udenlandsk Dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

modesty

Jeg synes du er fordomsfuld. Sorry, men det er min holdning. 

Hvis DP'en snakkede meget dårligt dansk, ville jeg se det som et problem i forhold til mit barns sproglige udvikling, men en kraftig accent ville ikke genere mig.

Og derudover - jamen, børn i den alder skal have kærlighed og omsorg. Og det har ikke noget at gøre med hvilken kultur man kommer fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes du er fordomsfuld. Sorry, men det er min holdning. 

Hvis DP'en snakkede meget dårligt dansk, ville jeg se det som et problem i forhold til mit barns sproglige udvikling, men en kraftig accent ville ikke genere mig.

Og derudover - jamen, børn i den alder skal have kærlighed og omsorg. Og det har ikke noget at gøre med hvilken kultur man kommer fra.

Det er fair nok du synes jeg er det

Jeg ser det nu mere som spekulationer over noget nyt og muligvis ukendt

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ville ikke vælge en dagplejer, som talte det danske sprog dårligt. Af den simple grund, at det ikke ville være befordrende for mit eget barns sproglige udvikling. Men det er da til at finde ud af, om hun gør! 

Ellers ville jeg synes, det var super fedt med noget multikulturelt input i mit barns hverdag. Det vigtigste er gode rutiner, hvad end de så består i på det mere specifikke plan.

Synlig forskelsbehandlig pga. køn ( eller bare "piger er prinsesser og drenge er pirater") ville jeg ikke tolerere, og der skal man nogle gange være lidt obs i fht. Nørrebro. 

Hej og tak for et godt svar

Har du oplevet forskelsbehandling pga. køn på Nørrebro? Selv er jeg imod "prinsesse-pigen" og "bandit-drengen" og behandling herefter..

Anmeld

6. september 2012

Wimmie

Merii skriver:

Vil du også sifte vuggetue,børnehave pga. en pædagog går med slør?

Fordi dit barn skal se på et stykke stof omkring hovedet sted for hår?

Fatter simpelthen ikke hvorfor et stykke stof om håret kan genere ?

Min storsøster er uddannet pædagog og er med slør og bliver elsket af alle børn og pårørende på sit arbejdsplads og har aldrig haft problemer. Man kan jo se ansigtet meget tydeligt så hvad er problemet.

Grundlæggende giver jeg dig ret omkring tørklæder...men nu skrev hun jo slør og ikke tørklæde - tror hun mener noget der dækker ansigtet og ikke håret (f.eks. Burka)

Anmeld

7. september 2012

Merii

Wimmie skriver:

Grundlæggende giver jeg dig ret omkring tørklæder...men nu skrev hun jo slør og ikke tørklæde - tror hun mener noget der dækker ansigtet og ikke håret (f.eks. Burka)

ja hvis det er burka hun mener, så kan jeg godt give hende ret.

Anmeld

7. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej og tak for et godt svar

Har du oplevet forskelsbehandling pga. køn på Nørrebro? Selv er jeg imod "prinsesse-pigen" og "bandit-drengen" og behandling herefter..

Har veninde, der er lærer "derude" og også en pæd.studerende, jeg kender. De oplever begge meget "vilde" drenge og meget "medgørlige" piger. Tror dog ikke, det er pædagogerne, der har den store skyld i det. Nok nærmere noget, som de - måske især - muslimske børn har med hjemmefra, og som de så ikke bliver bremset (tilstrækkeligt?) i, når de ryger videre i systemet med børnehave, skole osv..

Det er en problematik,  man skal være obs på alle steder i DK. Men tænker bare, at børn jo kopierer og spejler hinanden meget, så jeg ville være lidt påpasselig med det hvis jeg fx havde en dreng, som gjorde som "banditterne" eller en pige, som synes det er sejest at være den "kønneste".

Håber, det gav mening...

Anmeld

7. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Wimmie skriver:

Jeg kalder nu altid på dansk min hovedbeklædning for slør, men det dækker altså ikke ansigtet

Anmeld

7. september 2012

Wimmie

PT skriver:

Jeg kalder nu altid på dansk min hovedbeklædning for slør, men det dækker altså ikke ansigtet

Hehe, det må du bestemt også gerne, men et slør er jo ét der dækker ansigtet (slører ansigtet), så mange vil nok opfatte det forkert på skrift 

Anmeld

7. september 2012

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er blevet tilbudt en DP plads på Nørrebro, hvilket jeg er rigtig glad for da DP var mit ønske.

Udfra navnet på den kommende dagplejemor fremgår det tydeligt at hun er af anden etnisk baggrund. jeg har SÅ dårlig samvittighed over mine tanker omkring det for jeg ellers en meget åben og tolerant person overfor andre mennesker uanset baggrund, religion etc.

Jeg er altså lidt skeptisk! Efter hvad jeg har erfaret opdrages børn forskelligt alt efter hvilken kultur de befinder sig i( på godt og ondt), så det er vel naturligt at jeg har overvejelser om jeg har lyst til at lade mit barn blive passet af en person der (muligvis) har en anden indstilling til børn, opdragelse etc.? 

Det er svært for mig at formulere mig i dette indlæg af frygt for at virke racistisk, så vil gerne understrege at det BESTEMT IKKE er tilfældet. Var det en grønlænder, kineser, italiener osv havde jeg haft samme tanker

Hvilke tanker/overvejelser har i om ovenstående situation?

her ville det være nemt nok NEJ VILLE ALDRIG LADE MIT BARN BLIVE PASSET!

der er simpelthen for stor en forskel på vores og deres kultur og måde at gøre tingende på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.