Kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

morethanperfect

CBM skriver:

Hej damer.

Har altså lige en masse spørgsmål, håber der er nogle der vil tage sig tid til at svare..

Hvordan har i det med jeres krop efter gennemført graviditet?

Har i / hvordan har i trænet for at få jeres ''egen krop'' tilbage?

Hvad med strækmærker? Har du mange af dem, og hvornår kom de?

Knus og god weekend til alle.

Hmm ..

Hader min krop efter jeg fik Oscar .. Jeg syns jeg havde en rigtig flot krop før jeg blev gravid , men syns den nærmest var ødelagt efter jeg fik ham ..
Dog var jeg heldig og ingen strækmærker fik ..
Er rigtig ked af mine bryster , som også skal opereres når jeg har født nummer 2 , lige om snart .. Skal nemlig ik ha flere børn ..

Jeg tog næsten 20 kilo på under den første graviditet , og 16 af dem røg igen , inden jeg blev gravid igen ..
Nu har jeg "KUN" taget 10 på , og håber at smide dem ret hurtigt .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Muffinmus

mjøøø, har det vel fint med min krop.

Fik nr 3 for ca 4 mdr siden og mangler stadig at smide 6 af de 20 kg.Så er stadig lidt flommet jo:-)

Lige nu går jeg mest til zumba, fordi det er gd træning for hele kroppen. Og har gået til lidt pilates for at stramme de inderste muskler op igen.

Fik mine små fine strækmærker 40+0 da jeg lå med veer på FG med min første...har ikke efterfølgende fået flere med de andre børn.

Anmeld

14. september 2012

SanneJensen

Tusind tak for svar til jer alle, jeg er simpelthen bare så nysgerrig

Anmeld

14. september 2012

bonanza

Jeg har fået mine to børn lige i træk (9 mdr og 30 dage mellem dem) og min krop er blevet ældre at se på mine bryster hænger mere (jeg ammede ikk) ryggen gør ondt og så har jeg en pølse på maven. Jeg har mange stræk mærker men de gør mig ikk noget. Nu er mine børn 3 og 4 år .jeg har tabt mig de graviditets kilo der kom på men ellers har jeg ikk trænet mig op da jeg er overvægtig og ikk kan tage mig sammen

Anmeld

14. september 2012

Misty

Helt fint Den ligner sig selv på en prik, bare 3 kilo tungere(vejer 63kg nu). Men mon ikke jeg sagtens kunne få dem væk hivs jeg virkelig gerne ville Det er nu 7 mdr siden jeg har født, de første 4 mdr vejede jeg 9 kilo mere end normalt, men jeg lagde ikke så meget mærke til det, det var ligesom noget der var vigtigere

Jeg fik et eneste lille strækmærke og det er allerede væk... Synes det er værste er at man ikke kan farve hår mens man ammer (jeg har i hvertfald ikke lyst) Så mit kedelige leverpostejshår er nok det jeg er mest ked af!

Anmeld

14. september 2012

Ciss

Jeg har været igennem to graviditeter.

På strækmærkefronten har jeg været rimelig heldig. Jeg har intet på mave/hofter, men da mælken løb til, fik jeg en masse på brysterne. De er heldigvis farveløse og er normalt totalt skjult af BH'en, så det er ikke noget, jeg regner for et stort problem.

Efter første graviditet fik jeg for en stor del min oprindelige facon tilbage - bortset fra at omkredsen lige under bysten var blevet større, og maven var lidt blødere og rundere.

Efter anden graviditet har jeg ikke haft overskuddet til at træne noget særligt, men jeg mærker uanset, at strukturen nederst i maven er mærkbart anderledes. Selv når jeg trækker maven helt ind er huden løsere. Lige det synes jeg ikke er så pænt - men helt ærlig generer det mig minimalt. Der er så meget andet, som er så meget vigtigere i livet nu.

Jeg har altid haft meget små bryster, og jeg tænkte jo, at når jeg først fik børn, så fik jeg sikkert en bedre facon med mere fylde på de rette pladser. Ha! Joda, sålænge jeg ammede var faconen forbedret - men da først jeg sluttede med det fik jeg min originale størrelse igen. Nu bare i slap udgave.  Hurra! - Men igen, det rører mig ikke nær så meget, som jeg troede, at det ville. For egentlig er jeg ganske stolt af min krop: Den har klaret at producere to fantastiske børn. Rigtig levende små mennesker. Det er jeg ikke flov over.

Anmeld

14. september 2012

Kamulla

Hvordan har i det med jeres krop efter gennemført graviditet?

Har i / hvordan har i trænet for at få jeres ''egen krop'' tilbage?

Hvad med strækmærker? Har du mange af dem, og hvornår kom de?

1. ikke særlig godt.. men det fordi maven er blød / huden er slap selvom jeg har trænet maven flot op igen

2. trænede 3-4 gange om ugen.. primært styrketræning som cirkeltræning (som crossfit), bodypump og puls og styrke..  men man skal hele tiden træne.. for af jeg ikke har trænet i sommerferien, gør jeg skal starte forfra næsten...  

3. fik mange strækmærker på maven.. de kom 35+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.