TeamRocket skriver:
Vi vil gerne give vores børn en gave, men ikke en almindelig gave, en gave de kan ta med når de bliver voksne, vise deres egne børn og tænke på at den har jeg fået af min mor og far da jeg var lille. Min kæreste har en forsølvet sko- og ja jeg har intet og det er jeg lidt ked af.
Og ja traditionen er vel at man giver dem det til dåben- men det har vi så ikke rigtig gjort. Men hvad kan man give udover den forsølvede sko- det skulle gerne være noget der holder evigt. Min søster har en sølv kop med gravering, også en sød ide. Og scrapbøger har de. Det skal være en ting. Ideer?
Har jeres børn sådan en ting fra jer ?
Min første tanke er: Scapbook!
Men altså.. Jeg skrev en dagbog under graviditeten "min gravidtetsdagbog" kaldte jeg den - jeg satte billeder ind fra scanningerne, og jeg skrev tanker og følelser ned. Der er stadig meget plads til at skrive i den, så jeg skriver hvert år på hendes fødselsdag, hvem der var med, hvor i landet vi er og hvad vi laver ( du ved, vigtige ting). Jeg gemmer desuden fødselsdags og julekort, og så når hun bliver ældre så sætter jeg det i en bog - scrapbook ;-)
Noget helt andet er, at jeg faktisk også har skrevet et brev til hende, i tilfælde af, at jeg skulle dø uventet. I fx en bilulykke eller lign, hvor jeg ikke når at sige farvel - så jeg har ikke skrevet nogen dato eller noget på, men jeg har fred i mit indre med at vide, at SKULLE der ske mig noget, så har hun et brev som mor har skrevet til hende, som hun altid kan tage frem - uanset alder. Så hun har noget fra mor.
Anmeld