annecatrine88 skriver:
Sidste år optjente jeg feriepenge som skal bruges i 2012-2013. Jeg har allerede afholdt noget ferie, hvor jeg har fået det udbetalt, men har stadig 4 dage tilbage..
Nu er det sådan at jeg går på barsel her den 8 oktober og vil derfor bare gerne have de sidste dage udbetalt..
Da jeg under barsel er "forhindret" i at holde ferie, kan jeg jo få dem udbetalt.. Men hvordan kommer det til at ske. Skal jeg bare meldte det til ferie-konto eller skal jeg også melde det til kommunen, som er dem der udbetaler mine barselsdagpenge?
Jeg er altså rimelig sikker på, at du ikke bare får dem udbetalt under din barsel. Så holder du fire 'feriedage' under barslen og får så bare ikke barselsdagpenge de fire dage.
Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Jeg har været på barsel noget tid nu og har derfor været forhindret i at holde ferie i hovedferien - altså i sommerperioden. Dvs jeg har tre ugers ferie, som jeg ikke har kunnet holde. De penge kan jeg kvit og frit få udbetalt når jeg vel og mærke ikke arbejder mere - men hvis jeg vil have dem nu, ja så trækker de mig i barselsdagpenge.
Anmeld