Så blev min far bisat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2012

SussieThyssen

Smukke billeder 

At miste sin elskede far er utroligt hårdt, det ved jeg selv. Min døde for 6 år siden, og jeg savner ham utroligt meget.

Men en af de ting, der hjalp mig meget var, at lave en opslagstavle som jeg delte i to.
På den ene halvdel, hængte jeg alt muligt fra den gang han levede, breve, kort, billeder, og jeg skrev også fortællinger om ham og mig, som jeg gik og kom i tanke om, men skrevet i stil med: "Kan du huske, da vi...!

På den anden halvdel hængte jeg så ting, som jeg gerne ville have delt med ham efter hans død.
Billeder af hans børnebørn, oldebørn og begivenheder, og brugte den nærmest som en slags postkasse til ham.
Især skrev jeg lange breve til ham, om mit savn, om ting jeg gerne ville fortælle ham, ja endda spørgsmål til hvordan han ville have handlet i en given situation, og så "postede" jeg dem på tavlen, så han kunne "se" dem.

Og det hjalp mig virkeligt gennem en svær tid.
Du skulle prøve...det er en vidunderlig måde at føle nærværet, og få gennemlevet sit savn og bearbejdet det på.

Alle mine kærligste tanker.
Jeg har tændt et lys for dig og din far. 

Kærligst
Sussie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

metski83

CarinaSB skriver:

Den gik som den skulle .. Dog var vejret ikke helt som håbet og som min far altid har sagt han gerne ville have det .. Det behøvede ikke at være vildt varmt, men gerne lunt og vind stille .. Men det blev deværre ret meget modsat .. Det stormede og regnede helt vildt .. Jeg havde valgt at jeg ikke ville være med til at bære kisten ud da jeg slet ikke ville kunne gøre det .. 

Er begyndt at blive bedre .. Men kan godt mærke at savnet er stort og jeg egentlig bare venter på at han kommer på besøg eller ringer .. Men inderst inde ved man godt det ikke sker, men man håber jo alligevel .. Dog sover jeg ikke meget om natten .. har en sindsyg uro i kroppen og det kan tage flere timer og falde i søvn om natten og når jeg endelig falder i søvn vågner jeg flere gange om natten .. Så det er imellem ingen søvn og 2 timers søvn om natten

Ja det kan være slemt når man skal sove. Når det er mørkt og stille så kører tankerne rundt. 

Anmeld

16. september 2012

Pige2009

Kondolerer Tanker herfra

Anmeld

16. september 2012

MorDk

16. september 2012

Heidimed lea

Hejsa stort kram til dig. smukke billeder jeg har selv mistet min far for 4 år siden  og mistede min farmor i mandags hun blev også begravet i regn og blæst jeg bar på kisten sammen med mine fætre og søskende.

Dog var hun meget gammel så det var ventet og hun trængte til fred efter 89 år. så det er ikke helt det samme, men føler alligevel med dig

kram Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.