næste bleer der skal købes bliver buksebleer så det bliver nemmere for hende at trække dem op og ned efter behov. Gider ikke alt for meget vasketøj, så som med den store er det buksebleer indtil der er god succes på potte/toilet og bleen kan være tør en hel dag.

Men held og lykke til jer også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2009

Carl-Emil's mor

Det lyder som om at det er det rigtige tidspunkt..

ALLE har start vanskeligheder her i livet, husk på at tage kørekort, det skulle man også lære og det at cykle, og læse osv osv osv ..

Men det at hun er SÅ opmærksom på det viser helt klart en masse bonus set med mine øjne
Ser ofte børn i børnehaven der slet ikke er klar til at smide bleen, det ses blandt andet ved at de ikke er opmærksomme på det eller ønsker det på nogen måde.. 
Synes også at det med at i giver en "præmie" er rigtig rigtig godt, så har man noget mere forståeligt og håndgribeligt at arbejde hen imod.. Fordi det at man ikke skal ha ble på mere jamen sådan er det men hvad er lige det fede ved det? Hvor imod det fede er at når man ikke skal ha ble på mere så får man et rigtig lækkert dukkehus også er man en rigtig stor pige er noget der er mere motiverende at arbejde hen imod

Rigtig meget held og lykke med det

Anmeld

22. maj 2009

Cris

Husk at potte træning kan tage en uge, men måske en måned! Tålmodighed tålmodighed og tålmodighed! Det kan ikke ske i to dage. Hun er meget klart, men hun skal først vanne sig til at hun skal gå og tisse og ikke bare tisse mens man leger. Tålmodighed og en spand vand til gulv vask klart hele tiden!

Anmeld

24. maj 2009

lonemus

Vi har nu haft gang i bleafvænningen siden torsdag

MIn datter er nu blevet bevidst om, når hun tisser - også selvom hun har soveble på Hun siger hun tisser

Når hun skal lave prut, beder hun om at få en ble på, laver prut og får bleen af igen

Men hun har dog ikke tisset på toilettet - før i dag
De sidste dage har hun først sagt hun tisser, når uheldet sker i bukserne.
Men i dag da jeg bad hende prøve at gå ud og tisse, kunne jeg tydeligt høre det komi toilettet - hun blev selv meget overrasket over det, men var stolt da hun bagefter lige skulle kigge i toilettet
Dvs. det er i dag, på 4. dagen, første gang hun tisser på toilettet. Vi kan se på hende, når hun er ved at skal tisse, for hun bliver urolig og krydser benene

Hun vil absolut helst ikke have ble på, men en soveble er okay. Den har hun accepeteret

Så jeg syntes da alligevel der er sket fremskridt
Men, men, men, så kommer mit spørgsmål; hvad skal jeg gøre i morgen, når hun skal i vuggestue?? - skal jeg give hende ble på eller ej?
Hun har ikke før villet tisse på toilettet deropppe, ej heller prøve.
Min mand syntes vi skal give hende ble på, men tage den af igen hjemme, når hun har sovet til middag. Dvs. hun får ble på i vuggestuen og er blefri herhjemme, indtil hun er tryg ved det. Er det en god idé?
Ingen i vuggestuen er blefri, men flere prøver at tisse på toilettet. Min mand er bange for hun skal blive ked af det, hvis hun får tisset i bukserne foran alle vennerne. Hun siger endnu ikke selv til, når hun skal tisse, først når det uheldet sker. Vi er dog begyndt at kunne se nogle signaler, når det er ved at være tid.
Vuggestuen skal på tur tirsdag, der syntes jeg helt sikkert hun skal have en ble på.

Hun sjat-tisser ikke, men tisser ca. hver 2. time, en ordentlig tår

Lone

Anmeld

24. maj 2009

Carl-Emil's mor

Det lyder jo virkelig godt

Synes at I skal snakke med vuggestuen om hvad de synes, fordi det kan være utrolig irriterende at stå med 8 børn der tisser i bukserne hele tiden hvis man er igang med et projekt med dem eller lignende men man ønsker jo alligevel at de skal være blefri

Angående tirsdag så lyder det også helt rigtigt at give hende den på så de ikke står på turen også lige pludselig er der tissekaos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.