Min datter vil hellere have sin far end sin mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

Alexander&Lærke

Åhh ja sådan er det også herhjemme.... Alexander på 5 elsker far og foretrækker ham fremfor mig, sådan har det været i ca 4 år... I lang tid var jeg også rigtigt ked af at han foretrak far frem for mig.... For når det bare er ham og mig er der ingenting, men ligeså snart far viser sig så er det ham og kun ham, Men tænker også at dete r fordi han savner sin far om dagen indtil her i sommeres hard et nemlig været mig som havde ham selv om morgnen, aflevede ham og hentede ham igen, nu har min mand fået andre arbejdstider ogd et gør at vi kan dels om afleveringen og hentningen..... Jeg har dog også fået det bedre med det efter vi har fået en mere, hun foretrækker nemlig mig. Så vi har 2 som foretrækker hver sin og det er jo enligt praktisk.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Tja hun er vist generalt bare foran og fremme i skoene.

Men hvad er løsningen, er der noget jeg kan gøre?

Nej jeg tror ikke der er noget du kan gøre ...
Men nyd når farmand ikke er kommet hjem fra arbejde ..
Sådan er stort set alle børn jo .. Det kan man nok ikke ændre på  

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Heh, det første jeg tænker er: nyd det

Herhjemme har vi desværre kun haft "mor er den bedst i verden" perioder og jeg synes faktisk det er ret hårdt og til tider ret så belastende! 

Glæder mig til den vender og det er fars tur

Min datter er forresten 20 måneder.

Ja jeg synes også det er dejligt at hun er glad for sin far. Men nu føler jeg bare at det haar stået på i 100 år og jeg savner at hun siger moar hjælpe... for jeg vil jo så gerne hjælpe hende og ikke bare se på.

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Mette&Alexander skriver:

Åhh ja sådan er det også herhjemme.... Alexander på 5 elsker far og foretrækker ham fremfor mig, sådan har det været i ca 4 år... I lang tid var jeg også rigtigt ked af at han foretrak far frem for mig.... For når det bare er ham og mig er der ingenting, men ligeså snart far viser sig så er det ham og kun ham, Men tænker også at dete r fordi han savner sin far om dagen indtil her i sommeres hard et nemlig været mig som havde ham selv om morgnen, aflevede ham og hentede ham igen, nu har min mand fået andre arbejdstider ogd et gør at vi kan dels om afleveringen og hentningen..... Jeg har dog også fået det bedre med det efter vi har fået en mere, hun foretrækker nemlig mig. Så vi har 2 som foretrækker hver sin og det er jo enligt praktisk.......

Ja det kan jeg så godt se er praktisk :-) Men indtil videre har vi jo kun hende og jeg er da også kommet frem til at det nok er fordi jeg er der mere end far, og så når far endelig er hjemme så er der bare intet andet der dur... Men det er bare hårdt hun skubber mig væk og ikke engang vil sige godnat.....

Anmeld

5. september 2012

AnnaK89

morethanperfect skriver:

Det falliske stadium / ødipale stadium (3-6 år): Barnet begynder at blive bevidst om sine kønsorganer og får nydelse ved at kærtegne dem; ligeledes bliver det bevidst om forskellen mellem de to køn og begynder at interessere sig for det andet køn.
I denne periode opstår Ødipuskomplekset, hvor drengen bliver forelsket i sin mor, og Elektrakomplekset, hvor pigen vender sin interesse mod sin far. Disse kriser overvindes gennem identifikation med den forælder med samme køn som barnet selv.

Mon ikke hun bare er lidt forud

Uhh ja - gode gamle Freud
En del havde han da ret i

Anmeld

5. september 2012

Nessie

Ja altså, jeg har jo mine projekter osv til skolen og det må jeg jo lave om aftenen, så det kan selvfølgelig nok også have en indflydelse. Men føler virkelig at jeg prøver at være der for hende og lægge tingene væk. Men når hun bare skubber en væk på den måde er det lidt svært

Det er også utrolig vigtigt at være nærværende og "se" de små, for de mærker MEGET hurtigt hvis de ikke har ens fulde opmærksomhed, og så bliver de frustrerede.

Og ja, man bliver meget ked af det, når man bliver afvist på den måde, men det tror jeg alle forældre prøver på et tidspunkt

Anmeld

5. september 2012

morethanperfect

AnnaKJ skriver:

Uhh ja - gode gamle Freud
En del havde han da ret i

Nemlig

Anmeld

5. september 2012

Alexander&Lærke

Anonym skriver:

Ja det kan jeg så godt se er praktisk :-) Men indtil videre har vi jo kun hende og jeg er da også kommet frem til at det nok er fordi jeg er der mere end far, og så når far endelig er hjemme så er der bare intet andet der dur... Men det er bare hårdt hun skubber mig væk og ikke engang vil sige godnat.....

Ja det frostår jeg sandelig godt.... Det har vi slet ikke være ude, han plejer at ville kysse mig go nat selvom han syntes det er far som skal ligge ham i seng.... Hvad far siger han ikke også jo du må lige kysse mor gonat....?

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Mette&Alexander skriver:

Ja det frostår jeg sandelig godt.... Det har vi slet ikke være ude, han plejer at ville kysse mig go nat selvom han syntes det er far som skal ligge ham i seng.... Hvad far siger han ikke også jo du må lige kysse mor gonat....?

Jo han prøver virkelig at få hende til at indse at mor må godt selvom far er hjemme. Han synes vel efterhånden også snart at det er lidt belastende at han skal gøre det hele så snart han er hjemme.

Men ja jeg må jo prøve igen stille og roligt. Det blev bare for meget her til aften og jeg blev ked af det og følte jeg ikke slog til.

Anmeld

5. september 2012

Alexander&Lærke

Anonym skriver:

Jo han prøver virkelig at få hende til at indse at mor må godt selvom far er hjemme. Han synes vel efterhånden også snart at det er lidt belastende at han skal gøre det hele så snart han er hjemme.

Men ja jeg må jo prøve igen stille og roligt. Det blev bare for meget her til aften og jeg blev ked af det og følte jeg ikke slog til.

Ja der er ikke andet for, bare vis hende at du elsker hende overalt på jorden selvom hun lige nu foretrækker far.... Jeg håber det snart vender for jer alle 3....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.