2årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Anonym trådstarter

Hej alle

Ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mig, men springer ud i det alligevel.

Jeg har en søn der fylder 2 år til Oktober. Han er så perfekt stille og rolig. Han er et ørebarn så han snakker ikke, heller ikke enkelte ord endnu. Men jeg er ikke bekymret da jeg ved at han forstår Alt!

Da han var 10 måneder gammel begyndte han i vuggestuen. Han har kun grædt enkelte gange. Men problemet er at han ikke deltager i de aktiviteter de voksne laver for børnene.

Han stiller sig i hjørnet og kigger på de andre børn. Han er lykkelig hvis han finder en bil han kan lege med i flere timer.

Sidste uge sagde en pædagog at de legede med ler. Og min søn igen stillede sig i hjørnet og blev usikker. Hun valgte så at tage ham op i skødet og føre hans hænder mod leret. Men han blev utilpas og ville ned.

De voksne siger at han har det fint og han spiser godt.

Men en ting mere når jeg aflevere ham bliver han hel stiv i kroppen allerede når han ser vuggestuen. Når jeg siger farvel har han aldrig øjn kontakt med mig Er det normalt ? gør jeres barn også det ?

Ved ikke hvad jeg vil med indlæget har måske brug for at vide at han er hel normal selv om han ikke er vild og larmende som de andre børn. Selv om han ikke deltager eller siger noget. Mvh en bekymret mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Kan desværre ikke hjælpe dig men ville ikke gå uden en

Anmeld

11. september 2012

Henriette Aaby

Hej

Jeg synes du skal tale med pædagogerne som har din søn, om din bekymring.

Jeg vil selv som mor og som pædagog være lidt bekymret hvis det var min søn.

Min datter er selv ørebarn, og fik dræn i som knap 3 årig. Og vi kunne se på hende når hun var sammen med jævnalderne, at hun ikke helt forstod legen, for hun kunne ikke høre hvad der blev aftalt. Og det gjorde hende temmelig frustreret og stille.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig men ville ikke gå uden en

Mange tak...

Anmeld

11. september 2012

CS

Anonym skriver:

Hej alle

Ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mig, men springer ud i det alligevel.

Jeg har en søn der fylder 2 år til Oktober. Han er så perfekt stille og rolig. Han er et ørebarn så han snakker ikke, heller ikke enkelte ord endnu. Men jeg er ikke bekymret da jeg ved at han forstår Alt!

Da han var 10 måneder gammel begyndte han i vuggestuen. Han har kun grædt enkelte gange. Men problemet er at han ikke deltager i de aktiviteter de voksne laver for børnene.

Han stiller sig i hjørnet og kigger på de andre børn. Han er lykkelig hvis han finder en bil han kan lege med i flere timer.

Sidste uge sagde en pædagog at de legede med ler. Og min søn igen stillede sig i hjørnet og blev usikker. Hun valgte så at tage ham op i skødet og føre hans hænder mod leret. Men han blev utilpas og ville ned.

De voksne siger at han har det fint og han spiser godt.

Men en ting mere når jeg aflevere ham bliver han hel stiv i kroppen allerede når han ser vuggestuen. Når jeg siger farvel har han aldrig øjn kontakt med mig Er det normalt ? gør jeres barn også det ?

Ved ikke hvad jeg vil med indlæget har måske brug for at vide at han er hel normal selv om han ikke er vild og larmende som de andre børn. Selv om han ikke deltager eller siger noget. Mvh en bekymret mor...

og først får du lige et

dernæst har jeg ikke rigtig nogle gode råd, men jeg tænker måske han bare ikke har lyst til at lave de ting pædagogerne laver med de andre børn. Dernæst skulle du måske overveje at spørge pædagogerne hvordan de kunne se han blev en mere aktiv del af legene. Spejl det de siger tilbage til dem, undre dig og bed dem om at komme med forslag til hvordan dette kan løses.

Din lille dreng er helt perfekt, han reagere og det er da det bedste og skøn mor der er obs på sit barn og også reagere

Jeg har en datter på 2, nogle gange kigger hun på mig - men i de dage hvor hun er lidt følsom, ja så kigger hun heller ikke i øjnene når jeg siger farvel - hvis hun gør begynder hun at græde.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Hej

Jeg synes du skal tale med pædagogerne som har din søn, om din bekymring.

Jeg vil selv som mor og som pædagog være lidt bekymret hvis det var min søn.

Min datter er selv ørebarn, og fik dræn i som knap 3 årig. Og vi kunne se på hende når hun var sammen med jævnalderne, at hun ikke helt forstod legen, for hun kunne ikke høre hvad der blev aftalt. Og det gjorde hende temmelig frustreret og stille.

Mange hilsner

Henriette

Jeg har snakket med de voksne og de mener han trives selv om han ikke deltager. Det de siger til mig er at, han spiser og drikker og sover som han skal. Og at det kun er godt at han kan fordybe sig i hans egen leg. Det er der mange børn der ikke kan. Og ang sprog så er de opmærksom på at han er bagud. Men de gør ikke noget ved det da de mener at han ligepludselig nok begynder og snakke.

Ang dræn er det 3 gang han har fået sat i ørene. Det er lidt sjovt du siger at din datter bliver fustret for min søn opgiver bare. Han tager ikke kampen op og bliver sur eller noget.. Han trækker sig bare.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

CS skriver:

og først får du lige et

dernæst har jeg ikke rigtig nogle gode råd, men jeg tænker måske han bare ikke har lyst til at lave de ting pædagogerne laver med de andre børn. Dernæst skulle du måske overveje at spørge pædagogerne hvordan de kunne se han blev en mere aktiv del af legene. Spejl det de siger tilbage til dem, undre dig og bed dem om at komme med forslag til hvordan dette kan løses.

Din lille dreng er helt perfekt, han reagere og det er da det bedste og skøn mor der er obs på sit barn og også reagere

Jeg har en datter på 2, nogle gange kigger hun på mig - men i de dage hvor hun er lidt følsom, ja så kigger hun heller ikke i øjnene når jeg siger farvel - hvis hun gør begynder hun at græde.

Tak hvor er du sød. Men du har ret, jeg bliver nød til at få pædagoger lidt mere ind i det. Spørge hvad de gør for at han er mere med. Han kan ikke lege med biler hele dagen  Måske kunne de læse nogle bøger. Han elsker bøger med dyr og biler traktore osv. Måske kunne det vække hans interesse. Og derved styrke hans ikke eksisterende sprog.  tak

Anmeld

11. september 2012

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Jeg har snakket med de voksne og de mener han trives selv om han ikke deltager. Det de siger til mig er at, han spiser og drikker og sover som han skal. Og at det kun er godt at han kan fordybe sig i hans egen leg. Det er der mange børn der ikke kan. Og ang sprog så er de opmærksom på at han er bagud. Men de gør ikke noget ved det da de mener at han ligepludselig nok begynder og snakke.

Ang dræn er det 3 gang han har fået sat i ørene. Det er lidt sjovt du siger at din datter bliver fustret for min søn opgiver bare. Han tager ikke kampen op og bliver sur eller noget.. Han trækker sig bare.

Ja det er jo der man kan se at børn reagere forskelligt

Det er knap 10 mrd siden Maja fik sine i 1. gang, og vi kan stadig se at hun halter lidt efter med udtalen af nogle ord, men hun er godt med i forhold til mængden af ord.

Jeg synes også det lyder dejligt at han er dygtig til at lege selv. Og der er jo nogen børn der ikke bryder sig om at røre ved fedtet stas

Anmeld

11. september 2012

CS

Anonym skriver:

Tak hvor er du sød. Men du har ret, jeg bliver nød til at få pædagoger lidt mere ind i det. Spørge hvad de gør for at han er mere med. Han kan ikke lege med biler hele dagen  Måske kunne de læse nogle bøger. Han elsker bøger med dyr og biler traktore osv. Måske kunne det vække hans interesse. Og derved styrke hans ikke eksisterende sprog.  tak

Velbekomme  Ja jeg kender det al for godt fra mig selv, jeg tager så tit de ting til mig andre siger og så skal jeg ordne det hele selv. Men ja det lyder som en god plan, inddragelse. Bøger er jo fantastiske og min lille trold elsker også at sidde med bøger frem for mange af de andre aktiviteter der forgår i vuggerne.

Anmeld

11. september 2012

Skouboe

Anonym skriver:

Har du overvejet at begynde at bruge tegn med ham, bare for at inspirere ham til sprog? Tror du ikke at når han opdager at han rent faktisk kan gøre sig forstået, får han også større interesse for at tale?

Min yngste er også ørebarn og lige fyldt 2 i juli måned. Hun taler rigtigt meget og bruger lange sætninger og når hun kommer og fortæller noget og man rent faktisk forstår hvad hun siger og svarer på hvad hun spurgte om eller kommenterer hvad hun fortæller, bliver hun stadig helt vildt stolt - vi mærker mest øreproblemerne på udtalen.

Vi har brugt denne her:  http://www.talmedtegn.dk/ til begge pigerne siden de var 6 måneder og for dem begge to er tegnene lige så stille gledet ud efterhånden som sproget kom ind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.