Arbejdsløs - virksomhedspraktik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

Den lykkelige

Tanja1234 skriver:

Jeg ville i hvert fald, som virksomhed, prioritere en ansøger som dig langt højere end en som kommunen har "sendt". 

Og som du selv siger, så må man da have et ønske om selv at bestemme hvor og hvad praktikken skal indeholde. 

Ja plus det er meget mere rart at snakke direkte med personen i virksomheden omkring arbejdstid, vilkår osv i starten i stedet for at skulle høre hvad de har sagt gennem dem fra kommunen.. synes faktisk det meget underlig hvis de skulle skaffe den til mig.. for det jo mig der bedst kan snakke med dem omkring deres forventninger og omkring mig.. kommunen kan jo kun videre sige hvad jeg har fortalt dem om mig.. Så synes faktisk det ressource spild hvis de skulle gøre det.. men nok fordi der sidder nogle som ikke gider og som de ikke kan stole på vil gøre det osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Muligt i synes det,men ikke desto mindre er der mange virksomheder der foretrækker,at det er en konsulent,der kontakter dem.

Også er der ingen ting der bliver aftalt hen over hovdet på dig,for man skal til et møde med virksomheden inden det bliver fast besluttet,om man skal være i pratik der,og inden kontrakten bliver skrevet.

Så det har bestemt ikke noget at gøre med,at jeg mener samfundet bare skal klare tingene,det er nu en gang sådan reglerne og retningslinjerne er.  

Anmeld

6. september 2012

serinasmor

Den lykkelige skriver:

Jeg er desværre på kontanthjælp.. vil vildt gerne have en kortorelevplads, men der er intet ledig og meget få stillinger her hvor jeg bor :-( har været det siden januar så nu skal jeg igang med en virksomhedspraktik siger de her på jobcenteret.. Skal selv ud og søge idag..
Er der nogle som har prøvet det? Hvordan foregik det??

Jeg sidder midt i søgefasen ... er i skrivende stund på vej med bus før at komme ud med ansøgning

Noget du vil vide ?

Anmeld

6. september 2012

serinasmor

mea skriver:

Vil bare lige gøre dig opmærksom på,at det er din kommune der skal finde et sted til dig,det er ikke dig selv der skal søge.

Siger de andet,tager de røven på dig,fordi de ikke gider gøre deres arbejde.

Langt de fleste virksomhedspratikker løber enten 6 eller 12 uger,og man har tilknyttet en kontakt person,som holder øje med,at du bliver behandlet ordentlig,og du har det godt.

Som udgangspunkt skal man selv søge ... det giver en hel del erfaringer og giver også virksomheden et bedre indtryk ... målet er jo netop at konme i job når tiden er overstået ...

Det er rigtigt at hvis du ikke selv finder noget skal du placeres ... men det ønsker man da kun hvis man ikke gider finde job og benytte muligheden til at komme indenfor døren i en virksomhed hvor du reelt kan få job ...

Anmeld

6. september 2012

serinasmor

mea skriver:

Vil bare lige gøre dig opmærksom på,at det er din kommune der skal finde et sted til dig,det er ikke dig selv der skal søge.

Siger de andet,tager de røven på dig,fordi de ikke gider gøre deres arbejde.

Langt de fleste virksomhedspratikker løber enten 6 eller 12 uger,og man har tilknyttet en kontakt person,som holder øje med,at du bliver behandlet ordentlig,og du har det godt.

Som udgangspunkt skal man selv søge ... det giver en hel del erfaringer og giver også virksomheden et bedre indtryk ... målet er jo netop at konme i job når tiden er overstået ...

Det er rigtigt at hvis du ikke selv finder noget skal du placeres ... men det ønsker man da kun hvis man ikke gider finde job og benytte muligheden til at komme indenfor døren i en virksomhed hvor du reelt kan få job ...

Anmeld

6. september 2012

Lusi

Den lykkelige skriver:

Jeg er desværre på kontanthjælp.. vil vildt gerne have en kortorelevplads, men der er intet ledig og meget få stillinger her hvor jeg bor :-( har været det siden januar så nu skal jeg igang med en virksomhedspraktik siger de her på jobcenteret.. Skal selv ud og søge idag..
Er der nogle som har prøvet det? Hvordan foregik det??

Jeg var det for nogle måneder siden og var rigtig godt
Jeg kunne både selv søge efter noget og så satte de en jobkonsulent igang også. Jeg havde en samtale med hende på Faxe kommune, hvor jeg fortalte om mine drømme og hvad jeg gerne vil arbejdsmæssigt.. Så gik der et par dage, hvor hun så ringede til mig og sagde jeg sku til samtale om et par timer.. Jeg var jo så heldigvis hjemme!
Hun spurgte oveni købet om jeg ku tage bus/tog eller om hun sku hente mig, så det gjorde hun.. Service må man sige
Samtalen var hos en stor planteskole og efter et stykke tid fik jeg svar: jeg fik det
Jeg startede med 4 uger og de forlængede så i to uger med mig..
Var rigtig glad for at være der og de var glade for mig
Fik en kanon anbefaling derfra og takket være cheferne, fik jeg læreplads et andet sted
Jeg havde spurgt om elevplads hos Thymes, men de havde for mange elever i forvejen, men de ville gerne ha haft mig ellers sagde de..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.