Heidi / Drengeting.dk skriver:
Om det ville påvirke mig i min opfattelse af dig. Absolut JA! Men på den positive måde :-) Det er altid en fantastisk oplevelse at møde nye mennesker som man kan sparre med og som kan give en nye syn på sagen. Uanset om det er fordi de er ekseptionelt gode til kvantefysik, naturvidenskab eller er hamrende dygtige til at hækle sengetæpper... (jeg falder selv fuldstændig ude for alle 3 nævnte kategorier, men har så til gengæld et fantastisk sprogøre...)
Som andre også skriver, så er det (ligesom så mange andre ting) ikke det man skal præsentere sig med når man møder nye mennesker, men lad det lige så stille blive en del af dig og det du rummer.
Ligesom du bevidst har arbejdet med dine sociale kompetencer gennem flere år, og derigennem har lært en masse om dig selv, så er dette bare et nyt punkt du har lært om dig selv.
Jeg tror at hvis du omfavner det og lader det være en naturlig del af dig, så er dem det evt. måtte skræmme væk, kun dem som har et mindreværdskompleks i forhold til deres egen intelligens niveau.
Brug det positivt, - du skriver ikke noget om hvilken af intelligenstyperne du scorer bedst i? - men måske er det noget du kan bruge i dit fremtidige virke..?
Tillykke med det flotte resultat - det er super stærkt gået!
Jeg scorer højest i sproglig/logisk og en lille smule lavere i matematisk/logisk intelligens og jeg bruger faktisk begge dele i mit nye job.
Jeg tror du har ret i at jeg bare skal acceptere at det er en del af mig. Jeg er jo ikke blevet klogere natten over, jeg har bare fået sat tal på noget der allerede eksisterede.
Til gengæld er jeg lidt misundelig på de mennesker med en veludviklet social intelligens. Du ved de mennesker der lægger mærke til om du er blevet klippet, husker at spørge til ungernes fødselsdag eller til hvordan din weekend gik og som virker reelt interesserede i dig og dig liv - de mennesker der kan tale med alle og der er aldrig pinlig tavshed.
Det er ikke fordi jeg ikke ønsker at lære mine medmennesker bedre at kende eller vide noget om deres liv, jeg lægger bare ikke mærke til håret, får aldrig spurgt ind til deres børn og ved derfor heller ikke at de har haft fødselsdag osv...
Suk - nå, man kan desværre ikke få det hele.