Kan man tillade sig det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

ano14316

Anonym skriver:

ja men de skriver jo netop at den sælges billigt fordi den er ved at være slidt..
vi vil gerne have en vogn der ser ordentlig ud selvom vi ikke har meget at købe for lige nu..

Ja.. Det kan jeg goså sagtens forstå.. 

Men jeg synes godt du kan tillade dig at byde under på anden annonce du snakkede om.. altså min tommelfingerregel er:

brugt varer, hvis den står så god som ny er 50% af nyprisen, tilbehør, "opgradering" osv. får man ikke ekstra for, det kan medfølge i prisen, eller man kan bøvle med at sælge det seperat. 

er varen "gammel" og man kan se den er brugt, måske lidt pletter i foret, eller på stellet, et par ridser eller lign. så trækker det ned.. 

Men så er der jo lige det med klapvogne og barnevogne, at brugt marked er så stort at folk tror at det er guld de sælger.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Ja.. Det kan jeg goså sagtens forstå.. 

Men jeg synes godt du kan tillade dig at byde under på anden annonce du snakkede om.. altså min tommelfingerregel er:

brugt varer, hvis den står så god som ny er 50% af nyprisen, tilbehør, "opgradering" osv. får man ikke ekstra for, det kan medfølge i prisen, eller man kan bøvle med at sælge det seperat. 

er varen "gammel" og man kan se den er brugt, måske lidt pletter i foret, eller på stellet, et par ridser eller lign. så trækker det ned.. 

Men så er der jo lige det med klapvogne og barnevogne, at brugt marked er så stort at folk tror at det er guld de sælger.. 

folk tror nemlig de kan spinde guld på deres brugte vogne, og det ramemr desværre os som gerne vil have kvalitet, men ikke helt har penge til det fra ny.

Anmeld

12. september 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Vi står og skal have ny klapvogn da den gamle er gået i stykker, og da barnet er forholdsvist stort vil vi gerne købe brugt, vi vil dog stadig ikke have hvad som helst, da den skal være ordentlig at gå med..

Vi har begge dårlige rygge og skal derfor have svinghjul for mindst mulig belastning..
Den skal være komfortabel for barnet at sidde i..
den skal have justerbart styr, da der er stor højde forskel på far og mor..

Vi har så selvfølgelig kigget rundt på nettet, og vores valg står imellem en brio med teleskop styr, eller en emmaljunga nitro city..
De er dog begge sat ret højt i pris..

Mit spørgsmål er så hvor meget man kan tillade sig at byde dem ned??

Emmaljungaen som vi egentlig helst vil have da den alt andet lige ser mere velholdt ud, og den ser mest behagelig ud for barnet også..

Den står til 2200 kr og der er ikke sat årgang på, men har dog lidt kendskab til farverne, og den er minimum 3 år gammel, da jeg kan se at farven er udgået der, ihvertfald med det stof den har indvendigt..

Hvor meget vil i mene man kan tillade sig at byde den ned??

jeg kan forresten se at der er flere ind på siden som er yngre og står til under 2000kr, men det er desværre ikke i farver vi kan bruge da de er ret kønsbestemt..

og kan det virkelig passe at dem med svinghjul skal koste så meget mere brugt end dem uden svinghjul??

Byd hvad du har lyst til.

Sælger kan jo med rette bare sige nej

Jeg har aldrig købt brugt uden af der bleven slået yderligere af prisen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.