Arbejdsløs - virksomhedspraktik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.126 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Den lykkelige

Jeg er desværre på kontanthjælp.. vil vildt gerne have en kortorelevplads, men der er intet ledig og meget få stillinger her hvor jeg bor :-( har været det siden januar så nu skal jeg igang med en virksomhedspraktik siger de her på jobcenteret.. Skal selv ud og søge idag..
Er der nogle som har prøvet det? Hvordan foregik det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

TNBC

Den lykkelige skriver:

Jeg er desværre på kontanthjælp.. vil vildt gerne have en kortorelevplads, men der er intet ledig og meget få stillinger her hvor jeg bor :-( har været det siden januar så nu skal jeg igang med en virksomhedspraktik siger de her på jobcenteret.. Skal selv ud og søge idag..

jeg var i en børnehave og alt var kaotisk. der var ikke styr på noget, og jeg blev sat til alt muligt kedeligt.
Men min søster var det sidste sommer i tre måneder, lige før hendes tid stoppede, fik en vikar et andet job og hun blev tilbudt at blive vikar, og det har hun så været siden sidste sep.

så det gælder om at finde det rigtige sted.

Anmeld

5. september 2012

Leneur

Den lykkelige skriver:

Du kan jo stadig godt finde et kontor at være i virksomhedspraktik i, for så lærer du jo lidt alligevel og får noget erfaring. For når du har penge i ryggen og er gratis, så kan det være at det er nemmere for dig at komme ind som elev. Bare husk at sige at du gerne vil prøve det hele, så det ikke er alt det kedelige du bliver sat til.
Held og lykke med søgningen.

Anmeld

5. september 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vil bare lige gøre dig opmærksom på,at det er din kommune der skal finde et sted til dig,det er ikke dig selv der skal søge.

Siger de andet,tager de røven på dig,fordi de ikke gider gøre deres arbejde.

Langt de fleste virksomhedspratikker løber enten 6 eller 12 uger,og man har tilknyttet en kontakt person,som holder øje med,at du bliver behandlet ordentlig,og du har det godt.

Anmeld

5. september 2012

Den lykkelige

Yurie skriver:

jeg var i en børnehave og alt var kaotisk. der var ikke styr på noget, og jeg blev sat til alt muligt kedeligt.
Men min søster var det sidste sommer i tre måneder, lige før hendes tid stoppede, fik en vikar et andet job og hun blev tilbudt at blive vikar, og det har hun så været siden sidste sep.

så det gælder om at finde det rigtige sted.

Ok tusind tak!!
Ja men er nok svært at vide på forhånd hvor der er gode muligheder..

Anmeld

5. september 2012

Den lykkelige

mea skriver:

Vil bare lige gøre dig opmærksom på,at det er din kommune der skal finde et sted til dig,det er ikke dig selv der skal søge.

Langt de fleste virksomhedspratikker løber enten 6 eller 12 uger,og man har tilknyttet en kontakt person,som holder øje med,at du bliver behandlet ordentlig,og du har det godt.

Mange tak for svar!
Nej nej de tager ikke røven på mig.. jeg snakkede med min jobkonsulent jeg er tilknyttet og vi blev enige om at jeg selv skulle finde en fordi jeg selv er så ambitiøs, målrettet og selvstændig.. plus jeg synes det virker MEGET bedre end hvis hun ringer ned og siger" vi har en kvinder her som... bla bla.."..
Vil heller klare det selv så derfor jeg fik lov.. så skam ikke fordi de prøver på noget!!  ja på mit papir her står der 4-13 uger..

Anmeld

5. september 2012

Den lykkelige

Leneur skriver:

Du kan jo stadig godt finde et kontor at være i virksomhedspraktik i, for så lærer du jo lidt alligevel og får noget erfaring. For når du har penge i ryggen og er gratis, så kan det være at det er nemmere for dig at komme ind som elev. Bare husk at sige at du gerne vil prøve det hele, så det ikke er alt det kedelige du bliver sat til.
Held og lykke med søgningen.

Mange tak for svar! Ja jeg tænker også at bare skulle klø/presse på.. Jeg kan huske praktikken fra folkeskolen og handelsskolen.. jeg HADEDE det og tænkte bare NOOOO da hun sagde jeg skulle i praktik idag.. jeg hader det!! Ja undskyld.. men jeg skal have travlt, en masse at gå igang med og kan ikke bare lulle rundt en hel arbejdsdag! Så håber jeg kan finde et sted hvor der er noget at tage fat med og man selv kan tage nogle initiativer..

Anmeld

5. september 2012

Tanja1234

mea skriver:

Det må da alt andet lige være federe at komme et sted hen man selv har fundet. Det viser også initiativ overfor den virksomhed som gerne skulle få et så godt indtryk af praktikanten at de ansætter vedkommende. 

Hvor er det trist at se og høre om folk der bare regner med at samfundet skaffer dem alting.  

Anmeld

5. september 2012

Den lykkelige

Tanja1234 skriver:

Det må da alt andet lige være federe at komme et sted hen man selv har fundet. Det viser også initiativ overfor den virksomhed som gerne skulle få et så godt indtryk af praktikanten at de ansætter vedkommende. 

Hvor er det trist at se og høre om folk der bare regner med at samfundet skaffer dem alting.  

Ja jeg synes også det rigtig fedt jeg selv må finde.. for jobkonsulenten sagde godt at de normalt skulle finde den til mig.. men jeg tænker da det mig der er den arbejdsløse.. så må jeg selv lige ud og spørge.. plus jeg selv kan bestemme lige hvor jeg vil spørge..

Anmeld

5. september 2012

Tanja1234

Den lykkelige skriver:

Ja jeg synes også det rigtig fedt jeg selv må finde.. for jobkonsulenten sagde godt at de normalt skulle finde den til mig.. men jeg tænker da det mig der er den arbejdsløse.. så må jeg selv lige ud og spørge.. plus jeg selv kan bestemme lige hvor jeg vil spørge..

Jeg ville i hvert fald, som virksomhed, prioritere en ansøger som dig langt højere end en som kommunen har "sendt". 

Og som du selv siger, så må man da have et ønske om selv at bestemme hvor og hvad praktikken skal indeholde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.