LISBETH:-) skriver:
Hvor gammel er han?
Min datter Amalie der nu er 5 år ville heller ikke bruge potten OVERHOVEDET - eller sidde på toilettet for den sags skyld vi forsøgte med flere forskellige potter og en masse små toilet brætter til at sætte på det alm toilet osv osv. var ret bekymret til sidst.
Så var det hun startede i bh og så alle de andre børn gå på toilettet. Da hun havde været der i en uge nægtede hun og have ble på og har siden været ble fri. Der gik yderligere 1 mdr så stoppede hun med at bruge ble om natten.
SÅ jeg har lært at barnet bliver renlig når barnet er klar. - det skal nok komme bare rolig!!!!!
Jeg ville have potten stående fremme men absolut ikke tvinge barnet til noget som helst.
Han er 2 og lidt måneder.
Ja, det er egentligt ikke fordi jeg er utålmodig. Men han er fuldt ud klar over når han laver begge dele, til punktet hvor han går ind på sit værelse, lukker døren og beder os andre om at blive ude, så synes jeg det var på tide. Men den potte dér vil han bare under ingen omstændigheder. Det er ikke så vi kommer ud og er direkte sure på hinanden, men han mener alvor når han siger nej.
Potten har stået lidt rundt omkring, på det ene toilet (døren altid åben) inde på hans værelse, i stuen. Han er fint klar over hvad den skal bruges til, både bamserne og dukken kommer jævnligt på potten.
Så nu bliver der købt den der trappe med barnesæde på
Anmeld