Lidt nyt på min blog, for dem der ikke følger fast med :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

Godt så

Du siger du ikke forstår det?

Er det min opskrift du ikke forstår, eller høkling generelt?

For det er faktisk ret nemt at lære

Alt der hedder hækling, strikning, brodering og lignende.. Jeg kan ikke finde ud af det - kan til nøds fingerstrikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

mariamiss6

M (: skriver:

Alt der hedder hækling, strikning, brodering og lignende.. Jeg kan ikke finde ud af det - kan til nøds fingerstrikke

har nogen nogensinde forsøgt at lære dig det? 

Under alle omstændigheder har jeg lavet en tråd på min blog hvor jeg har samlet diverse vidoer om at hækle... 1 sting, 1 video, videoerne er på engelsk (US terms) men jeg skriver det danske navn for hvert sting, ved hver video også...

Og vi er mange her som gerne svarer på spørgsmål

Mit bedste råd er at starte med en opskrift som ikke tager for lang tid, og som kun udføres i SC (single crochet US terms)/ FM (fastmasker dk)

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/02/24/how-to-videoer-om-haekle-sting/

Anmeld

14. september 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

har nogen nogensinde forsøgt at lære dig det? 

Under alle omstændigheder har jeg lavet en tråd på min blog hvor jeg har samlet diverse vidoer om at hækle... 1 sting, 1 video, videoerne er på engelsk (US terms) men jeg skriver det danske navn for hvert sting, ved hver video også...

Og vi er mange her som gerne svarer på spørgsmål

Mit bedste råd er at starte med en opskrift som ikke tager for lang tid, og som kun udføres i SC (single crochet US terms)/ FM (fastmasker dk)

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/02/24/how-to-videoer-om-haekle-sting/

Ikke siden håndarbejdstimerne i folkeskolen, og der var jeg håbløs.. 

Pyh, ved ikke om jeg har modet til at forsøge på egen hånd.. Men må da prøve at lure lidt på de der videoer.. 

Anmeld

14. september 2012

mariamiss6

Ikke siden håndarbejdstimerne i folkeskolen, og der var jeg håbløs.. 

Pyh, ved ikke om jeg har modet til at forsøge på egen hånd.. Men må da prøve at lure lidt på de der videoer.. 

Ja prøv engang, og ellers så spørg Hvis du altså godt kunne tænke dig at lære det

Anmeld

14. september 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

Ja prøv engang, og ellers så spørg Hvis du altså godt kunne tænke dig at lære det

Jeg vil meget gerne lære det, men vil ikke investere i alt for mange ting, hvis jeg giver fortabt efter en halv time.. 

Anmeld

14. september 2012

mariamiss6

Jeg vil meget gerne lære det, men vil ikke investere i alt for mange ting, hvis jeg giver fortabt efter en halv time.. 

Så gå ned i den lokale super brugs eller lignende... Køb 2 ruller garn, af samme slags, men i forskellig farve. 

For eksempel i kvickly eller super brugsen, der kan du få bomuldsgarn i fede farver, til ca. 25 kroner rullen tror jeg. Det hedder 8/4 (almindelig tykkelse) og så køber du en hæklenål nummer 2,5 - 3,0 - 3,5 (altså een af dem bare) og så finder du et projekt som ikke er så omfattende..

Hvis du har en datter, kunne du hækle et tæppe til dukken eller sådan noget Tæpper er faktisk noget af det nemmeste, og man kan gøre dte på SÅ mange måder, selvom man kun bruger 1 sting til selve arbejdet Og man ser resultater hen ad vejen når man arbejder med så små ting

Et i granny stripes (det er godt nok oftest stangmasker, men de er ikke svære) er altid flot, og arbejdet skrider utroligt hurtigt frem

Hvor i landet bor du henne?

Anmeld

14. september 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

Så gå ned i den lokale super brugs eller lignende... Køb 2 ruller garn, af samme slags, men i forskellig farve. 

For eksempel i kvickly eller super brugsen, der kan du få bomuldsgarn i fede farver, til ca. 25 kroner rullen tror jeg. Det hedder 8/4 (almindelig tykkelse) og så køber du en hæklenål nummer 2,5 - 3,0 - 3,5 (altså een af dem bare) og så finder du et projekt som ikke er så omfattende..

Hvis du har en datter, kunne du hækle et tæppe til dukken eller sådan noget Tæpper er faktisk noget af det nemmeste, og man kan gøre dte på SÅ mange måder, selvom man kun bruger 1 sting til selve arbejdet Og man ser resultater hen ad vejen når man arbejder med så små ting

Et i granny stripes (det er godt nok oftest stangmasker, men de er ikke svære) er altid flot, og arbejdet skrider utroligt hurtigt frem

Hvor i landet bor du henne?

Jeg har desværre ingen børn endnu, men må se, om jeg ikke kan finde et passende projekt! Det lyder jo ikke voldsomt, når du lige tager det ned på et "menneskeligt" niveau

Jeg er fra Randers, så der er desværre ret langt til nordsjælland.. 

Anmeld

15. september 2012

mariamiss6

Jeg har desværre ingen børn endnu, men må se, om jeg ikke kan finde et passende projekt! Det lyder jo ikke voldsomt, når du lige tager det ned på et "menneskeligt" niveau

Hmmm ja.... 

Bliv medlem af pinterest, og gem alle de ting du godt kunne tønkte dig at lave en gang Der skal nok være et af dem der er nemt at starte med...

Med hækling er det sådan, synes jeg, at det mere er formen på det man laver, man skal tænke over. Så at starte med noget fladt er vel egentlgi altid at foretrække, hvis man føler sig usikker.

Jeg er vokset op med en mor som ALDRIG havde frie hønder, og stadig ikke har det, så jeg har en opfostret forståelse for sådan ca. de mest almindelige håndarbejder hehe...Jeg startede ud med en my little pony sidste år tror jeg... Og har taget dte flade bagefter

Vil dog sige at den pony er aboslut et af de mere besværlige emner

Anyways, prøv at finde på noget faldt at hækle. Eller noget hvor du kan starte med at hækle fladt, og så sy det sammen til at passe somen form om et eller andet...

Ellers kunne du måske begynde med at pynte et par klare lysestager, med en lille bort eller sådan noget Så skal man høkle rundt, men du kan selv vælge om du vil hækle 3 eller 30 omgange :D

Anmeld

15. september 2012

mariamiss6

UH jeg kom i tanke om noget nemt og hurtigt du kan lave til dig selv... Jeg har selv lavet dem også, og de er faktisk rigtig gode...

Du skal bare bruge de garner og den hæklenål jeg besrekv tidligere :D

http://tusindfryd-blog.blogspot.dk/2011/07/diy-bomuldsrondeller.html

Det er i stedte for at ordne ansigtet med vatrondeller. Nu kan du selv lave dem, med denne her opskrift, og de er faktisk gode. Mine unger bruger dem også til at dække øjnene når vi vasker hår  

Hvis du laver dem dobbelt så store eller noget, kan du bare bruge dem som vaskeklude Også  

OG dobbelt så store, med et eller andet beskyttelse imellem, så kan du bruge dem som grydelapper :D

De er nemme at gå til, og som rondeller, bliver de hurtigt færdige :D Og farverne, uh ja, take a pic :D 

I øvrigt også en god gave til kvinder som bruger tid på deres ansigt, og som ville sætte pris på hjemmegjorte ting

Anmeld

15. september 2012

M (:

mariamiss6 skriver:

UH jeg kom i tanke om noget nemt og hurtigt du kan lave til dig selv... Jeg har selv lavet dem også, og de er faktisk rigtig gode...

Du skal bare bruge de garner og den hæklenål jeg besrekv tidligere

http://tusindfryd-blog.blogspot.dk/2011/07/diy-bomuldsrondeller.html

Det er i stedte for at ordne ansigtet med vatrondeller. Nu kan du selv lave dem, med denne her opskrift, og de er faktisk gode. Mine unger bruger dem også til at dække øjnene når vi vasker hår  

Hvis du laver dem dobbelt så store eller noget, kan du bare bruge dem som vaskeklude Også  

OG dobbelt så store, med et eller andet beskyttelse imellem, så kan du bruge dem som grydelapper

De er nemme at gå til, og som rondeller, bliver de hurtigt færdige Og farverne, uh ja, take a pic  

I øvrigt også en god gave til kvinder som bruger tid på deres ansigt, og som ville sætte pris på hjemmegjorte ting

Tusind tak for de mange gode ideer! Har efterhånden mod på at kaste mig ud i et lille projekt, og de der vatrondeller ser da overskuelige ud! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.