Ked ved frisøren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. september 2012

AnneBJ

Har I nogle gode ideer?

Min søn på næsten 1½ er virkelig ked af at komme til frisør. Han har ret meget hår, så vi er desværre nødt til det med jævne mellemrum. Det går egentlig ok, indtil jeg sætter med mig ham, så begynder han at blive stiv i kroppen.

Frisøren har altid legetøj fremme til ham, har selv en datter som er jævnaldrende med vores søn, og tackler ham helt som jeg selv ville gøre, vi har små kiks og lignende med og forsøger alt i alt at gøre det hyggeligt - men han skriger bare og bliver derfor smurt ind i snot, savl, tårer og hår... 

Så hvordan foregår det når Jeres børn bliver klippet? Sidder de selv? Har de slag på? Har I prøvet at frisøren kom hjem til Jer og klippede, så det var i vante omgivelser? 

(jeg vil helst at han bliver klippet med saks, dog tager frisøren ofte ørerne mm. med maskine, simpelthen for ikke at risikere at stikke ham med saksen, fordi han sidder så uroligt)

Gode ide, tips osv. modtages - måske tænker I jeg gør noget helt forkert ved at sidde med ham/give ham kiks/osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

MorDk

AnneBJ skriver:

Har I nogle gode ideer?

Min søn på næsten 1½ er virkelig ked af at komme til frisør. Han har ret meget hår, så vi er desværre nødt til det med jævne mellemrum. Det går egentlig ok, indtil jeg sætter med mig ham, så begynder han at blive stiv i kroppen.

Frisøren har altid legetøj fremme til ham, har selv en datter som er jævnaldrende med vores søn, og tackler ham helt som jeg selv ville gøre, vi har små kiks og lignende med og forsøger alt i alt at gøre det hyggeligt - men han skriger bare og bliver derfor smurt ind i snot, savl, tårer og hår... 

Så hvordan foregår det når Jeres børn bliver klippet? Sidder de selv? Har de slag på? Har I prøvet at frisøren kom hjem til Jer og klippede, så det var i vante omgivelser? 

(jeg vil helst at han bliver klippet med saks, dog tager frisøren ofte ørerne mm. med maskine, simpelthen for ikke at risikere at stikke ham med saksen, fordi han sidder så uroligt)

Gode ide, tips osv. modtages - måske tænker I jeg gør noget helt forkert ved at sidde med ham/give ham kiks/osv...

Hmm... jeg har ikke rigtig nogle gode råd. Jeg var selv til frisøren med vores dreng for første gang idag! Det gik over alt forventning. Var ellers klar til et HYSTERIANFALD... men han sidde stille og kiggede...

Håber du får nogle gode råd... for jeg kan desværre ikke rigtig give nogle...

Vores søn sad på skødet af sin far da han blev klippet.

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

MorDk skriver:

Hmm... jeg har ikke rigtig nogle gode råd. Jeg var selv til frisøren med vores dreng for første gang idag! Det gik over alt forventning. Var ellers klar til et HYSTERIANFALD... men han sidde stille og kiggede...

Håber du får nogle gode råd... for jeg kan desværre ikke rigtig give nogle...

Vores søn sad på skødet af sin far da han blev klippet.

Tak for svar Dejligt at din søn bare tog det så fint! 

Anmeld

8. september 2012

serinasmor

Jeg har (som skrevet i den anden tråd) indtil videre klippet serina selv ... senest idag ... idag foregik det på gulvet... hun sad på puslepuden efter bad ... pakket ind i tæppe og håndklæde og så snakkede vi om det mens det skete .... klipper med saks

tidligere har vi haft hende på puslebordet/ i højstolen (kom an på om det var hele turen eller bare pandehåret) og evt sunget for hende imens

Anmeld

8. september 2012

Rebecca55

Fra en frisørs side så tænker jeg tit, hvorfor det er så vigtigt at små børn skal se nyklippede ud !!!! Man kan jo selv lige tage det værste.Bare min mening.

Mine børn er blevet klippet en gang og de er nu 16 mdr og tænker der går lang tid inden de skal klippes igen(Min ene dreng har også meget hår.)

Der er nogen børn som bare ikke er klar til det så tidligt og så synes jeg det er synd de skal tvinges igennem en klipning. Tænker også det må gøre frygten endnu værre til næste gang.

Men hvis det skal være, så råder jeg tit mine kunder til at kigge forbi indimellem og side og kigge på de andre blive klippet og få en slikkepind. Så de oplever det også kan være hyggeligt at komme hos os.

Anmeld

8. september 2012

Nemesis

åhh hvor jeg ved hvordan du har det!

jonas på nu 5 år var helt hysterisk og stortudede og bare man nævnte ordet "klippes" begyndte han at græde.

MEN han har simpelthen så meget hår og så tykt at jeg ikke selv kunne klippe det så il frisøren måtte han.

Vores redning blev, tegnefilm på psp mens han blev klippet og en frisør som gav slikkepind bagefter.

Og så bestikkelse undervejs. Her vingummibamser. Så hver gang han blev urolig så snakkede vi om den her vingumibamse og trak det så langt vi kunne og så fik han den.

Men det bedste var klart tegnefilmen! I dag Elsker han frisøren!

:-) Sisse

Anmeld

8. september 2012

serinasmor

AnneBJ skriver:

Har I nogle gode ideer?

nårh ja ...

en dvdskærm til bilen ... man kan få dem med alm indendørsstik også .. og på med lidt tegnefilm ... det er i hvert fald værd at prøve

Anmeld

8. september 2012

Underskøn

AnneBJ skriver:

Har I nogle gode ideer?

Aner ikke om dette kan bruges.. Men var det mig tror jeg at jeg havde ladet manden ta til frisør med ham.. Måske en anden frisør end i hidtil har været hos ligefrem. Det KAN jo være han efterhånden kan fornemme at du uden tvivl må blive lidt anspændt efterhånden som det spidser til osv??? 

Ved bare at mine unger tit og ofte kan MEGET merebivåne de er med far på tur.

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

serinasmor skriver:

Jeg har (som skrevet i den anden tråd) indtil videre klippet serina selv ... senest idag ... idag foregik det på gulvet... hun sad på puslepuden efter bad ... pakket ind i tæppe og håndklæde og så snakkede vi om det mens det skete .... klipper med saks

tidligere har vi haft hende på puslebordet/ i højstolen (kom an på om det var hele turen eller bare pandehåret) og evt sunget for hende imens

Jeg tør simpelthen ikke selv... Han bliver ked af det så snart han ser saksen... Også selvom vi sætter ham foran fjernsyn eller lignende underholdning..

Anmeld

8. september 2012

AnneBJ

Rebecca55 skriver:

Fra en frisørs side så tænker jeg tit, hvorfor det er så vigtigt at små børn skal se nyklippede ud !!!! Man kan jo selv lige tage det værste.Bare min mening.

Mine børn er blevet klippet en gang og de er nu 16 mdr og tænker der går lang tid inden de skal klippes igen(Min ene dreng har også meget hår.)

Der er nogen børn som bare ikke er klar til det så tidligt og så synes jeg det er synd de skal tvinges igennem en klipning. Tænker også det må gøre frygten endnu værre til næste gang.

Men hvis det skal være, så råder jeg tit mine kunder til at kigge forbi indimellem og side og kigge på de andre blive klippet og få en slikkepind. Så de oplever det også kan være hyggeligt at komme hos os.

For min skyld måtte han egentlig godt slippe... men det bliver bare ensbetydende med at hårvask bliver et helvede... Og han sveder enormt meget, fordi der er så meget hår, og det er tykt. Han behøver skam ikke se nyklippet ud, men jeg vil hellere "slås" med ham hos frisøren hver 1½-2 mdr., end 2-3 gange i ugen når håret skal vaskes. 

Måske er det en god ide at tage op og se andre bliver klippet; det har vi ikke prøvet!

Tak for dit synspunkt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.