En gave der holder og betyder noget. Men hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

ekebiv

TeamRocket skriver:

Vi vil gerne give vores børn en gave, men ikke en almindelig gave, en gave de kan ta med når de bliver voksne, vise deres egne børn og tænke på at den har jeg fået af min mor og far da jeg var lille. Min kæreste har en forsølvet sko- og ja jeg har intet og det er jeg lidt ked af. Og ja traditionen er vel at man giver dem det til dåben- men det har vi så ikke rigtig gjort. Men hvad kan man give udover den forsølvede sko- det skulle gerne være noget der holder evigt. Min søster har en sølv kop med gravering, også en sød ide. Og scrapbøger har de. Det skal være en ting. Ideer?
Har jeres børn sådan en ting fra jer ?

Jeg har gemt aviser fra de datoer hvor mine børn er født.
Derudover har vores datter fået et æbletræ og vores søn et pæretræ af mine forældre, jeg ved godt de ikke kan tage det med når de flytter hjemmefra men så står det hjemme i vores have )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Ciss

- Deres første sut forsølvet.

- En medalion

- En ramme med deres navn indgraveret og et billede hvor I er lykkelige sammen.

- Et lille holdbart skrin hvor du gemmer små skatte fra deres småbarnstid. F eks, en elsket sut/tøjdyr/ting, deres stamtræ, et privat babybillede, en hårlok, deres første vante osv osv osv.

Anmeld

14. september 2012

Tona

TeamRocket skriver:

Vi vil gerne give vores børn en gave, men ikke en almindelig gave, en gave de kan ta med når de bliver voksne, vise deres egne børn og tænke på at den har jeg fået af min mor og far da jeg var lille. Min kæreste har en forsølvet sko- og ja jeg har intet og det er jeg lidt ked af. Og ja traditionen er vel at man giver dem det til dåben- men det har vi så ikke rigtig gjort. Men hvad kan man give udover den forsølvede sko- det skulle gerne være noget der holder evigt. Min søster har en sølv kop med gravering, også en sød ide. Og scrapbøger har de. Det skal være en ting. Ideer?

Min datter er ikke døbt, så ingen dåbsgave her, men når hun bliver ældre vil jeg tage hende med ned til en sølvsmed og give hende et armbånd til vedhæng. Så vil vi forære hende et nyt vedhæng til armbåndet ved særlige mærkedage hele hendes opvækst. Min mor har sådan et armbånd fra hendes barndom. Jeg tænker at hun måske skal være en 2-3 år så hun forstår det når hun får det.

Selv har jeg en sølvring med en sommerfugl på som jeg fik af min mormor da jeg var lille og den betyder meget for mig at have nu. Også fordi min mormor ikke lever mere.

Anmeld

14. september 2012

Giraffen

4kløver skriver:

Jeg har min sut som er forsølvet.
Har glemt mine ungers første sut så det skal også forsølvet.

det er en go idé - tror jeg også vi vil gøre

Anmeld

14. september 2012

Tona

ekebiv skriver:

Jeg har gemt aviser fra de datoer hvor mine børn er født.
Derudover har vores datter fået et æbletræ og vores søn et pæretræ af mine forældre, jeg ved godt de ikke kan tage det med når de flytter hjemmefra men så står det hjemme i vores have )

Jaaa den med træerne er fin. Jeg fik et lille bitte rønnebærtræ af min mormor som barn og det står hjemme i mine forældres have og er en kæmpe nu

Anmeld

15. september 2012

B&J

ekebiv skriver:

Fed idé )

Jaaa den er nemlig super fed og han kan få glæde af den resten af livet selv når han skal giftes så kan han købe en brik og sætte ind ellers kan de lave en ny sammen

Anmeld

16. september 2012

hannetheis

mine børn har hver en mindekasse som de får udleveret til deres konfirmation. der er alt muligt i, deres første sko, kort fra mærkedage, billeder, tegninger, første bamse, alt hvad jeg syntes er sjovt at gemme.

Anmeld

17. september 2012

ekebiv

TeamRocket skriver:

Jegkom også lige i tanke om (fordi sønnike havde fødselsdag igår) at vi har en træflagstang til hver(dem på ca 170 cm) der er så sat en streg hvert år på deres fødselsdag + målet får da de blev født, så kan de se hvor meget de er vokset og den kan de tage med sig som voksen og måske bruge til deres egne børn.

Anmeld

17. september 2012

henh01

Hvad med en årsbamse med personlige data graveret i foden? Jeg overvejer at give min venindes datter sådan en i dåbs gave, synes de er sååå søde. Og egentlig ville jeg også gerne købe dem til mine egne børn så de har dem fra dengang de var børn

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

TeamRocket skriver:

Smykker, Flag komplet med stang, ingarveret med navn i sølv, som kan bruges på bordet til fødselsdage osv.
Sølvkrus, sølvbestik til voksen med forbogstaverne ingraveret. Guldarmbånd til piger, et rigtigt gammeldags lommeur til drenge enten i guld eller sølv.
Husk at hvis ure skal ligge til de bliver store, så må der ikke være batteri i.
En sølvskål.
Alt sammen ting, som godt nok skal stå i skabet i mange år, men som de vil værne om og blive glade for, når tiden er inde.

Alle mine unger har den slags ting, og det har jeg også selv, og jeg ser på dem og glæder mig over dem, og ved, at jeg har fået noget varigt fra mine forældre og familie.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.