Lære barn på 11 måneder at spise med gaffel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Camillakn

Min søn er nok lidt fremme i skoenen, han har kunne føre ske og gaffel fra han var 10 mdr. Han kan selvfølgelig ikke selv tage maden på endnu.

Men fra han var 6 mdr og begyndte at få vekslende ske mad har han fået lov til at sidde og køre fingrende i maden, sidde med en ske og lege. Og da alderen kom for fast føde har hen fået lov at sidde sådan med hans gaffel. Men vi kommer maden på og så tager han den selv i munden. Når der så ska mere på giver han den til os .

Men som alle de andre skriver, det kommer når det kommer. Ingen børn er jo ens, så det med at måle sit barn op ad andre er virkelig en dårlig ide. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

betina23

Anonym skriver:

Min datter på 11 måneder kan ikke finde ud af at spise af en gaffel eller ske.. hun kan måske finde ud af at stoppe skeen i munden, hvis jeg giver hende den med noget på. Men fx en gaffel.. Hvis jeg giver hende gaflen med mad på, piller hun bare maden af med fingrene, eller afviser at tage i mod gaflen. Så hun kan kun finde ud af at spise med fingrene. Og synes trods alt hun er ved at være lidt stor til ikke at kunne det.

Hvordan lærer man lige sådan en størrelse den slags? :-)

Kan kun si hva jeg selv har oplevet med min pii der er snart 12 md
Lad dit barn side og ha gaflen ved siden a vi hade os ske da hun Best Kente til den .. men gaflen blev hurtig spændene vi viste hende hvordan man brugte den og så var det det... hver gang lå vi gaflen ved siden a uden visning og made.. hun fant hurtigt ud a det.. hun begyndte da hun var 7-8 md ved ik om det måske er nemmere når de er små

Jeg tror lidt det hva man viser man skal er jo ik lige så sjovt..
Hva man ik må er lidt sjovere.. prøv a lå hende selv.. det virkede på vires dog har hun for tiden det med a heldet vandet ud a sin kop fodindlæg hun selv kan d jo sjovt fordi hun ik må

Er dårlig til a forklare mig men håber det gir megning sorry stave fejl er på mobil

Anmeld

17. september 2012

betina23

Hov der sku stå 8-9 md

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.