Så er vi gået i gang med projekt ble-afvænning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

lonemus

MIn datter på 2 år og 9 mdr. er nu blevet interesseret i at komme af med bleen

Vi har købt et børne-toiletsæde til vores eget toilet, som hun har prøvet at bruge nogle gange, dog er der aldrig blevet lavet noget i toilettet!!
Jeg har igenenm de sidste par uger spurgt, om hun ikke gerne ville have bleen af osv., men hun har sagt nej. Vi har snakket om hun snart skal i børnehave og snart er en stor pige, som ikke skal bruge ble mere osv., som hun virker til at forstå.

Vi har lovet hende et stort dukkehus, når bleen er røget - hvilket hun helt sikkert forstår Nogle af vores venner anbefalede at love hende en gave, det havde de haft held med ved deres 3 børn.

I dag siger hun så pludselig til mig: ikke ble på mor, stor pige - og smiler stort til mig Jeg har købt nogle fine Hello Kitty underbukser til bleafvænningen - dem ville hun enormt gerne have på og var meget stolt
Vi tog bleen af og hun fik sine fine underbukser på .)
Hun sagde flere gange hun skulle tisse, vi gik på toilettet, men intet kom.
Pludselig kommer hun så og siger til mig: mor, har tisset!! Hun havde så fået tisset i bukserne, hvortil jeg smiler og siger pyt med det og forklarer at hun næste gang skal gå på toilettet og tisse.

Mens hun leger minder jeg hende om det flere gange. Vi går i haven og leger.
Da der er gået lidt over en time siger jeg til hende vi ska ind på toilettet, men hun skal bare liiiiiiige gynge færdig først. Da hun kommer ned kommer hun hen og igen siger: mor, har tisset - og har våde bukser.
Jeg gentager alt det samme som før.

Så hun er udmærket godt klar over hun tisser, men bliver først rigtig opmærksom på det når det ER sket. Hun bliver ikke ked af det, men siger: næste gang toilet. Jeg gør meget ud af at rose hende, fordi hun kommer og siger hun har tisset og altså er opmærksom på det. Samtidig at det er okay.

Hun er nu kommet ind og sove til middag, men blev meget sur over hun skulle have ble på - vi kaldte det en sove-ble, men at hun måtte få den af, så snart hun vågnede. Så var det okay. Men hun syntes først ikke det var okay at få ble på igen.
Nu er jeg så spændt på at se hvordan hun reagerer, når hun vågner, om hun vil have bleen af igen osv.

Nå, men er da lidt spændt på det hele, og spændt på om det virkelig er nu hun er klar....så længe hun selv syntes det er okay, så fortsætter vi

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Held og lykke med projektet

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
fejl

Anmeld

21. maj 2009

bette

held og lykke med projekt ble af.. hehe

og skriv da endelig lige igen når hun vågner..
kan jo være man kan lære lidt når det er min søns tur.. som allerede er begyndt at komme hen til mig og pege på bleen og sige adr når der er noget i den og han gerne vil skiftes.. så det er jo super han er snart 2 år

Anmeld

21. maj 2009

Nanna1985

Ja vi skal os gøre Fia ble fri her hen over sommeren.. Hun er lige blevet 2 ½ år og har LÆNGE LÆNGE selv gået på potte eller wc for at tisse.. Kommer os selv og siger når hun har lavet prut..

Pøj Pøj med projektet

Anmeld

21. maj 2009

lonemus

Tak for jeres indlæg

Jamen det gik over al forventning da hun vågnede efter middagsluren. Jeg spurgte om hun gerne ville have bleen af og få sine fine Hello Kitty underbukser på igen....hun grinede og sagde JA. Så løb hun ud på toilettet og ville tisse, desværre kom der ikke noget, men hun gjorde det i det mindste af sig selv

Lige nu render hun rundt i sine fine underbukser, som hun er meget stolt af
Jeg vil så bede hende om at besøge toilettet hver time, lige for at finde ud af, hvor ofte hun egentlig tisser - også så hun kan nå det, inden det sker i bukserne

Lone - som kan se frem til lidt mere vasketøj

Anmeld

21. maj 2009

Cris

Det lyder, som om det vil ikke tage lang tid. Jeg tror, at det vil hurtigt lykkes!

Anmeld

22. maj 2009

lonemus

Nå, men det gik egentlig fint nok i går, lige bortset fra at hun ikke tissede på toilettet, men i bukserne hele dagen - dog blev hun bevidst om, hvornår det skete.
HVER gang hun tissede i bukserne, sagde hun: jeg tisser mor
Nu skal hun bare lige finde ud af, at hun skal på toilettet INDEN hun tisser....

Hun blev igen sur i aftes, da hun skulle have ble på til natten, det ville hun ikke.
Men vi gav en kæmpe forklaring og så gik hun med til det. Lige efter hun havde fået bleen på, stod hun så mærkeligt og krydsede benene....jeg kunne bare se på hende, at der var noget galt......JEG TISSER MOR råbte hun og krydsede benene for at holde det tilbage, men det røg selvfølgelig i bleen
Men det har hun aldrig før sagt, når hun har tisset i bleen, så lidt fremskridt er der sket.
Måske er det ikke helt nu hun er klar, måske er det, men uanset hvad så er hun blevet mere bevidst om, hvornår hun tisser og hvordan det føles

Hun sagde osse i går, at vi skulle sende alle hendes bleer op til julemanden

Her til morgen havde hun først glemt hun havde ble, men sagde lige pludselig til mig: mor ble af, underbukser på. Så gik hun ud på toilettet og ville tisse - der kom ikke noget, men hun fik bleen af og sine fine Hello Kitty underbukser på igen (som mor her lige nåede at vaske i aftes

SÅ, jeg ved ikke lige hvordan det egentlig går, men det vigtigste er vel så at hun nu lærer hvordan det føles

I morgen har vi planer om at smutte et par timer i BonBon-land, hvor jeg altså tror jeg giver hende en ble på - ville I ikke gøre det??

Lone

Anmeld

22. maj 2009

ekzunz

Jeg ville også vælge at give hende ble på i Bon-Bon land! Der er så mange spændende ting at hun temmelig sikkert slet ikke har tid til at tænke på hvor og hvordan hun tisser - når det er så nyt.
Men ellers synes jeg det lyder som om hun klarer det rigtigt fint! Hun skal jo lige lære hvor lang tid der egentlig går fra hun mærker hun skal tisse til hun rent faktisk gør det....

Anmeld

22. maj 2009

MaleneGærup

har ikke rigtig nogle erfaringer ang dette, da jeg først venter mit første barn.
Men jeg tror da det er en god begyndelse at hun bliver opmærksom på hvornår hun skal tisse og at det ikke er så behageligt at tisse i bukserne, så tror jeg da at det med at komme på toilettet kommer senere.
Synes det lyder som om du gør det helt rigtigt med at være positiv omkring det også selvom det give lidt mere vasketøj.
Held og lykke med projektet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.