Beløb til gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. september 2012

PernilleogLouis

Har i et bestemt beløb som I giver til gaver til fødselsdag og jul? 

Mine søskende og jeg har haft det sådan at er man alene giver man 200 til en gave og er man et par så giver man 300 - nu er det bare sådan at 2 af os har mand og børn og de 3 andre er bare dem selv (perioder med kærester) og det er jo altså noget unfair for dem syns jeg. Fx gir vi for 300 til min søster men hun skal gi igen for 600 til os.

Syns vi har brug for en ny ordning men kan ikke lige finde på den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Pinkrose

kicha skriver:

Mine søskende og jeg har haft det sådan at er man alene giver man 200 til en gave og er man et par så giver man 300 - nu er det bare sådan at 2 af os har mand og børn og de 3 andre er bare dem selv (perioder med kærester) og det er jo altså noget unfair for dem syns jeg. Fx gir vi for 300 til min søster men hun skal gi igen for 600 til os.

Altså vi er så mange søskende og mange niecer og nevøer at det er blevet hammer dyrt i julen . Så vi giver ikk gaver til hinanden men til børn og vores forældre. Og vi får så gaver fra vores forældre. Og til børnene giver vi mellem 200-300 alt efter hvad vi lige finder.

Til fødselsdage køber vi selvfølgelig gave til hinanden der giver vi 250 ca igen fordi flere af os er alene med børn og ikk har så mange penge.

Anmeld

5. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi giver gaver for 250-300 kr. (afhængigt af hvad man lige finder af gave).

Anmeld

5. september 2012

Ina33

kicha skriver:

Vi giver for 200,-, og så er aftalen at når man har børn, så er det kun dem der får.

Jeg er den eneste af mine søskende og jeg der har børn, så min kæreste og jeg får altså ikke gave af mine søskende og hans søskende, men det gør vores børn. Når de andre så får børn, så er det også kun deres børn der får gave. Jeg synes det er en fin ordning.

Anmeld

5. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Mine søskende og min mands søster + vedhæng får ikke nogen julegaver. Tilgengæld får deres børn. Så vi giver altså kun gaver til børnene. Og omvendt. Det fungerer ganske fint. Og vi har det sådan at vi godt kan undvære gaverne, hvis bare vores unger får i stedet.

Ellers synes jeg godt at man kan blive ruineret af det der juleræs.

Anmeld

5. september 2012

Nadia&Daniel

kicha skriver:

Min svigerfamilie og jeg:

Svigerfar: fødselsdag: 300.- / jul: 500.- pr. person

Svigermor: det samme som svigerfar (or. person)

Svigerinde: fødselsdag: 300.- (hun giver os for 150.- hver) / jul: 400.- (hun giver os for 400.- til sammen)

Børn i familien: fødselsdag: 150.- / jul: 150.-

Voksne i familien: fødselsdag: 150.-

Alle disse budgetter er aftalt før jeg kom i familien

Anmeld

5. september 2012

PernilleogLouis

Ina33 skriver:

Vi giver for 200,-, og så er aftalen at når man har børn, så er det kun dem der får.

Jeg er den eneste af mine søskende og jeg der har børn, så min kæreste og jeg får altså ikke gave af mine søskende og hans søskende, men det gør vores børn. Når de andre så får børn, så er det også kun deres børn der får gave. Jeg synes det er en fin ordning.

ku være man skulle prøve det - vi har ellers snakket om at vi også syns det er hyggeligt at gi hinden gaver da vi ikke har forældre osv

Anmeld

5. september 2012

PernilleogLouis

Rikke&Liam skriver:

Mine søskende og min mands søster + vedhæng får ikke nogen julegaver. Tilgengæld får deres børn. Så vi giver altså kun gaver til børnene. Og omvendt. Det fungerer ganske fint. Og vi har det sådan at vi godt kan undvære gaverne, hvis bare vores unger får i stedet.

Ellers synes jeg godt at man kan blive ruineret af det der juleræs.

ja det er nemlig dyrt

Anmeld

5. september 2012

PernilleogLouis

Nadia&Daniel skriver:

Min svigerfamilie og jeg:

Svigerfar: fødselsdag: 300.- / jul: 500.- pr. person

Svigermor: det samme som svigerfar (or. person)

Svigerinde: fødselsdag: 300.- (hun giver os for 150.- hver) / jul: 400.- (hun giver os for 400.- til sammen)

Børn i familien: fødselsdag: 150.- / jul: 150.-

Voksne i familien: fødselsdag: 150.-

Alle disse budgetter er aftalt før jeg kom i familien

det var også en ide at deres beløb bliver delt op så virker det ik helt så unfair

Anmeld

5. september 2012

serinasmor

Min fars familie lavede en ordning til jul da vi blev rigtigt mange ...
De voksne med børn fik ikke gaver ...
Børn og resterende voksne (ikke kærester) kom i en pulje / bytteordning ...

Der købes én gave til hver fra alle ...

Dem med 3 børn købte 3 gaver, dem uden børn købte 1 gave osv... tror beløbet var 250- 300 kr .... i til og fra kortet står der så fra " alle dem som gaven er fra "

Det fungerede i 10 år eller mere

Det var i hvert fald én mulighed ... sig til hvis det kræver større forklaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.