Positiv efter tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvordan kan det lade sig gøre at en graviditets test bliver positiv efter tid?? Kan det lade sig gøre at man så er gravid men ens hgg tal ikke er så højt endnu?? Eller er det ensbetydene med at den er falsk positiv?? 

Håber der er nogen som vil hjælpe 

Grunden til at en test kan blive positiv efter at have ligget et stykke tid, og efter at den først har vist negativ, skyldes at sådan en test er sammensat af forskellige kemiske stoffer, som skal gå kemisk i forbindelse med stofferne i urinen.

Graviditetshormonet er det mest fremtrædende stof i urinprøven, og vil som følge deraf vise sig først med en streg, hvis det altså er tilstede. Er det ikke det, så vil prøven vise negativ.
Men når prøven får lov at ligge, vil andre stoffer i urinen også gå i forbindelse med stofferne på prøven, og så kan der vise sig en falsk streg.
Det er derfor det er så vigtigt at overholde aflæsningstiden, for ikke at blive snydt.
Står der 10 min på pakningen, så ER det 10 min. Alt længere end det, er ugyldigt.

Det er, som andre siger meget forskelligt hvornår man frigør Hcg nok til at det kan måles, men man kan ofte regne med, at hvis man målte det hurtigt første gang man var gravid, så vil man også kunne gøre det i de efterfølgende graviditeter.
Jeg hører til dem, der først har kunne måle det sent, faktisk så længe efter, at man både har kunnet se bebsen, høre hjertelyd og mærke liv.
Så sådan er der bare nogle der er indrettet.
Så..har du kunnet måle det tidligt ved din første graviditet, så ville du højest tænkeligt også kunne måle det tidligt denne gang. Så jeg vil tro at du ikke er gravid, men test igen om nogle dage.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.