Feriepenge..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. september 2012

annecatrine88

Sidste år optjente jeg feriepenge som skal bruges i 2012-2013. Jeg har allerede afholdt noget ferie, hvor jeg har fået det udbetalt, men har stadig 4 dage tilbage..

Nu er det sådan at jeg går på barsel her den 8 oktober og vil derfor bare gerne have de sidste dage udbetalt..

Da jeg under barsel er "forhindret" i at holde ferie, kan jeg jo få dem udbetalt.. Men hvordan kommer det til at ske. Skal jeg bare meldte det til ferie-konto eller skal jeg også melde det til kommunen, som er dem der udbetaler mine barselsdagpenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
annecatrine88 skriver:

Sidste år optjente jeg feriepenge som skal bruges i 2012-2013. Jeg har allerede afholdt noget ferie, hvor jeg har fået det udbetalt, men har stadig 4 dage tilbage..

Nu er det sådan at jeg går på barsel her den 8 oktober og vil derfor bare gerne have de sidste dage udbetalt..

Da jeg under barsel er "forhindret" i at holde ferie, kan jeg jo få dem udbetalt.. Men hvordan kommer det til at ske. Skal jeg bare meldte det til ferie-konto eller skal jeg også melde det til kommunen, som er dem der udbetaler mine barselsdagpenge?

- det er nok kommunen, men er ikke sikker.

Kan du ikke bare få din nuværende arbejdsgiver til at skrive under på at du holder dagene, så du kan få dine penge.

Det har jeg af og til fået min arbejdsgivere til, uden at jeg holder dagene. Ved godt det ikke er lovligt, men det kan jo ikke tjekkes.

Anmeld

13. september 2012

annecatrine88

2skønnebørn skriver:

- det er nok kommunen, men er ikke sikker.

Kan du ikke bare få din nuværende arbejdsgiver til at skrive under på at du holder dagene, så du kan få dine penge.

Det har jeg af og til fået min arbejdsgivere til, uden at jeg holder dagene. Ved godt det ikke er lovligt, men det kan jo ikke tjekkes.

Jeg er på dagpenge lige nu.. Så den går nok ikke.. Ved godt at jeg bare kunne holde de ferie dage, men det kunne nu også være rart med lidt ekstra penge til når de lille kommer..

Anmeld

13. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
annecatrine88 skriver:

Jeg er på dagpenge lige nu.. Så den går nok ikke.. Ved godt at jeg bare kunne holde de ferie dage, men det kunne nu også være rart med lidt ekstra penge til når de lille kommer..

øv, ja så kan du ikke.

Forstår godt det kunne være rart med de ekstra penge, de er altid rare at få, og det er jo dine optjente penge.

Anmeld

13. september 2012

De3Guldklumper

annecatrine88 skriver:

Du skal vente med at kræve dem til du ER gået på barsel ellers kan de på kommunen sige at du skal afholde din ferie inden du går på barsel.

Når du så går på barsel så går du på kommunen og får dem til at skrive under da du så ikke kan nå og afholde din rest ferie inden ferie året slutter.

Sådan gjorde jeg for 4 år siden.

Anmeld

13. september 2012

annecatrine88

Pylle3 skriver:

Du skal vente med at kræve dem til du ER gået på barsel ellers kan de på kommunen sige at du skal afholde din ferie inden du går på barsel.

Når du så går på barsel så går du på kommunen og får dem til at skrive under da du så ikke kan nå og afholde din rest ferie inden ferie året slutter.

Sådan gjorde jeg for 4 år siden.

Super mange tak for svar.. Så det brev jeg har fået af feriekonto er bare den jeg skal tage med ned på kommunen og så skal de skrive under på den.. Eller hvad skal de skrive under på? Det er jo elektronisk..

Anmeld

13. september 2012

De3Guldklumper

annecatrine88 skriver:

Super mange tak for svar.. Så det brev jeg har fået af feriekonto er bare den jeg skal tage med ned på kommunen og så skal de skrive under på den.. Eller hvad skal de skrive under på? Det er jo elektronisk..

Ja det er det.

Uha for 4 år siden fandtes der stadig papirudgaven så det ve jeg ikke lige. Men uanset så vent til du er gået på barsel - så må kommune damen hjælpe dig med hvordan den bliver godkendt.

Men mon ikke der er en knap hvor du skal udfylde at du er gået på barsel inden den sendes ind.

Anmeld

13. september 2012

annecatrine88

Pylle3 skriver:

Ja det er det.

Uha for 4 år siden fandtes der stadig papirudgaven så det ve jeg ikke lige. Men uanset så vent til du er gået på barsel - så må kommune damen hjælpe dig med hvordan den bliver godkendt.

Men mon ikke der er en knap hvor du skal udfylde at du er gået på barsel inden den sendes ind.

Det gør jeg så..  Mange tak for hjælpen.. Altid rart med hjælpsomme mennesker..

Anmeld

13. september 2012

De3Guldklumper

annecatrine88 skriver:

Det gør jeg så..  Mange tak for hjælpen.. Altid rart med hjælpsomme mennesker..

Så lidt

Anmeld

13. september 2012

Sara.

annecatrine88 skriver:

Jeg ved ikke lige noget om det, men håber at det er okay at jeg lige spørger ind til det...

Jeg bliver færdiguddannet som pæd. januar 2013. Men fra jan-aug 2012 var jeg i praktik og har tjent ind til feriepenge.....

Jeg kommer jo så på dagpenge fra feb. 2013... hvordan hænger det så sammen med ferie penge?

Håber det er okay jeg lige spørger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.