Ked ved frisøren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2012

AnneBJ

Nemesis skriver:

åhh hvor jeg ved hvordan du har det!

jonas på nu 5 år var helt hysterisk og stortudede og bare man nævnte ordet "klippes" begyndte han at græde.

MEN han har simpelthen så meget hår og så tykt at jeg ikke selv kunne klippe det så il frisøren måtte han.

Vores redning blev, tegnefilm på psp mens han blev klippet og en frisør som gav slikkepind bagefter.

Og så bestikkelse undervejs. Her vingummibamser. Så hver gang han blev urolig så snakkede vi om den her vingumibamse og trak det så langt vi kunne og så fik han den.

Men det bedste var klart tegnefilmen! I dag Elsker han frisøren!

:-) Sisse

Det kan være jeg skal have gang i det mobile internet næste gang, go finde et youtube klip på telefonen! Dét var en god ide. 

Dejligt at høre din søn er glad for frisøren nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

serinasmor

AnneBJ skriver:

Jeg tør simpelthen ikke selv... Han bliver ked af det så snart han ser saksen... Også selvom vi sætter ham foran fjernsyn eller lignende underholdning..

hmmm ... så ville jeg nok vælge kun at få ham klippet når han ikke længere kan se ud ad øjnene for hår

det virker til han er bange for saksen .... måske er han bange for lyden af saksen ?? har i prøvet med musik i ørerne ? (ved ikke om man kan få propper i så små størrelser- men ellers er det vel nemmere at arbejde udenom dem med bøjle end at skulle klippe et barn der kæmer imod? )

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

serinasmor skriver:

nårh ja ...

en dvdskærm til bilen ... man kan få dem med alm indendørsstik også .. og på med lidt tegnefilm ... det er i hvert fald værd at prøve

Jeg prøver det helt sikkert på telefonen næste gang!  Vi har desværre ikke sådan nogle til bilen, men hvis han bliver ked af det når vi kører lange ture, plejer jeg at sætte mig om til ham, og se klip på mobilen - dét er et hit!

Tak for forslaget! 

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

Underskøn skriver:

Aner ikke om dette kan bruges.. Men var det mig tror jeg at jeg havde ladet manden ta til frisør med ham.. Måske en anden frisør end i hidtil har været hos ligefrem. Det KAN jo være han efterhånden kan fornemme at du uden tvivl må blive lidt anspændt efterhånden som det spidser til osv??? 

Ved bare at mine unger tit og ofte kan MEGET merebivåne de er med far på tur.

Det er faktisk en ganske god ide! Vi har en klippetid på tirsdag, det er i samme salon som altid, men en anden frisør. Jeg tror endda at far ville kunne nå at tage med, så det tror jeg helt bestemt vi prøver. For du har ret, jeg forbereder mig jo i god tid på, at det bliver et bøvl, har svært ved at holde ham osv... 

Tak for rådet! 

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

serinasmor skriver:

hmmm ... så ville jeg nok vælge kun at få ham klippet når han ikke længere kan se ud ad øjnene for hår

det virker til han er bange for saksen .... måske er han bange for lyden af saksen ?? har i prøvet med musik i ørerne ? (ved ikke om man kan få propper i så små størrelser- men ellers er det vel nemmere at arbejde udenom dem med bøjle end at skulle klippe et barn der kæmer imod? )

Det er kun min saks - ved frisøren er han ikke bange for den, det er først når jeg skal holde ham han sådan blvier rigtig sur.. derfor tænkte jeg, om det måske var godt han sidder selv, og jeg så kan styre hans "synsretning" ved at have en spændende film på mobilen.. 

Anmeld

8. september 2012

serinasmor

AnneBJ skriver:

Det er kun min saks - ved frisøren er han ikke bange for den, det er først når jeg skal holde ham han sådan blvier rigtig sur.. derfor tænkte jeg, om det måske var godt han sidder selv, og jeg så kan styre hans "synsretning" ved at have en spændende film på mobilen.. 

lyder som en plan ... evt at det er farmand der gør det - har fulgt lidt med

Anmeld

8. september 2012

Pige2009

AnneBJ skriver:

Har I nogle gode ideer?

Min søn på næsten 1½ er virkelig ked af at komme til frisør. Han har ret meget hår, så vi er desværre nødt til det med jævne mellemrum. Det går egentlig ok, indtil jeg sætter med mig ham, så begynder han at blive stiv i kroppen.

Frisøren har altid legetøj fremme til ham, har selv en datter som er jævnaldrende med vores søn, og tackler ham helt som jeg selv ville gøre, vi har små kiks og lignende med og forsøger alt i alt at gøre det hyggeligt - men han skriger bare og bliver derfor smurt ind i snot, savl, tårer og hår... 

Så hvordan foregår det når Jeres børn bliver klippet? Sidder de selv? Har de slag på? Har I prøvet at frisøren kom hjem til Jer og klippede, så det var i vante omgivelser? 

(jeg vil helst at han bliver klippet med saks, dog tager frisøren ofte ørerne mm. med maskine, simpelthen for ikke at risikere at stikke ham med saksen, fordi han sidder så uroligt)

Gode ide, tips osv. modtages - måske tænker I jeg gør noget helt forkert ved at sidde med ham/give ham kiks/osv...

Jeg sidder med Laura på skødet, når min fætters kone klipper hende hos dem. Synes du griber det helt rigtigt an... Så jeg har desværre ingen gode råd - dem håber jeg andre kan hjælpe med

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

serinasmor skriver:

lyder som en plan ... evt at det er farmand der gør det - har fulgt lidt med

Præcis! Det tror jeg er en brugbar plan! 

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

Baagøe skriver:

Jeg sidder med Laura på skødet, når min fætters kone klipper hende hos dem. Synes du griber det helt rigtigt an... Så jeg har desværre ingen gode råd - dem håber jeg andre kan hjælpe med

Tak! Dejligt med en klippe-kyndig i familien! 

(og god bedring med lille-musens arm!! - så det lige i din tråd!)

Anmeld

8. september 2012

mpr

Nu kender jeg ikke selv til problemet da jeg ikke har børn, og kærestens pige står vi ikke for at få klippet Men ved min mor havde meget svært ved at få mit klippet jeg var også helt hysterisk  Kan så ikke huske hvor gammel jeg var men de der "rumskibe" osv som de tit har hos frisører til at børn kan sidde i. Det var dem der gjorde jeg pludselig syntes det var utrolig sjovt og spændende at komme med til frisøren så længe jeg bare fik lov til at sidde oppe i den. Som sagt ved ikke hvor gammel man skal være for at sidde deroppe men det var i hvert fald sådan min mor fik mig til at slappe af  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.