Forældre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Anonym trådstarter

Kære alle!
Åh, jeg har virkelig et problem med mine forældre...Har altid vidst at de er utrolige gammeldags og meget traditionelle! Så flere gange har de udtrykt fremmedhad - ja overfor ikke-danske men osse i forhold til homoseksuelle...De kalder ikke-danskere for "perkere" og synes at homoseks. er "ulækkert"...Jeg selv er helt modsat - respektere alle uanset farve og seksualitet! Jeg ønsker at sige til dem at jeg ikke vil høre på det - og at de ALDRIG skal tale sådan overfor mine børn! Jeg synes det er så grimt og ikke mindst pinligt at have forældre med sådanne holdninger! Hvordan pokker skal jeg gribe det an?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Dinna88

Altså - jeg plejer at sige til mig selv, at det kun er dumme mennesker der kan tænke sådan, ergo må du være langt klogere end dem. Det er måske lidt hårdt med forældre, men jeg har selv prøvet det med et familiemedlem. Så fryd dig over at være bedre end dem, og så lad være med at tage diskussionen med dem. Påpeg eventuelt at udtalelser som dem du nævner IKKE skal forekomme når du er i lokalet - om ikke andet, så må de jo vælge om de vil se dig, eller om de vil prædke om deres uvidenhed

Anmeld

5. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Kære alle!
Åh, jeg har virkelig et problem med mine forældre...Har altid vidst at de er utrolige gammeldags og meget traditionelle! Så flere gange har de udtrykt fremmedhad - ja overfor ikke-danske men osse i forhold til homoseksuelle...De kalder ikke-danskere for "perkere" og synes at homoseks. er "ulækkert"...Jeg selv er helt modsat - respektere alle uanset farve og seksualitet! Jeg ønsker at sige til dem at jeg ikke vil høre på det - og at de ALDRIG skal tale sådan overfor mine børn! Jeg synes det er så grimt og ikke mindst pinligt at have forældre med sådanne holdninger! Hvordan pokker skal jeg gribe det an?

Jeg synes sagtens, du kan sige, at de ikke skal snakke sådan over for dine børn (eller dig). Du kan jo passende bruge et traditionelt og gammeldags argument over for dem: "Hvis du ikke har noget pænt at sige, så sig ikke noget." - Det må de da kunne forstå.

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Altså - jeg plejer at sige til mig selv, at det kun er dumme mennesker der kan tænke sådan, ergo må du være langt klogere end dem. Det er måske lidt hårdt med forældre, men jeg har selv prøvet det med et familiemedlem. Så fryd dig over at være bedre end dem, og så lad være med at tage diskussionen med dem. Påpeg eventuelt at udtalelser som dem du nævner IKKE skal forekomme når du er i lokalet - om ikke andet, så må de jo vælge om de vil se dig, eller om de vil prædke om deres uvidenhed

Ja, lidt hårdt når det er forældre, for jeg holder jo ufattelig meget af dem ELLERS Hvis det havde været et næsten hvilket som helst andet menneske havde jeg helt sikkert taget den med det samme.....

Anmeld

5. september 2012

Troldemommi

Jeg ville altså uanset om det var mine forældre eller ej fortælle dem at jeg ikke vil have de taler dårligt om andre imens mine børn hører på det, jeg syntes det er ens ansvar som forældre at skåne sine børns ører for sådanne kommentarer, de hører ikke hjemme nogensteder og de burde som bedsteforældre virkelig tænke sig om, børn hører mere end man tror.

Basta

Monica

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes sagtens, du kan sige, at de ikke skal snakke sådan over for dine børn (eller dig). Du kan jo passende bruge et traditionelt og gammeldags argument over for dem: "Hvis du ikke har noget pænt at sige, så sig ikke noget." - Det må de da kunne forstå.

Mine børn er ikke så gamle endnu, men tænker at når de bliver større og begynder at forstå mere, ja så skal mine forældre bare holde mund!!!! Pyha, det er svært...

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jeg ville altså uanset om det var mine forældre eller ej fortælle dem at jeg ikke vil have de taler dårligt om andre imens mine børn hører på det, jeg syntes det er ens ansvar som forældre at skåne sine børns ører for sådanne kommentarer, de hører ikke hjemme nogensteder og de burde som bedsteforældre virkelig tænke sig om, børn hører mere end man tror.

Basta

Monica

Enig! Men det er svært for mig når det er mine forældre...har aldrig været særlig god til at sige fra overfor dem! Men hører ingensteder hjemme, heller ikke når der er børn til stede...

Anmeld

5. september 2012

Lusi

Anonym skriver:

Kære alle!

Mine forældre er nøjagtig ligesådan
Vi var i bonbonland med dem sidste år, og neeej hvor min mand og jeg synes de var direkte pinlige.. På et tidspunkt gik der en stor tyrkerfamilie (eller hvad de var) forbi os og min stedfar siger: hold kæft hvor ser det sort ud, er der mon lige klækket en hel rede?!
Jeg sagde til ham, at det gad jeg altså ik høre på, når mine børn var i nærheden..
Han tænker aldrig før han taler og er ligeglad med om dem han taler om, står lige ved siden af ham

Jeg føler mig også bare SÅ meget klogere end dem, for jeg er heller ik som mine forældre er!!

Anmeld

5. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Ha ha Ja, det er jo en klassiker indenfor deres sprogbrug! Jeg synes bare det er så svært når det er mine forældre!

Anmeld

5. september 2012

Troldemommi

Anonym skriver:

Enig! Men det er svært for mig når det er mine forældre...har aldrig været særlig god til at sige fra overfor dem! Men hører ingensteder hjemme, heller ikke når der er børn til stede...

Forstår dig godt, det er aldrig nemt at sætte sig op imod sine forældre

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.