Meget ? 15 år ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

MissMona

I forhold til kærligheden, giver jeg mange af de andre trådsvarerer ret: Kærlighed har ingen alder.

Der er 11 år imellem min kæreste og jeg. Og vi eeeelsker hinanden

MEN men, hvad jeg bl.a. gerne ville have tænkt over hvis jeg var 20 - er at - du, som den yngste i forholdet, skal kunne se dig selv, inden for kort tid, forholde dig til ting, som hører hans alder til. Fx. er det for sent at få børn lige om lidt (fx kan han)? Hvad skal han gøre med sin pension? Hans forhold til sine forældre er et helt andet sted end dine forældres. Måske skal de snart på plejehjem eller Fx skal han måske hjælpe dem mere med praktiske ting når du har lyst til fx at feste, men inddrager dem fx måske ikke meget i beslutninger fordi de for længst har været igennem de processer med de gode råd osv.

Omvendt skal han i forhold til din unge alder forholde sig til alle de valg han måske allerede har truffet i livet, at give dig plads til at lære og være den alder du er og begå fejl og træffe beslutninger og gøre erfaringer, som han for længst har prøvet, lært af og fundet holdninger til.

Jeg ved ikke om det står klart i det jeg skriver, hvad jeg egentlig mener, men det er den bedste måde jeg kan beskrive på hvor udfordringerne kan ligge hvis der er stor aldersforskel.

Men min kæreste og jeg mødes på midten og på erfaringsområdet er vi gode til at bakke hinanden op og forstå hinandens aldre og de dilemmaer der følger med. Så det kan sagtens lade sig gøre. Men du skal gøre dig klart hvad du går ind til!

KRam og pøj pøj med det

MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

tinasmor

Anonym skriver:

Nu bliv jeg mor som 17 årig og ventede min søn som 16 årig så alt det fest nej tak

Hold da op, der var jeg kun lige gået i gang med gymnasiet Så kan jeg godt se, vi har helt vidt forskellige udgangspunkter. Så lyder det da fint med en lidt ældre mand som måske er lidt mere stabil.

Anmeld

13. september 2012

aarhusmor

generelt synes jeg ikke alder er en hindring, men når man når op over 35 - hvilket jeg også selv er, så burde man være forholdsvis moden og stå i mod. Den unge på 20 har brug for at leve sit liv, sammen med unge mennesker og ikke sammen med en der har brændt det største krudt af.

Min mand er 7 år yngre end mig og selvom det ikke gør noget, så kan jeg godt mærke at jeg måske gør ham lidt ældre end han burde være.

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

MissMona skriver:

I forhold til kærligheden, giver jeg mange af de andre trådsvarerer ret: Kærlighed har ingen alder.

Der er 11 år imellem min kæreste og jeg. Og vi eeeelsker hinanden

MEN men, hvad jeg bl.a. gerne ville have tænkt over hvis jeg var 20 - er at - du, som den yngste i forholdet, skal kunne se dig selv, inden for kort tid, forholde dig til ting, som hører hans alder til. Fx. er det for sent at få børn lige om lidt (fx kan han)? Hvad skal han gøre med sin pension? Hans forhold til sine forældre er et helt andet sted end dine forældres. Måske skal de snart på plejehjem eller Fx skal han måske hjælpe dem mere med praktiske ting når du har lyst til fx at feste, men inddrager dem fx måske ikke meget i beslutninger fordi de for længst har været igennem de processer med de gode råd osv.

Omvendt skal han i forhold til din unge alder forholde sig til alle de valg han måske allerede har truffet i livet, at give dig plads til at lære og være den alder du er og begå fejl og træffe beslutninger og gøre erfaringer, som han for længst har prøvet, lært af og fundet holdninger til.

Jeg ved ikke om det står klart i det jeg skriver, hvad jeg egentlig mener, men det er den bedste måde jeg kan beskrive på hvor udfordringerne kan ligge hvis der er stor aldersforskel.

Men min kæreste og jeg mødes på midten og på erfaringsområdet er vi gode til at bakke hinanden op og forstå hinandens aldre og de dilemmaer der følger med. Så det kan sagtens lade sig gøre. Men du skal gøre dig klart hvad du går ind til!

KRam og pøj pøj med det

MissMona

Er ung mor fest er ikk mig

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

generelt synes jeg ikke alder er en hindring, men når man når op over 35 - hvilket jeg også selv er, så burde man være forholdsvis moden og stå i mod. Den unge på 20 har brug for at leve sit liv, sammen med unge mennesker og ikke sammen med en der har brændt det største krudt af.

Min mand er 7 år yngre end mig og selvom det ikke gør noget, så kan jeg godt mærke at jeg måske gør ham lidt ældre end han burde være.

Jeg er ung mor fik min søn lige da jeg var fyldt 17 så jeg har ikk brug for fest!

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Hold da op, der var jeg kun lige gået i gang med gymnasiet Så kan jeg godt se, vi har helt vidt forskellige udgangspunkter. Så lyder det da fint med en lidt ældre mand som måske er lidt mere stabil.

Ku du ikk vide men ja han er 3

Anmeld

13. september 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg ville lige høre jers mening er 15 år imellem hinanden meget? jeg er 20 og ham jeg mødt er 35 kom med jers ærlige mening

Det må være op til en selv at vurdere om man er samme sted i livet.

Her er max grænsen 4 år..

Anmeld

13. september 2012

MissMona

Anonym skriver:

Er ung mor fest er ikk mig

Nej, man hvad er dig så? Hvordan skaber du et liv som ung mor? Og hvordan deler du erfaringer med jævnaldrende og hvordan deler du erfaringer med en der er 20 år ældre. Det er blot det jeg vil fremhæve. Måske synes du han er attraktiv lige nu fordi han er mere moden end dine jævnaldrende. Men lige om lidt, så er han altså middelaldrende med alle de skavanker og ting der følger med den alder.

... og det er bare helt fint hvis du er forberedt på det, men du skal vide at det er sådan det er!

Deler I venner? Sådan rent aldersmæssigt?

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg ville lige høre jers mening er 15 år imellem hinanden meget? jeg er 20 og ham jeg mødt er 35 kom med jers ærlige mening

Det er da mange år, men om det er for  meget er jo op til én selv. Jeg kender mange par med stor alderforskel hvor begge parter er ligeglade og hvor man slet ikke mærker forskellen fordi de er så meget på bølgelængde.

Hvis man elsker hinanden bør det ikke være det afgørende 

Anmeld

13. september 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Nej, der er selv 10 år mellem mig og min kæreste, og har aldrig passet så godt sammen med noget andet menneske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.