Kan man kombinere amning og flaske med min mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

nielsen80

raca skriver:

det er ikke nær sikkert hun akceptere flasken..

modermælk børn  kan nemt gå 1 uge uden aff uden problemer.. og det er helt ok.. det er normalt at deres aff mønster ændre sig onkring 3-5 uger..

hvor meget og hvordan har hun spist når hun får ondt

hvad farve har aff og hvad konsistens--

for måske er hun slet ikke sulten for dres evne til at die hurtigt kommer også ved nogle i den alder, så de kun spiser i 5-15 min og er mætte..

Hendes afføring er karrygult og lidt grynet( ala tynd remolade), så det skulle være ok. Amningen her kl 17.45 gik meget bedre, hun stoppet kun i et skrig 3 gange, og faldt hurtig til ro igen. Hun spiste fint! Og jeg fik hende bøvset, og cyklet og masseret, nu sover hun i den dybe søvn- så dejligt!

De gange hvor hun har ondt, har hun typisk spist cirka 10 min ved første bryst. Hun ligger der normalt 20-30min, for så at blive skiftet og så tager hun 10 min ved 2 bryst. Hun var lille ved fødsel, og jeg har kæmpet meget med at få amningen til at køre( ligge hende til, fastholde hende m.m, da jeg har indadvendte brystvorter), så er konstant bange for hun ikke får nok. Kan da godt være, jeg i min frygt for det, nu får hende til at overspise er bare så bange for hun ikke kommer ind til det fede mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

ano14316

nielsen80 skriver:

Hun havde ingen afføring i 24 timer fra i går til i dag kl 14.30...også kom der ellers en stor ble. Normalt har hun afføring 4-5 gange i døgnet. Måske det er lidt forstoppelse, synes det er meget synd, men nu du siger det, har hun sovet godt lige siden den store ble...måske jeg kan have en god amning her kl 18.....i følge min sp spiser hun helt perfekt, tager på som hun skal uden det er for meget, så tror ikke der er noget der. Og hun siger også man ikke skal tænke på forstoppelse så længe, hun kun får min mælk hun var her i går, hvor jeg spurgte om det. Men der havde hun jo stadig afføring 4-5 gange i døgnet, og hun presset og stønnet stadig somom der var noget i klemme.

Ved ikke hvad det er, og typisk det kommer i weekenden, hvor der ingen fagfolk er at spørge men tror du har ret, flasken er nok lidt

Min sp, sagde også at når det var 100% amme barn, så blev de ikke forstoppet.. ikke desto mindre var vi indlagt, da man havde mistanke om mavemundsforsnævring, fordi han kastede op, og havde ondt i maven.. men det var "bare" forstoppelse.. 

Jeg vil sige, så længe din sp siger at hun tager på som hun skal, så ville jeg ikke tilbyde hende mælk på flaske.. 

som nettemor skriver, så er det en rigtig god ide at lade hende ligge på maven på sin underarm, med hovedet i din albueled... og så med armene og benene hængende ned.. den er rigtig god ved ondt i maven.. 

Så havde jeg stor gavn af en varmepude, sådan en til microovnen, den lagde jeg på hans ryg, når han havde spist.. 

Så gjorde jeg den "fejl" at jeg troede at når man cyklede med benene, så gjorde skulle kan ligesom pedale afsted, eller hvad man skal sige, men så lærte jeg af en babyfysioterapeut at man skal tage først det ene ben og bøje det på mod maven, så strække det ud, og så det andet ben. 

Af samme fys lærte jeg at når man massere maven, så gør man det med at langt tag, hvor man holder håndfladen på maven og så kører fingrene rundt med uret og så når man er helt ovre så kører man hånden lidt ned på bleen, så om man forestiller sig at man følger luften rundt i tarmen og ud af numsen..

Det var bare lige et par foreslag, håber det var ok.. 

held og lykke hos kiropraktoren, jeg har rigtige gode erfaringer med det!

Anmeld

15. september 2012

ano14316

nielsen80 skriver:

Hendes afføring er karrygult og lidt grynet( ala tynd remolade), så det skulle være ok. Amningen her kl 17.45 gik meget bedre, hun stoppet kun i et skrig 3 gange, og faldt hurtig til ro igen. Hun spiste fint! Og jeg fik hende bøvset, og cyklet og masseret, nu sover hun i den dybe søvn- så dejligt!

De gange hvor hun har ondt, har hun typisk spist cirka 10 min ved første bryst. Hun ligger der normalt 20-30min, for så at blive skiftet og så tager hun 10 min ved 2 bryst. Hun var lille ved fødsel, og jeg har kæmpet meget med at få amningen til at køre( ligge hende til, fastholde hende m.m, da jeg har indadvendte brystvorter), så er konstant bange for hun ikke får nok. Kan da godt være, jeg i min frygt for det, nu får hende til at overspise er bare så bange for hun ikke kommer ind til det fede mælk.

Hvis hun spiser i bund på det først bryst, så kan du være helt rolig, så skal hun nok få den fede mælk.. og jeg er sikker på hun kommer i bund hvis hun spiser i 30 min. 

Min sp sagde den gang jeg var bekymret at jeg ikke skulle sidde og amme i en time eller mere max 30 min. 

Anmeld

15. september 2012

nielsen80

ano14316 skriver:

Min sp, sagde også at når det var 100% amme barn, så blev de ikke forstoppet.. ikke desto mindre var vi indlagt, da man havde mistanke om mavemundsforsnævring, fordi han kastede op, og havde ondt i maven.. men det var "bare" forstoppelse.. 

Jeg vil sige, så længe din sp siger at hun tager på som hun skal, så ville jeg ikke tilbyde hende mælk på flaske.. 

som nettemor skriver, så er det en rigtig god ide at lade hende ligge på maven på sin underarm, med hovedet i din albueled... og så med armene og benene hængende ned.. den er rigtig god ved ondt i maven.. 

Så havde jeg stor gavn af en varmepude, sådan en til microovnen, den lagde jeg på hans ryg, når han havde spist.. 

Så gjorde jeg den "fejl" at jeg troede at når man cyklede med benene, så gjorde skulle kan ligesom pedale afsted, eller hvad man skal sige, men så lærte jeg af en babyfysioterapeut at man skal tage først det ene ben og bøje det på mod maven, så strække det ud, og så det andet ben. 

Af samme fys lærte jeg at når man massere maven, så gør man det med at langt tag, hvor man holder håndfladen på maven og så kører fingrene rundt med uret og så når man er helt ovre så kører man hånden lidt ned på bleen, så om man forestiller sig at man følger luften rundt i tarmen og ud af numsen..

Det var bare lige et par foreslag, håber det var ok.. 

held og lykke hos kiropraktoren, jeg har rigtige gode erfaringer med det!

Tak for det, håber også det hjælper med kiropraktor. Tænker det i hvert fald ikke kan skade.

Hun ligger ofte på min og kærestens underarm, men det der med cykling, tror jeg har lavet samme fejl

Fedt med nogle gode råd! Det vil jeg heltsikkert prøve.

Anmeld

15. september 2012

nielsen80

ano14316 skriver:

Hvis hun spiser i bund på det først bryst, så kan du være helt rolig, så skal hun nok få den fede mælk.. og jeg er sikker på hun kommer i bund hvis hun spiser i 30 min. 

Min sp sagde den gang jeg var bekymret at jeg ikke skulle sidde og amme i en time eller mere max 30 min. 

Ok kun en halv time, er du vimmer det ville være rart - specielt om natten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.