Måske gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Anonym trådstarter

Hej ladies
Skriver anonymt af samme årsag som så mange andre - det er endnu hemmeligt med projekt-bebs

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan svare på!
Jeg har ikke gjort brug af ÆL-test, termometer eller lignende, har sådan set bare gået ud fra konsistensen på mit udflåd!
Jeg er ret overbevist om at jeg havde ÆL d. 9/9, da udflåden var næsten gennemsigtig og elastisk
Manden og jeg havde sex d. 9, altså samme dag, og nu her i dagene efter har jeg været meget oppustet (nærmest lignet en i 20. uge!), haft spændinger i lænden, omkring æggestokkene, jeg har skulle tisse lidt mere end normalt, har været træt og haft kvalme + svimmelhed og nemt til hedeture.
Jeg ved godt at symptomerne på selve graviditeten minder meget om disse, og at de først kommer senere, men kan disse symptomer også være et tegn på at et æg er blevet befrugtet?

Jeg tog en graviditetstest i mandags, hvorfor ved jeg egentlig ikke... Men der var noget der mindede om en skyggestreg på. Det forstår jeg bare ikke, for jeg havde min menstruation helt som jeg plejer i sidste måned!

Hvor tidligt fik i jeres symptomer, og hvordan oplevede i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Hej ladies
Skriver anonymt af samme årsag som så mange andre - det er endnu hemmeligt med projekt-bebs

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan svare på!
Jeg har ikke gjort brug af ÆL-test, termometer eller lignende, har sådan set bare gået ud fra konsistensen på mit udflåd!
Jeg er ret overbevist om at jeg havde ÆL d. 9/9, da udflåden var næsten gennemsigtig og elastisk
Manden og jeg havde sex d. 9, altså samme dag, og nu her i dagene efter har jeg været meget oppustet (nærmest lignet en i 20. uge!), haft spændinger i lænden, omkring æggestokkene, jeg har skulle tisse lidt mere end normalt, har været træt og haft kvalme + svimmelhed og nemt til hedeture.
Jeg ved godt at symptomerne på selve graviditeten minder meget om disse, og at de først kommer senere, men kan disse symptomer også være et tegn på at et æg er blevet befrugtet?

Jeg tog en graviditetstest i mandags, hvorfor ved jeg egentlig ikke... Men der var noget der mindede om en skyggestreg på. Det forstår jeg bare ikke, for jeg havde min menstruation helt som jeg plejer i sidste måned!

Hvor tidligt fik i jeres symptomer, og hvordan oplevede i det?

Det er stadig meget tidligt (2+5, hvis du er gravid), men man kan jo aldrig udelukke, at de skyldes graviditet - kender flere, der har haft graviditetssymptomer allerede omkring 3+0, og som siden hen har testet positiv.. 

Anmeld

14. september 2012

Jupiter

Jeg testede positiv i mandags - og der var jeg 3+5.

Jeg testede fordi jeg havde haft murren i maven et par dage, så jeg vil mene jeg har kunne mærke små symptomer lidt tidligt

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Tillykke med det!

Jeg er bare lidt forvirret... I terminsberegneren skriver jeg således:
Første dag i sidste mens: D. 27 august
Antal dage i cyklus: 25
Antal dage i luthealfasen: 11

Og så fortæller den at jeg er 2+4...
Hvis man så kigger i oversigten til højre, står der at jeg ikke en gang er gravid endnu!
Ægget bliver først befrugtet 3+0, men jeg havde ÆL d. 9!?
Hvorfor spørger den hvor lang tid der er fra ÆL til næste mens når den så fortæller mig at jeg slet ikke har haft ÆL endnu!?

Anmeld

14. september 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Tillykke med det!

Jeg er bare lidt forvirret... I terminsberegneren skriver jeg således:
Første dag i sidste mens: D. 27 august
Antal dage i cyklus: 25
Antal dage i luthealfasen: 11

Og så fortæller den at jeg er 2+4...
Hvis man så kigger i oversigten til højre, står der at jeg ikke en gang er gravid endnu!
Ægget bliver først befrugtet 3+0, men jeg havde ÆL d. 9!?
Hvorfor spørger den hvor lang tid der er fra ÆL til næste mens når den så fortæller mig at jeg slet ikke har haft ÆL endnu!?

Ja det er et godt spørgsmål - jeg er ikke så meget inde i det tekniske omkring terminsberegneren

Hvad er luthealfasen? Hvis det er antal dage mellem første dag med mens og æl, så er det jo 13 dage i hvert fald.

Ja jeg aner det ikke, håber du får kvalificerede svar

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Ja det er et godt spørgsmål - jeg er ikke så meget inde i det tekniske omkring terminsberegneren

Hvad er luthealfasen? Hvis det er antal dage mellem første dag med mens og æl, så er det jo 13 dage i hvert fald.

Hm, det er lidt forvirrende
Luthealfasen skulle være det antal dage der er fra ÆL og til næste mens
Det står der i terminsberegneren i hvert fald

Jeg forstår det bare ikke, for den siger at jeg er 2+4 i min graviditet, men ovre i beskrivelsen af forløbet er man slet ikke gravid i 2. uge....

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Der står også at min anslåede befrugtningsdato er d. 10/9, jeg havde ÆL d. 9/9....
Og i beskrivelsen står der at jeg stadig har 2 dage til ÆL...

Anmeld

14. september 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Der står også at min anslåede befrugtningsdato er d. 10/9, jeg havde ÆL d. 9/9....
Og i beskrivelsen står der at jeg stadig har 2 dage til ÆL...

Det lyder underligt.

Men altså, fra man har æl og til ægget er befrugtet går jo nogle dage. Så teknisk set er du jo ikke gravid samme dag som du har æl.

Anslået befrugtningdato lyder jo rimelig tæt på, når du siger du havde æl d. 9.

Men forstår så ikke hvorfor den siger du ikke har haft æl endnu

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Det lyder underligt.

Men altså, fra man har æl og til ægget er befrugtet går jo nogle dage. Så teknisk set er du jo ikke gravid samme dag som du har æl.

Anslået befrugtningdato lyder jo rimelig tæt på, når du siger du havde æl d. 9.

Men forstår så ikke hvorfor den siger du ikke har haft æl endnu

Lige præcis, den roder da noget videre rundt i det...
Hm, stoler ikke på den, stoler på min forhåbentligt udeblevne mens

Anmeld

14. september 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Lige præcis, den roder da noget videre rundt i det...
Hm, stoler ikke på den, stoler på min forhåbentligt udeblevne mens

Det er helt sikkert også det bedste tegn

Jeg skulle have mens i dag, og jeg tror nok også først rigtigt på det, når weekenden er overstået uden mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.