Aftensmad med kylling.. kom med forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

LouiseRH

Hvis det skal være nemt, krydre vi kyllingefilet, med det vi nu har lyst til i et fad og hælder madlavningsfløde ved.
Så serverer vi det med Ris og de grønsager vi lige synes vi skal have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

morethanperfect

crille skriver:

Har i nogen gode forslag?? skal også være noget som bonussøn på 1år kan spise, men gør ikke noget om man skal tage lidt fra og lave hans egen portion.. fx mindre krydret

Vi spiser ret meget pasta pesto med kylling
Pastaskruer , med grøn pesto og kyllinge stykker i .. Og så nogle grønsager .. 

Anmeld

14. september 2012

La´chrissen

Jeg laver mange retter med kylling. Jeg laver nogle gange en pasta ret.
Kyllingefilet
Bacon i tern
Hvidvin
Parmasan
Løg
Hvidløg
Champignon
Pasta
Fløde eller mælk (maizena til jævning især ved mælk)
Muskat nød
Bouillon
Salt & peber

Svits bacon, kylling ( i små stykker), løg fint hakket og champignon. Tilsæt hvidvin lad koge lidt ind. Tilsæt krydderier og bouillonen. Tilsæt revet Parmasan. Og tilsidst fløde eller mælk (og maizena) og hvidløg. Det må godt være ret tyk for du vender den ny kogte pasta i og varmer færdig.
Man kan også skifte kylling ud med rejer. De kommes i på samme tid som pastaen, så de lun lige vendes i.
Jeg laver det altid på en sauter pande. Så det er nemmere at vende rundt.

Anmeld

14. september 2012

Ka+Ma=Be

Vil lige sige, at jeg ELSKER mange af de forslag der er kommet!

Hvis man er til lidt kulhydratfattigmad kan man lave denne fantastiske kyllingeburger (vedhæftet billede)
Burger"bollen" er lavet af groftrevet blomkål, æg, salt og peber.
Kyllingen har en smule panering, men er også fin uden (paneringen er en krydderiblanding fra Santa Maria, smager krydret)
Og så kan man jo tilsætte de grønsager man nu engang kan lide

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. september 2012

Ciss

Pitabrød med diverse fyld.

F eks stekt kylling, stekt bacon, majs, agurk, ananas, salat, tomat, paprika og dressing.

Det laver vi nogen gange, og så serverer vi det på taco-maner med alle tingene i hver sin lille skål. Så får ungerne selv lov til at vælge hvilke ting, de vil have i sine pitabrød. Det har været meget populært helt siden de begyndte at sidde med ved bordet og spise selv.

Anmeld

14. september 2012

crille

morethanperfect skriver:

Vi spiser ret meget pasta pesto med kylling
Pastaskruer , med grøn pesto og kyllinge stykker i .. Og så nogle grønsager .. 

lyder nemt og lækkert. hvordan gør i med grønt til?

Anmeld

14. september 2012

Leneur

Denne ret er i hvertfald et hit her hos os.
Skær nogle kyllingebrystfiletter i halve på langs. Dyp dem først i mel, så æg og til sidst rasp krydr med salt og peber og evt anden krydderi. Steg dem på panden i lidt smør, server frisk pasta og en lækker tomat-flødesovs til + gnavegrønt. Enkelt og lækkert.

Anmeld

14. september 2012

Leneur

Ka+Ma=Be skriver:

Vil lige sige, at jeg ELSKER mange af de forslag der er kommet!

Hvis man er til lidt kulhydratfattigmad kan man lave denne fantastiske kyllingeburger (vedhæftet billede)
Burger"bollen" er lavet af groftrevet blomkål, æg, salt og peber.
Kyllingen har en smule panering, men er også fin uden (paneringen er en krydderiblanding fra Santa Maria, smager krydret)
Og så kan man jo tilsætte de grønsager man nu engang kan lide

Har du en opskrift, for det ser da lækkert ud...

Anmeld

14. september 2012

Faith

Vi gør ofte det at vi køber nogle store kyllingbrystfileter og skærer dem op på langs. Så blender vi nødder, champignon, hvidløg og ost og kommer det ind i fileterne, og så snor vi parma skinke eller bacon omkring for at holde på fyldet. Man kan evt lige sætte et par tandstikker i for at holde på skinken/baconen. Og så på panden i nogle minutter så hvorefter de ryger i ovnen ca 30 min.

Hertil frisk pasta med fløde/champignonsovs.

Det smager fantastisk!

Anmeld

14. september 2012

Mussen2

Flyvende jacob også kendt som indonesisk kylling ret.

I aften skal vi have dette: en kel kogt kylling. Kødet pilles fra og lægges i ovnfast fad.

Bacon steges og champignon ligeså. Puttes overr kyllingekødet

En kold sovs laves af en dåse hakkede tomater ( eller endnu bedre en brik purerede tomater) en lille fløde en lille cremefraiche, saalt peber og en klat tomatpure.

Hældes over kyllingen

I ovnen mums

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.