Jeg passer meget på, hvordan jeg snakker om andre mennesker, og hvilket sprog jeg bruger.
Jeg prøver at servere varieret mad og ikke gå i fælden med nogen få ting, som er nemt og hurtigt, fordi man altid gør det. Lidt fisk, lidt farsmad, lidt suppe, lidt krydret mad, lidt asiatiskinspireret mad, lidt grød, lidt hjemmelavet pizza, lidt pastaretter osv. Det skal ikke smage af det samme hver dag. Det samme gælder de andre måltider.
Jeg forsøger at starte hver dag med et smil, uanset hvor mange gange jeg har været oppe om natten og hvor stresset dagen kommer til at blive. Derfor står jeg også hellere op en halv time før det er strengt nødvendigt for at have tid til at slappe lidt af sammen med børnene og måske læse en bog med dem el lign, før vi skal ud af døren.
Jeg forsøger at gøre ting, som at børste tænder samtidig med børnene, cykle med cykelhjelm og altid sige tak og værsågod og mange andre små detailler i hverdagen, siden man siger, at børn gør, som man selv gør, ikke som man siger, at de skal gøre....
Anmeld