MIn datter på 2 år og 9 mdr. er nu blevet interesseret i at komme af med bleen

Vi har købt et børne-toiletsæde til vores eget toilet, som hun har prøvet at bruge nogle gange, dog er der aldrig blevet lavet noget i toilettet!!
Jeg har igenenm de sidste par uger spurgt, om hun ikke gerne ville have bleen af osv., men hun har sagt nej. Vi har snakket om hun snart skal i børnehave og snart er en stor pige, som ikke skal bruge ble mere osv., som hun virker til at forstå.
Vi har lovet hende et stort dukkehus, når bleen er røget - hvilket hun helt sikkert forstår

Nogle af vores venner anbefalede at love hende en gave, det havde de haft held med ved deres 3 børn.
I dag siger hun så pludselig til mig: ikke ble på mor, stor pige - og smiler stort til mig

Jeg har købt nogle fine Hello Kitty underbukser til bleafvænningen - dem ville hun enormt gerne have på og var meget stolt

Vi tog bleen af og hun fik sine fine underbukser på .)
Hun sagde flere gange hun skulle tisse, vi gik på toilettet, men intet kom.
Pludselig kommer hun så og siger til mig: mor, har tisset!! Hun havde så fået tisset i bukserne, hvortil jeg smiler og siger pyt med det og forklarer at hun næste gang skal gå på toilettet og tisse.
Mens hun leger minder jeg hende om det flere gange. Vi går i haven og leger.
Da der er gået lidt over en time siger jeg til hende vi ska ind på toilettet, men hun skal bare liiiiiiige gynge færdig først. Da hun kommer ned kommer hun hen og igen siger: mor, har tisset - og har våde bukser.
Jeg gentager alt det samme som før.
Så hun er udmærket godt klar over hun tisser, men bliver først rigtig opmærksom på det når det ER sket. Hun bliver ikke ked af det, men siger: næste gang toilet. Jeg gør meget ud af at rose hende, fordi hun kommer og siger hun har tisset og altså er opmærksom på det. Samtidig at det er okay.
Hun er nu kommet ind og sove til middag, men blev meget sur over hun skulle have ble på - vi kaldte det en sove-ble, men at hun måtte få den af, så snart hun vågnede. Så var det okay. Men hun syntes først ikke det var okay at få ble på igen.
Nu er jeg så spændt på at se hvordan hun reagerer, når hun vågner, om hun vil have bleen af igen osv.
Nå, men er da lidt spændt på det hele, og spændt på om det virkelig er nu hun er klar....så længe hun selv syntes det er okay, så fortsætter vi

Lone