Andre med børn der har AB, MØB og/el. Børne eksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. september 2012

Hønsemor

Ja herhjemme er vi så heldige at have en dreng der både lider af AB (astmatisk bronkitis), børne eksem og MØB (mellemørebetændelse)..

Det er til tider ret hårdt da vores nattesøvn selv sagt i perioder ikke er særlig god, hans AB bryder heldigvis kun ud når vi har fugtigt vejr, men det er jo mere normalt end varme, oveni kommer der jo så hans eksem som plager ham en del, men han er heldigvis også ret god til ikke at klø i det, da det svier når han kradser hul.. Det jeg faktisk synes er værst af disse tre ting er hans MØB, da han allerede ca. 2-3 uger før det bryder ud begynder at vise tegn..

Jeg er selv ørebarn så kender alt til symptomerne 

I det daglige har det dog heldigvis ikke rigtig nogen betydning, han kan være lidt mere sentitiv med lyde og har svært ved at høre når der er for meget larm, men det har alle jo.. Han har fint sprog som virkelig udvikler sig flot i øjeblikket og han trives nede i vuggestuen med de andre børn og pædagoger og pædagogerne roser ham til skyerne over at være så kærligt og velfungerende barn af en alder af næsten 2 år 

Er der mon andre forældre herinde der har børn med en el. flere af disse ting og hvad gør I af ting i det daglige for at mindske det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Hønsemor skriver:

Ja herhjemme er vi så heldige at have en dreng der både lider af AB (astmatisk bronkitis), børne eksem og MØB (mellemørebetændelse)..

Det er til tider ret hårdt da vores nattesøvn selv sagt i perioder ikke er særlig god, hans AB bryder heldigvis kun ud når vi har fugtigt vejr, men det er jo mere normalt end varme, oveni kommer der jo så hans eksem som plager ham en del, men han er heldigvis også ret god til ikke at klø i det, da det svier når han kradser hul.. Det jeg faktisk synes er værst af disse tre ting er hans MØB, da han allerede ca. 2-3 uger før det bryder ud begynder at vise tegn..

I det daglige har det dog heldigvis ikke rigtig nogen betydning, han kan være lidt mere sentitiv med lyde og har svært ved at høre når der er for meget larm, men det har alle jo.. Han har fint sprog som virkelig udvikler sig flot i øjeblikket og han trives nede i vuggestuen med de andre børn og pædagoger og pædagogerne roser ham til skyerne over at være så kærligt og velfungerende barn af en alder af næsten 2 år 

Er der mon andre forældre herinde der har børn med en el. flere af disse ting og hvad gør I af ting i det daglige for at mindske det?

Frederic på 4 har ab og haft børne eksem, der har været stilstand i eksem...

Anmeld

14. september 2012

Hønsemor

Mor til Frederic og Freya skriver:

Frederic på 4 har ab og haft børne eksem, der har været stilstand i eksem...

Har I gjort noget for at få det til at blive væk?

Vi smøre både med en receptpligtig hormoncreme 2-3 gange dagligt og fed creme ved hver bleskift

Anmeld

14. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Hønsemor skriver:

Har I gjort noget for at få det til at blive væk?

Vi smøre både med en receptpligtig hormoncreme 2-3 gange dagligt og fed creme ved hver bleskift

Intet faktisk... Vi har også div crem'er herhjemme til ham, men har kunnet holdet det væk med aderma exomega.

Nogle siger jo at de vokser fra det, lige som med ab... Men ab hænger han stadig på og kan ikke holde medicin pause.

Lillefis på 5 mdr har nogle små pletter som vi smører...

Anmeld

14. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Hønsemor skriver:

Jep...har en dreng på 5, der har børneeksem...og vi er lige midt i er stort udbrud nu PGA vejrskiftet. Har er rød og skælende på hagen, på håndled, enkelte steder på kroppen og meget i lysken.

Derudover har vi en datter på 8, der om 14 dage skal have lagt nye dræn for.....16. Gang siden hun var 2 år. Hun har væske på ørene og periodesvis MØB. Derudover har hun astma i let grad.

Vi har så yderlig en søn på 11 der er vokset fra AB,men da han var mindre var det voldsomt, og han fik spacer. Men som sagt har han ingen symtomer i dag.

Og ja....nattesøvn....hvad er det

Anmeld

14. september 2012

Hønsemor

Er egentlig lidt glad for at hører vi ikke er de eneste der er og har været ramt, selvom det jo heller ikke er sjovt at læse om andre børn med disse ting..

Lægerne mener det er genitisk betinget for vores dreng, da jeg som skrevet er ørebarn, og faderen havde børne eksem og astma som barn, yderligere har jeg slem madallergi og faderen havde støvmide allergi som tidlig teenager, men manden er vokset fra sit, hvor der bare er kommet mere til mit bl.a alm. eksem..

Håber virkelig han vokser fra det hele og at lillebror helt undgår alt 

Anmeld

14. september 2012

ledermus

Hønsemor skriver:

har en dreng som sidste vinter havde store problemer med MØB og jævnligt var ramt. Her hjalp det at han fik dræn i begge ører, han har intet haft af det siden der 

Anmeld

14. september 2012

Lone Jakobsen

da min mellemste søn var yngre havde han børne eksem i særlig svær grad. senere udviklede han så astma.

ved yngste mand er det børne eksem og astmatisk bronkitis.

for min yngste har der været store problemer med at sove om natten (pga. ab), men efter at han kom i forebyggende behandling har der ikke været nogle særlige problemer. det forværres dog hvis han bliver forkølet.

da min mellemste var lille var søvn et ukendt begreb for mig.... han brugte nætterne på at kradse sin lille krop helt til blods. han prøvede mange forskellige behandlinger, både udvendig og som mixtur/piller. han prøvede også speciel nattøj osv osv, men intet hjalp. han voksede dog fra det til sidst.

Anmeld

14. september 2012

MortilCilas

Hønsemor skriver:

Cilas har børneeksem over hele kroppen! Og skal smøres næsten hver dag med locoid og hver dag med decubal.

Han har lidt meget af MØB, og var syg fra november sidste år til marts-april måned i år, med alt muligt, og flere gange MØB.

Han kan først nu høre normalt på sit højre øre og stadig ikke helt på venstre endnu, han er dog "rask" nok til at han ikke skal have dræn, og sproget udvikler sig som det skal.

Når han har MØB vågner han som regel om natten og bare græder og græder, så sidder jeg med ham til han falder i søvn også putter vi som regel i min seng

Anmeld

14. september 2012

LR85

mit barn er endnu ikke udsat, men bliver det formodentlig.

Jeg er dog selv meget kendt med det og går hos en professor til kontrol en gang om måneden ca.

Mit første råd er: mindsk alt hvad du kan a sæbe og cremer.

og hvis du bruger noget, skal det SELVFØLGELIG være uden parfume og diverse tilsætningsstoffer.

dernæst, smør barnet ind i olie (ifølge min hudlæge, er alt godt) før bad, lad det virke 5 min og så gå i bad og vask det ikke af med sæbe, blot det almindelige vand. Så holder huden nemmere på fugten fra olien.

dernæst er det selvfølgelig almindelig renlighed i hjemmet, sørg for at lufte ud, undgå dyr med hår, brændeovne, langhåret gulvtæpper og lign som indeholder mange bakterier og støv.

Ved ikke om du fik noget ud a det her, men det er de mest almindelige råd som alle får og som man nemt læser sig til.

Men håber det vil hjælpe jer, for det lyder godt nok hårdt for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.