Kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. september 2012

SanneJensen

Hej damer.

Har altså lige en masse spørgsmål, håber der er nogle der vil tage sig tid til at svare..

Hvordan har i det med jeres krop efter gennemført graviditet?

Har i / hvordan har i trænet for at få jeres ''egen krop'' tilbage?

Hvad med strækmærker? Har du mange af dem, og hvornår kom de?

Knus og god weekend til alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

SanneJensen

Ingen der har lyst til at svare?

Anmeld

14. september 2012

Vidunderligeunger

jo da

Fint! Den er ikke som den har været efter to børn, men jeg er stadig ung og min hus har trukket sig flot sammen. Hvis jeg giver den en skalle med træning, så vil den komme til at ligne sig selv meget..
Mine bryster er det som jeg synes har ændret sig mest. De er ikke begyndt at hænge, men de er blødere og mindre. Dog stadig pæne synes jeg

Jeg har ik lavet en skid siden jeg fik nr. to for 6 mdr siden.. Jeg er pt i en periode hvor jeg bare orker NON! men jeg har besluttet at starte op med livsstilsændring om 14 dage  

Fik ikke en eneste!  

Anmeld

14. september 2012

Kay

her er maven meget slasket... men det er også kun næsten 1 måned siden jeg fødte... har en ide om at jeg skal til at træne maven her når der er kommet mere rytme her  hjemme  strækmærker er der også massere af... men skdt med det 

Anmeld

14. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg fik utrolig mange strækmærker ved den første... Men et halvt år efter kunne man ikke se dem. (er meget lys i huden)

og der fik jeg en lille hængemave.

efter den anden fik jeg ikke rigtig nogen strækmærker, men tog en del mere på så, har en hel del hængemave nu... men det skal siges at jeg ikke har gjort noget for og prøve og komme af med den.

Anmeld

14. september 2012

Tulle28

Fødte for 8 dage siden og har tabt 10 af de 16 kg jeg tog på. Maven har allerede trukket sig virkelig meget sammen, hvis man ikke vidste jeg lige havde født, ville man tro jeg bare havde en lille topmave. Synes det tog meget længere tid sidste gang, men der fik jeg også KS, hvor man jo får skåret mavemusklerne over. Strækmærker er jeg heldigvis sluppet for:-)

Det er min 2. graviditet.

Anmeld

14. september 2012

modesty

Jeg tabte mig til 5 kg. under min normaltvægt en uge efter jeg havde født. Nu er jeg tilbage på min normalvægt (som er fin, og som jeg er glad for). Ingen strækmærker, alt ser ud som det plejer, jeg har ikke trænet overhovedet.

Jeg fik en 3. grads bristning, så det har mest været underlivet der skulle tilbage på sporet ;-) Det tog et par måneder, men jeg laver stadig knibeøvelser hver dag (min søn er 11 mdr.) og har tænkt mig at fortsætte med det altid.

Anmeld

14. september 2012

FruK

Nu er det godt nok næsten 10 år siden, jeg har født sidst - men jeg har haft det fint med min krop efter fødsel.

Jeg har ikke trænet da min søn var lille, men de sidste ca. 5 år har jeg gået i fitnesscenter så vidt muligt min, et par gange om ugen og trænet både kondition og styrketræning.

Jeg er velsignet med nogle gener, som vist gør, at jeg ikke tager nemt på, og ligner (lignede) mig selv nogenlunde fra før fødslen. Måske lidt fladere hist og pist.  Vægten var den samme før jeg blev gravid igen, og min mave blev også pænt flad igen.

Jeg fik igen strækmærker - jeg ved ikke, om det også er noget genetisk - min mor har i hvert fald heller ikek haft strækmærker.

Jeg holder mig så vidt muligt igang imens jeg er gravid denne gang også - og fortsætter med træning når jeg har født. Så jeg satser på at komme til at ligne mig selv nogenlunde igen. Bortset fra lidt flere år på bagen.

Anmeld

14. september 2012

crille

Her er det små fire uger siden fødsel.

Blev syet temmelig neget både indvendig og udvendig, så har ikke turdet træne endnu. Kun gået lange ture (hvilket også kan mærkes forneden) og lavet knibeøvelser. Begynder så småt at lave maveøvelser hjemme nu.

Glææææder mig til at starte på træning. Tror dog jeg venter med opstart bare lidt endnu.

Strækmærker er jeg heldigvis sluppet for. Er 2kg fra startvægt (tabte 11kg første uge) men vil gerne længere ned

Maven er godt på vej til at trække sig retur, men jeg var stor. Så der sidder stadig på hofter og mave, men det skal nok blive godt igen.

Anmeld

14. september 2012

Holbæktrunten

CBM skriver:

Hej damer.

Har altså lige en masse spørgsmål, håber der er nogle der vil tage sig tid til at svare..

Knus og god weekend til alle.

Jeg fik en lille smule strækmærker på maven (2 dage før fødslen ), men det er ikke noget jeg tager mig af. Fik strækmærker på bryster og lår da jeg kom i puberteten, så ved at det bliver pænt igen.

Jeg har altid haft en mavedelle, og den er der stadig. Hverken større eller mindre.

Jeg gjorde intet for at komme i form under barslen, smed de 12 kg jeg tog på i løbet af 6 uger. Så sneg der sig 4-5 kg på under barsel.

først her de sidste 6 uger har jeg haft overskud og mod på at smide de sidste barsels kg inden jeg starter arb. Jeg har så smidt 6 kg, det har været hårdt, og der mangler stadig 7 kg førend jeg er "normalvægtig" iflg BMI, men det er mange år siden at jeg har været nede på denne vægt, så jeg er godt tilfreds, både med min krop og vægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.