Beløb til gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2012

Benjamins'mor

Vi giver for mellem 150-200 kr i julegave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

PernilleogLouis

serinasmor skriver:

Min fars familie lavede en ordning til jul da vi blev rigtigt mange ...
De voksne med børn fik ikke gaver ...
Børn og resterende voksne (ikke kærester) kom i en pulje / bytteordning ...

Der købes én gave til hver fra alle ...

Dem med 3 børn købte 3 gaver, dem uden børn købte 1 gave osv... tror beløbet var 250- 300 kr .... i til og fra kortet står der så fra " alle dem som gaven er fra "

Det fungerede i 10 år eller mere

Det var i hvert fald én mulighed ... sig til hvis det kræver større forklaring

Det gør det måske er jeg morgentræt men er ikke helt med men det lyder spændende så hvis du orker må du gerne uddybe

Anmeld

5. september 2012

Nadia&Daniel

kicha skriver:

det var også en ide at deres beløb bliver delt op så virker det ik helt så unfair

Dog får vi altid smidt denne i hovedet: "Ja, I burde jo give lidt mere, da I har to indkomster".. Men orker ikke at diskurterer det mere, så vi giver bare dobbel op til svigerinde..

Ja, vi har to indkomster: mand's løn og mine dagpenge, så så meget har vi heller ikke, forhold til andre i familien..

Men nu kommer min svigerinde til at tjene mere end før, og jeg tjener mindre den kommende jul (vist jeg ikke før job), så vi skal alle have kigget julebudgettet igennem..

Anmeld

5. september 2012

serinasmor

kicha skriver:

Det gør det måske er jeg morgentræt men er ikke helt med men det lyder spændende så hvis du orker må du gerne uddybe

Skal gerne prøve ...

Altså alle navne på dem der skal have gave skrives på en liste... navnene deles ud til dem der skal købe gaven til det navn de får tildelt ... hvis du har 3 børn vil i modtage 3 gaver (én til hver) og skal købe 3 gaver .. én til hver af 3 andre på listen ...hvis du hat 2 børn modtager i 2 gaver ( én til hver af dem) og køber 2 gaver .. har du ingen børn køber du 1 gave og får 1 gave ...

alle får dermed én gave fra alle ...

Her hed det sig ca 250 kr pr gave .. men det kan man jo aftale ...

Var det til at forstå

Anmeld

5. september 2012

PernilleogLouis

serinasmor skriver:

Skal gerne prøve ...

Altså alle navne på dem der skal have gave skrives på en liste... navnene deles ud til dem der skal købe gaven til det navn de får tildelt ... hvis du har 3 børn vil i modtage 3 gaver (én til hver) og skal købe 3 gaver .. én til hver af 3 andre på listen ...hvis du hat 2 børn modtager i 2 gaver ( én til hver af dem) og køber 2 gaver .. har du ingen børn køber du 1 gave og får 1 gave ...

alle får dermed én gave fra alle ...

Her hed det sig ca 250 kr pr gave .. men det kan man jo aftale ...

Var det til at forstå

Nu er jeg med den blir taget m i overvejelserne

Anmeld

5. september 2012

serinasmor

kicha skriver:

Nu er jeg med den blir taget m i overvejelserne

Anmeld

5. september 2012

Julemusen

Vi givet vores forældre for 300 kr til jul og fødselsdag. Vores oldeforældre, bedsteforældre og søskende og kæreste får for 200 kr. Og vores nevø og niece får for 100 kr. Børnene får så bange gaver af deres forældre og bedsteforældre at der ikke er grund til at give dem dyret gaver. Phillip får for 500 kr både til jul og fødselsdag og det skal de fremtidige børn også:-) vi har 25 personer der får gaver. Så vil ikke sætte beløbet op. Det er også mere tanken bag end prisen som tæller i min familie :-) vi er begge på su her hjemme så et nødt til at lægge penge til side hver måned for at have råd til gaver. Vi bruger 8800 kr om året på gaver.... Er lidt voldsom, men 10 af dem vi givet gaver får næsten ikke af andre, så vil ikke stoppe med at give dem. Og så ELSKER jeg bare at finde på den perfekte gave til min familie :-) har i år også hæklet en del gaver :-)

Anmeld

5. september 2012

jydeinden

kicha skriver:

Har i et bestemt beløb som I giver til gaver til fødselsdag og jul? 

Mine søskende og jeg har haft det sådan at er man alene giver man 200 til en gave og er man et par så giver man 300 - nu er det bare sådan at 2 af os har mand og børn og de 3 andre er bare dem selv (perioder med kærester) og det er jo altså noget unfair for dem syns jeg. Fx gir vi for 300 til min søster men hun skal gi igen for 600 til os.

Syns vi har brug for en ny ordning men kan ikke lige finde på den

altså i min familie var der først snak om at man skulle indbetale et beløb på måske 50 kr til hver person man holdte jul med, men den ide gik bare slet ikke, for som dem der havde børn sagde " hvad så hvis vi har lyst at give mere til vores børn?" eller hvorfor skal x give til folk vedkommende ikke er i familie med..

så det endte med den klassiske ordning at forældre giver til børn og ikke til hinanden. dvs min mor køber til sine nevøer og niecer men ikke til sine søskende

Anmeld

5. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min familie, som består af min mor, søster og svoger gir vi for 500 kr pr par. 

Det vil sige at min søster og svoger får for 500 kr i alt.

Mig, min kærste og vores 2 børn, får så også 500 kr i alt.

Mig og min søster gir så vores mor for 500 kr hver = 1000 kr i alt.

I min kærstes familie gir vi altid for 300 kr. Vh stine

Anmeld

5. september 2012

Princesspigen

kicha skriver:

Har i et bestemt beløb som I giver til gaver til fødselsdag og jul? 

Mine søskende og jeg har haft det sådan at er man alene giver man 200 til en gave og er man et par så giver man 300 - nu er det bare sådan at 2 af os har mand og børn og de 3 andre er bare dem selv (perioder med kærester) og det er jo altså noget unfair for dem syns jeg. Fx gir vi for 300 til min søster men hun skal gi igen for 600 til os.

Syns vi har brug for en ny ordning men kan ikke lige finde på den

vi er 7 søskende hvor af 1 er førtids pensionist, 1 under uddannelse, 1 har fast arbejde, jeg på kontanthjælp, og så de 3 mindre der bor hjemme hos mor endnu..

vi 4 store har fx altid til jul slået os sammen om gaverne, 1 person køber ALLE gaverne til folk og regner så ud hvad de 3 andre skal give..

gaverner bliver så på et sted mellem 100 og 300 kr pr person alt efter hvad vi finder ud af man kan give det år..  det fungerer godt her..

fødselsdage der er det forskelligt om vi er hver for sig eller sammen om gaverne til de forskellige og så giver vi hvad vi kan... vi er en familie med ikke særlig mange penge og selv min mor er på kontanthjælp på 14 år, så det er "normalt" i familien ikke at have ret mange penge..  

nogle i familien vælger os at når man bliver voksen så skal man ikke længere have gaver (hvilke jeg syndes er kedeligt )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.