Forældre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

Anonym trådstarter

Lusi skriver:

Mine forældre er nøjagtig ligesådan
Vi var i bonbonland med dem sidste år, og neeej hvor min mand og jeg synes de var direkte pinlige.. På et tidspunkt gik der en stor tyrkerfamilie (eller hvad de var) forbi os og min stedfar siger: hold kæft hvor ser det sort ud, er der mon lige klækket en hel rede?!
Jeg sagde til ham, at det gad jeg altså ik høre på, når mine børn var i nærheden..
Han tænker aldrig før han taler og er ligeglad med om dem han taler om, står lige ved siden af ham

Jeg føler mig også bare SÅ meget klogere end dem, for jeg er heller ik som mine forældre er!!

Eeeej, hvor stygt!! sikke da en grusom kommentar! Ahmen det er bare SÅ pinligt! Hvad er det for noget - er det den generation eller hvad?? de er så uvidende og uoplyste at det halve kunne være nok!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Dinna88

Ja, lidt hårdt når det er forældre, for jeg holder jo ufattelig meget af dem ELLERS Hvis det havde været et næsten hvilket som helst andet menneske havde jeg helt sikkert taget den med det samme.....

Jeg har gjort det med et familiemedlem tæt på, selvfølgelig bare sagt pænt 

Anmeld

5. september 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Kære alle!
Åh, jeg har virkelig et problem med mine forældre...Har altid vidst at de er utrolige gammeldags og meget traditionelle! Så flere gange har de udtrykt fremmedhad - ja overfor ikke-danske men osse i forhold til homoseksuelle...De kalder ikke-danskere for "perkere" og synes at homoseks. er "ulækkert"...Jeg selv er helt modsat - respektere alle uanset farve og seksualitet! Jeg ønsker at sige til dem at jeg ikke vil høre på det - og at de ALDRIG skal tale sådan overfor mine børn! Jeg synes det er så grimt og ikke mindst pinligt at have forældre med sådanne holdninger! Hvordan pokker skal jeg gribe det an?

Tja jeg er ikke særligt diplomatisk på sådanne områder.

Jeg havde bedt mine forældre om at holde "skuffen lukket" med den slags lort....  !!!

Men nu har jeg heller ingen problemer med at kalde en spade en spade

Anmeld

5. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Eeeej, hvor stygt!! sikke da en grusom kommentar! Ahmen det er bare SÅ pinligt! Hvad er det for noget - er det den generation eller hvad?? de er så uvidende og uoplyste at det halve kunne være nok!!!

NEJ - det er ikke den generation. Det er da heldigvis et lille mindretal, og de findes i alle aldre, desværre. 

Efter min opfattelse - og det kan godt være en fordom - florerer den slags sprog mest blandt uoplyste mennesker med begrænset skolegang bag sig. Jeg har aldrig kendt nogen, der udtrykker sig sådan - har man modvilje over for bestemte befolkningsgrupper, kan man udtrykke det på mere værdig vis. 

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

NEJ - det er ikke den generation. Det er da heldigvis et lille mindretal, og de findes i alle aldre, desværre. 

Efter min opfattelse - og det kan godt være en fordom - florerer den slags sprog mest blandt uoplyste mennesker med begrænset skolegang bag sig. Jeg har aldrig kendt nogen, der udtrykker sig sådan - har man modvilje over for bestemte befolkningsgrupper, kan man udtrykke det på mere værdig vis. 

Det er helt rigtigt hvad du skriver...Mine forældre har ingen uddannelser og de kommer begge fra rigtige arbejderhjem! - ikke at man på de grundlag nødvendigvis SKAL få sådanne holdninger... Men de er meget uoplyste begge to...så trist!

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Tja jeg er ikke særligt diplomatisk på sådanne områder.

Jeg havde bedt mine forældre om at holde "skuffen lukket" med den slags lort....  !!!

Men nu har jeg heller ingen problemer med at kalde en spade en spade

Hvor jeg dog osse har lyst til at give dem tørt på...Men der er en eller anden blokering nu hvor det er mine forældre! Jeg har tidligere bedt dem lade vær med at bruge "perker"-udtryk og osse sagt fra overfor deres anti-homoseks. men sådan RIGTIGT at fortælle dem min mening - ahh, det er svært!

Anmeld

5. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Kære alle!
Åh, jeg har virkelig et problem med mine forældre...Har altid vidst at de er utrolige gammeldags og meget traditionelle! Så flere gange har de udtrykt fremmedhad - ja overfor ikke-danske men osse i forhold til homoseksuelle...De kalder ikke-danskere for "perkere" og synes at homoseks. er "ulækkert"...Jeg selv er helt modsat - respektere alle uanset farve og seksualitet! Jeg ønsker at sige til dem at jeg ikke vil høre på det - og at de ALDRIG skal tale sådan overfor mine børn! Jeg synes det er så grimt og ikke mindst pinligt at have forældre med sådanne holdninger! Hvordan pokker skal jeg gribe det an?

Jeg ville nok prøve at tale med dem og fortælle dem, at deres holdninger omkring det og det ikke er holdninger, du deler, men at du respekterer dem. Dog ville du havde have, hvis de prøver ikke at udtrykke holdningerne åbenlyst foran jeres børn

Anmeld

5. september 2012

Lusi

Anonym skriver:

Ja jeg ved det sgu ik

Altså medierne er jo også sygeligt gode til at blæse alt negativt op.. Jeg kan ærlig talt heller ik lide dem der er skide smarte og provokerende, men kan jeg da heller ik hvis de er danskere eller andet..

Anmeld

5. september 2012

hesøth

Anonym skriver:

Kære alle!

Det har da ikke noget med gammeldags og traditionelt at gøre. De er bare snæversynede og dumme - OG du kan sagtens bede dem bruge et andet ordvalg, når I er i nærheden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.