En gave der holder og betyder noget. Men hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.701 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. september 2012

TeamRocket

Vi vil gerne give vores børn en gave, men ikke en almindelig gave, en gave de kan ta med når de bliver voksne, vise deres egne børn og tænke på at den har jeg fået af min mor og far da jeg var lille. Min kæreste har en forsølvet sko- og ja jeg har intet og det er jeg lidt ked af. Og ja traditionen er vel at man giver dem det til dåben- men det har vi så ikke rigtig gjort. Men hvad kan man give udover den forsølvede sko- det skulle gerne være noget der holder evigt. Min søster har en sølv kop med gravering, også en sød ide. Og scrapbøger har de. Det skal være en ting. Ideer?
Har jeres børn sådan en ting fra jer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Kris89

hvad med et smykke? altså sådan noget til at stå fremme blir jo nok ofte væk i løbet af ens tid

sådan et sølvsmykke med navn eller sådan?? nu ved jeg selvf. ikk hvad køn jeres børn er.

ellers er der sådan noget som et flag med navn og fødselsdag eller dåbsdag indgraveret... den vil jo kunne bruges hvert år til fødselsdag resten af livet..

eller en sparegris med gravering?

en sølvramme med gravering...

Anmeld

14. september 2012

Jupiter

Jeg malede et billede til min nevø:

En stork med en baby i en klud, og på kluden var "hæftet" et pergament hvorpå der stod navn, fødselsdag, længde og vægt.

Ligesom de der broderier man fik før i tiden - bare en moderne udgave

Anmeld

14. september 2012

4kløver

Jeg har min sut som er forsølvet.
Har glemt mine ungers første sut så det skal også forsølvet.

Anmeld

14. september 2012

Rikkeas

TeamRocket skriver:

Vi vil gerne give vores børn en gave, men ikke en almindelig gave, en gave de kan ta med når de bliver voksne, vise deres egne børn og tænke på at den har jeg fået af min mor og far da jeg var lille. Min kæreste har en forsølvet sko- og ja jeg har intet og det er jeg lidt ked af. Og ja traditionen er vel at man giver dem det til dåben- men det har vi så ikke rigtig gjort. Men hvad kan man give udover den forsølvede sko- det skulle gerne være noget der holder evigt. Min søster har en sølv kop med gravering, også en sød ide. Og scrapbøger har de. Det skal være en ting. Ideer?
Har jeres børn sådan en ting fra jer ?

Min første tanke er: Scapbook!

Men altså.. Jeg skrev en dagbog under graviditeten "min gravidtetsdagbog" kaldte jeg den - jeg satte billeder ind fra scanningerne, og jeg skrev tanker og følelser ned. Der er stadig meget plads til at skrive i den, så jeg skriver hvert år på hendes fødselsdag, hvem der var med, hvor i landet vi er og hvad vi laver ( du ved, vigtige ting). Jeg gemmer desuden fødselsdags og julekort, og så når hun bliver ældre så sætter jeg det i en bog - scrapbook ;-)

Noget helt andet er, at jeg faktisk også har skrevet et brev til hende, i tilfælde af, at jeg skulle dø uventet. I fx en bilulykke eller lign, hvor jeg ikke når at sige farvel - så jeg har ikke skrevet nogen dato eller noget på, men jeg har fred i mit indre med at vide, at SKULLE der ske mig noget, så har hun et brev som mor har skrevet til hende, som hun altid kan tage frem - uanset alder. Så hun har noget fra mor.  

Anmeld

14. september 2012

ledermus

en af de der glas med billede og tekst i.

Min søn har en med hans fødsels data og et billede af ham

Anmeld

14. september 2012

Julemusen

I min familie er der tradition for at det er når man bliver konfirmeret at man får noget til minde om barndommen som man nu bevæger sig væk fra.
Fx fik vi vores første par sko :-)
Mine storesøster havde min mor lavet sin forlovelsesring til et halssmykke ved en guldsmed. Ved mig var det vielsesringen der var smeltet om til en tre kløver , et blad i almindelige guld, et i hvid guld og et i rødt guld. Ringen var oprindeligt tre små ringe snoet sammen. Vores forældre er skilt. Så hun havde gemt ringene så vi kunne få dem :-)

Anmeld

14. september 2012

morNov2010

Der var engang en bruger herinde, som gav sin datter den ultimativt fantastiske gave i dåbs-/navngivningsgave. 

Hendes og manden fandt en flot globus og fik indgraveret i foden noget i retning af "Hele verden til dig fra mor og far". 

Jeg synes simpelthen ideen var så fantastisk. Hver gang deres datter kigger på den, kan hun da kun føle sig elsket. 

Anmeld

14. september 2012

B&J

Helt klart en memozz

http://www.memozz.dk/personlig-gave.aspx?gclid=CJuW0frUtbICFcgtmAodGjUApg

en i kan blive ved med at bygge på og en han får stor glæde af den dag han flytter hjemme fra og selv får børn

Anmeld

14. september 2012

ekebiv

B&J skriver:

Helt klart en memozz

http://www.memozz.dk/personlig-gave.aspx?gclid=CJuW0frUtbICFcgtmAodGjUApg

en i kan blive ved med at bygge på og en han får stor glæde af den dag han flytter hjemme fra og selv får børn

Fed idé )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.