2årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

dorthemus

Tror det har noget at gøre med hans øreproblemer. Hvis han trækker sig fra legen er det et tegn I skal tage alvorligt...tal med pædagogerne om at de skal hjælpe ham igang med at komme ind i legen og med at være sammen med andre. Jeg har lavet et fotoalbum til min datter som ligger i vuggestuen. Så har pædagogerne et udgangspunkt for en samtale.

At trække sig fra leg og opgive leg og samvær med andre er ikke normal adfærd hos en 2 årig.

Jeg er selv både pædagog og mor til en to årig med mange øreproblemer selv og jeg er i dialog med pædagogerne i min datters vugger. Hun har fået lagt dræn to gange og fik i forsommeren taget sine polypper, pga for meget væske, og det har hjulpet gevaldigt. Nu snakker hun rigtig meget, men meget er stadig uforståeligt. Men viljen til kommunikation er der og hun prøver hele tiden. Hun er dog meget social og giver ikke sådan op så bekymret er jeg som sådan ikke, men håber snart alligevel at hendes udtale blir bedre.

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

klmf

dorthemus skriver:

Tror det har noget at gøre med hans øreproblemer. Hvis han trækker sig fra legen er det et tegn I skal tage alvorligt...tal med pædagogerne om at de skal hjælpe ham igang med at komme ind i legen og med at være sammen med andre. Jeg har lavet et fotoalbum til min datter som ligger i vuggestuen. Så har pædagogerne et udgangspunkt for en samtale.

At trække sig fra leg og opgive leg og samvær med andre er ikke normal adfærd hos en 2 årig.

Jeg er selv både pædagog og mor til en to årig med mange øreproblemer selv og jeg er i dialog med pædagogerne i min datters vugger. Hun har fået lagt dræn to gange og fik i forsommeren taget sine polypper, pga for meget væske, og det har hjulpet gevaldigt. Nu snakker hun rigtig meget, men meget er stadig uforståeligt. Men viljen til kommunikation er der og hun prøver hele tiden. Hun er dog meget social og giver ikke sådan op så bekymret er jeg som sådan ikke, men håber snart alligevel at hendes udtale blir bedre.

Jeg ville også være bekymret - og vil mene, at pædagogerne skal mere på banen. Jeg læser det lidt som om at de slår det hen. Så må mor på banen igen

Håber det løser sig for jer, der er ikke noget der kan give mor-mavepine som når ungerne ikke har det helt godt

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Har du overvejet at begynde at bruge tegn med ham, bare for at inspirere ham til sprog? Tror du ikke at når han opdager at han rent faktisk kan gøre sig forstået, får han også større interesse for at tale?

Min yngste er også ørebarn og lige fyldt 2 i juli måned. Hun taler rigtigt meget og bruger lange sætninger og når hun kommer og fortæller noget og man rent faktisk forstår hvad hun siger og svarer på hvad hun spurgte om eller kommenterer hvad hun fortæller, bliver hun stadig helt vildt stolt - vi mærker mest øreproblemerne på udtalen.

Vi har brugt denne her:  http://www.talmedtegn.dk/ til begge pigerne siden de var 6 måneder og for dem begge to er tegnene lige så stille gledet ud efterhånden som sproget kom ind. 

Det er også sådan pædagogerne komunikere med ham og det samme bruger jeg. Jeg forstår næsten alt hvad han vil forklare. Men han er stille og forsigtig. Jeg spørger om han er sulten og han svarer. Han kommer ikke hen og siger at han er sulten eller tørstig. 

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Jeg er i dialog er pædagogerne og de forsikrer mig at han trives. Det er derfor jeg kan forholde mig i ro. Men bliver alligevel bekymret når de kommer og siger, at han er så stille og ikke deltager osv. Jeg har bestemt mig for at snakke med hans kontakt pædagog imorgen og se hvor det føre det hen. Tak fordi du gad og svare om en mor og pædagog

Anmeld

11. september 2012

dorthemus

Anonym skriver:

VVe

Jeg er i dialog er pædagogerne og de forsikrer mig at han trives. Det er derfor jeg kan forholde mig i ro. Men bliver alligevel bekymret når de kommer og siger, at han er så stille og ikke deltager osv. Jeg har bestemt mig for at snakke med hans kontakt pædagog imorgen og se hvor det føre det hen. Tak fordi du gad og svare om en mor og pædagog

Velbekomme Jeg ville holde pædagogerne fast på, at der skal til at ske noget så han ikke blir en dreng de andre fravælger. Altså ikke af ond mening, men fordi han ikke bidrager med noget i legen eller trækker sig ud af den, måske fordi hans manglende sprog gør ham usikker i kontakten.

Vi, og det gælder både forældre og pædagoger, kan godt risikere at "glemme" de stille børn fordi de ikke gør så meget væsen af dem selv eller er på en måde så man er nødt til at forholde sig til dem. De mere udadagerende børn, som måske bider og slår fordi de ikke føler sig forstået, dem ser og hører vi og er nødt til at handle på. Mens de børn der sidder stille og leger for dem selv er nemme

Men jeg vil godt slå et slag for at vi skal være bedre til at hjælpe de børn for det er netop i legen at de leger at være sociale og igennem relationer til andre at vi udvikler os.

Din søn kan udmærket have et stille og roligt sind og det skal man bestemt også anderkende og respektere, men det springer i øjnene på mig når du skriver at han opgiver og trækker sig. Alle to årige børn, som minimum, have lyst til at være sammen med andre børn.

Håber du vil komme med en update

Anmeld

11. september 2012

dorthemus

lotchen skriver:

Jeg ville også være bekymret - og vil mene, at pædagogerne skal mere på banen. Jeg læser det lidt som om at de slår det hen. Så må mor på banen igen

Håber det løser sig for jer, der er ikke noget der kan give mor-mavepine som når ungerne ikke har det helt godt

Nej puha der er ikke noget værre

Ja jeg mener også de er for passive og det skriver jeg også til hende længere nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.