Feriepenge..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Pige2009

annecatrine88 skriver:

Sidste år optjente jeg feriepenge som skal bruges i 2012-2013. Jeg har allerede afholdt noget ferie, hvor jeg har fået det udbetalt, men har stadig 4 dage tilbage..

Nu er det sådan at jeg går på barsel her den 8 oktober og vil derfor bare gerne have de sidste dage udbetalt..

Da jeg under barsel er "forhindret" i at holde ferie, kan jeg jo få dem udbetalt.. Men hvordan kommer det til at ske. Skal jeg bare meldte det til ferie-konto eller skal jeg også melde det til kommunen, som er dem der udbetaler mine barselsdagpenge?

DU kan jo bare udfylde elektronisk. Det gjorde jeg, da jeg var på DP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

anynom

annecatrine88 skriver:

Sidste år optjente jeg feriepenge som skal bruges i 2012-2013. Jeg har allerede afholdt noget ferie, hvor jeg har fået det udbetalt, men har stadig 4 dage tilbage..

Nu er det sådan at jeg går på barsel her den 8 oktober og vil derfor bare gerne have de sidste dage udbetalt..

Da jeg under barsel er "forhindret" i at holde ferie, kan jeg jo få dem udbetalt.. Men hvordan kommer det til at ske. Skal jeg bare meldte det til ferie-konto eller skal jeg også melde det til kommunen, som er dem der udbetaler mine barselsdagpenge?

Jeg er altså rimelig sikker på, at du ikke bare får dem udbetalt under din barsel. Så holder du fire 'feriedage' under barslen og får så bare ikke barselsdagpenge de fire dage.
Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Jeg har været på barsel noget tid nu og har derfor været forhindret i at holde ferie i hovedferien - altså i sommerperioden. Dvs jeg har tre ugers ferie, som jeg ikke har kunnet holde. De penge kan jeg kvit og frit få udbetalt når jeg vel og mærke ikke arbejder mere - men hvis jeg vil have dem nu, ja så trækker de mig i barselsdagpenge.

Anmeld

13. september 2012

annecatrine88

Sara. skriver:

Jeg ved ikke lige noget om det, men håber at det er okay at jeg lige spørger ind til det...

Jeg bliver færdiguddannet som pæd. januar 2013. Men fra jan-aug 2012 var jeg i praktik og har tjent ind til feriepenge.....

Jeg kommer jo så på dagpenge fra feb. 2013... hvordan hænger det så sammen med ferie penge?

Håber det er okay jeg lige spørger

Når man er på dagpenge, kan man holde ferie ligesom når man er i arbejde. Det du skal gøre er at du bestiller dine feriepenge ved ferie konto og så inde ved din a-kasse melder du ferie på samme tid.. Så den uge du holder ferie, får du dine ferie penge, men ikke nogen dagpenge..

Anmeld

13. september 2012

Valle81

Vil helt klart mene at du ikke kan få dem udbetalt før ferieåret er omme. Hvis du ikke holder det udbetales de helt automatisk efter 1. maj 2013.

Anmeld

13. september 2012

SKR

De 4 feriedage kan først udbetales til april når det er pga Ferieforhindring.

De 3 uger hovedferie kan udbetales efter 30.september hvis man har været ferieforhindret. Resten kan som skrevet først udbetales i april ved ferieforhindrng jf. ferieloven.

Hvis du ikke er gået på barsel endnu, er du sådan set ikke forhindret i at holde de sidste 4 dages ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.