Andre med børn der har AB, MØB og/el. Børne eksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Hønsemor

LR85 skriver:

mit barn er endnu ikke udsat, men bliver det formodentlig.

Jeg er dog selv meget kendt med det og går hos en professor til kontrol en gang om måneden ca.

Mit første råd er: mindsk alt hvad du kan a sæbe og cremer.

og hvis du bruger noget, skal det SELVFØLGELIG være uden parfume og diverse tilsætningsstoffer.

dernæst, smør barnet ind i olie (ifølge min hudlæge, er alt godt) før bad, lad det virke 5 min og så gå i bad og vask det ikke af med sæbe, blot det almindelige vand. Så holder huden nemmere på fugten fra olien.

dernæst er det selvfølgelig almindelig renlighed i hjemmet, sørg for at lufte ud, undgå dyr med hår, brændeovne, langhåret gulvtæpper og lign som indeholder mange bakterier og støv.

Ved ikke om du fik noget ud a det her, men det er de mest almindelige råd som alle får og som man nemt læser sig til.

Men håber det vil hjælpe jer, for det lyder godt nok hårdt for jer

Alt hvad vi bruger herhjemme er uden parafume og parabener da jeg er allergisk overfor disse ting og har folk smurt sig med ting der indeholder dette og rør ved mig slår jeg ud..

Vi har ingen dyr mere, men havde en fransk bulldog, vi ser den dog stadig tit men det hverken forværre eller forbeder noget.. 

Vi har ingen væg til væg tæpper da manden tidligere har døjet med støvmide allergi og derfor sørger vi også for at lufte godt ud og holde hjemmet rent. Åbner alle vinduer når vi står op og lukker dem først til aften og vores gulve bliver fejet hver dag og støvsuget efter behov og støv bliver tørret af 1-2 gange i ugen..

Så vi holder på alle gænse råd, men det bliver vi uanset hvad nødt til når vi to voksne selv er allergiske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

LR85

Hønsemor skriver:

Alt hvad vi bruger herhjemme er uden parafume og parabener da jeg er allergisk overfor disse ting og har folk smurt sig med ting der indeholder dette og rør ved mig slår jeg ud..

Vi har ingen dyr mere, men havde en fransk bulldog, vi ser den dog stadig tit men det hverken forværre eller forbeder noget.. 

Vi har ingen væg til væg tæpper da manden tidligere har døjet med støvmide allergi og derfor sørger vi også for at lufte godt ud og holde hjemmet rent. Åbner alle vinduer når vi står op og lukker dem først til aften og vores gulve bliver fejet hver dag og støvsuget efter behov og støv bliver tørret af 1-2 gange i ugen..

Så vi holder på alle gænse råd, men det bliver vi uanset hvad nødt til når vi to voksne selv er allergiske

tænkte nok a du kendte til alle disse råd.

og ja, så kan jeg desværre nok ikke komme på mere.

I er jo nok tilknyttet en hudlæge kan jeg tænke mig?

Anmeld

14. september 2012

chael

Jeg har selv og mine børn har arvet efter mig. Min mellemste har kronisk astma, han får medicin.

De bliver i de hårde perioder de er ramt, smurt med hormon creme. Hydrokortison, locoid og jeg selv bruger elocon.

I det daglige smører vi med a-derma fra apoteket. Den er godt nok temmlig dyr, men alle pengene værd!! Og vi bruger også mange andre produkter fra samme mærke.

Derudover vasker vi kun vores tøj i neutral, anglemark eller andet der er mærket med astma og allergi og svanemærket.

Ligeså med sæber.

*C

Anmeld

15. september 2012

Hønsemor

LR85 skriver:

tænkte nok a du kendte til alle disse råd.

og ja, så kan jeg desværre nok ikke komme på mere.

I er jo nok tilknyttet en hudlæge kan jeg tænke mig?

Desværre ingen hudlæge til os endnu, vores læge vil gerne lige have lov at prøve nogle ting af..

Hans eksem brød først ordentligt ud her i foråret, og han fik med det samme Locoid, da han rent ud sagt var ramt alle andre steder end inde i bleen, desværre hjælper Locoid ikke efter hensigten, så vi er pt i gang med at afprøve forskellige cremer 

Men kan lægen ikke finde løsningen eller cremerne ikke hjælper bliver vi sendt videre i forløbet..

Dog bliver hans eksem ekstra grimt/meget når han får sine anfald med AB el. MØB eller ja generelt bare bliver syg..

Anmeld

15. september 2012

LR85

Hønsemor skriver:

Desværre ingen hudlæge til os endnu, vores læge vil gerne lige have lov at prøve nogle ting af..

Hans eksem brød først ordentligt ud her i foråret, og han fik med det samme Locoid, da han rent ud sagt var ramt alle andre steder end inde i bleen, desværre hjælper Locoid ikke efter hensigten, så vi er pt i gang med at afprøve forskellige cremer 

Men kan lægen ikke finde løsningen eller cremerne ikke hjælper bliver vi sendt videre i forløbet..

Dog bliver hans eksem ekstra grimt/meget når han får sine anfald med AB el. MØB eller ja generelt bare bliver syg..

Locoid er (son jeg husker) også den mildeste creme, og hvis den ikke hjælper, synes jeg du skal foreslå 'elocom'

Ejjj ved du hvad jeg lige kommer i tanke om, hvorfor har jeg ikke tænkt på det før!!! 

Der er et middel som hedder 'protopic' som er dyrt men som virkelih virker godt til børneeksem. Der er ingen hormoner i, så man propper ikke huden med diverse sindsyge ting. Den er receptpligtig og godkendt af sundhedsvæsenet, men ikke så mange kender den, og slet ikke almindelige læger. 

Det er faktisk den jeg bruger primært (96% a tilfældende)

Kan du ikke overveje/læse/snakke med læge om den? Og ellers vent tilbage til mig, så må jeg sende dig en prøve hvis det er. 

Anmeld

15. september 2012

Hønsemor

LR85 skriver:

Locoid er (son jeg husker) også den mildeste creme, og hvis den ikke hjælper, synes jeg du skal foreslå 'elocom'

Ejjj ved du hvad jeg lige kommer i tanke om, hvorfor har jeg ikke tænkt på det før!!! 

Der er et middel som hedder 'protopic' som er dyrt men som virkelih virker godt til børneeksem. Der er ingen hormoner i, så man propper ikke huden med diverse sindsyge ting. Den er receptpligtig og godkendt af sundhedsvæsenet, men ikke så mange kender den, og slet ikke almindelige læger. 

Det er faktisk den jeg bruger primært (96% a tilfældende)

Kan du ikke overveje/læse/snakke med læge om den? Og ellers vent tilbage til mig, så må jeg sende dig en prøve hvis det er. 

Vil da helt sikkert snakke med min læge omkring protopic 

Jeg er i forvejen ikke så glad for at smøre med hormoncremer, da vi end u ikke ved om Simon har samme hormon sygdom som mig (mangel på vækst hormon) så er meget påpasselig med at fylde med andre hormoner

Anmeld

15. september 2012

LR85

Hønsemor skriver:

Vil da helt sikkert snakke med min læge omkring protopic 

Jeg er i forvejen ikke så glad for at smøre med hormoncremer, da vi end u ikke ved om Simon har samme hormon sygdom som mig (mangel på vækst hormon) så er meget påpasselig med at fylde med andre hormoner

det kan jeg godt forstå.

bare tanken om a de skal have hormoncremere resten a livet, er ikke fedt

ellers vend tilbage, så må vi finde på noget, for du skal altså lige prøve den.

og vil lige skynde mig a sige, den klør sindsygt meget de første timer man har den på, og hvis udslættet er slemt, klør det også anden gang man påføre det, men derefter begynder det a blive bedre. Brug den om aftenen, evt til natten. (jo værre udslættet er, jo mere/længere tid klør det) -det er en normal bivirkning fordi ens histaminer strømmer til det udsatte område.

Anmeld

15. september 2012

Mor til Frederic og Freya

børne eksem bliver også af nogle kaldt for astma eksem...

Frederic er blevet gennemtestet nogle gange og kan bla. ikke tåle vise tilsætnings stoffer.

Manden var også ekstrem allergisk som lille og var sjælendt i bad + han stort set fik samme grød til han var 2 år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.