Skriger når jeg afleverer i DP?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. september 2012

Zelinasmor

Hejsa.

Sagen er den, at min datter på 9 mdr er begyndt at skrige/græde voldsomt når jeg afleverer hende i dagplejen. Det er ellers altid gået nemt og hun plejer at være så glad når jeg afleverer. 

Hun klynger sig til mig med det samme vi træder ind af døren og sætter i et skrig med det samme dagplejemor tager hende. 

Jeg synes hendes dagplejemor er rigtig sød og vi kommer så fint ud af det. Så jeg har svært ved at tro, at det skulle være fordi hun ikke kan li' at være der.

Er det normalt at børn lige pludselig vender på den måde ved noget de ellers har været så glade for?

Og hvad kan jeg gøre? Jeg er næsten selv ved at græde hver gang jeg går derfra, fordi det er så hårdt at se min altid så glade pige blive SÅ ked af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

anynom

xoxotasha skriver:

Hejsa.

Sagen er den, at min datter på 9 mdr er begyndt at skrige/græde voldsomt når jeg afleverer hende i dagplejen. Det er ellers altid gået nemt og hun plejer at være så glad når jeg afleverer. 

Hun klynger sig til mig med det samme vi træder ind af døren og sætter i et skrig med det samme dagplejemor tager hende. 

Jeg synes hendes dagplejemor er rigtig sød og vi kommer så fint ud af det. Så jeg har svært ved at tro, at det skulle være fordi hun ikke kan li' at være der.

Er det normalt at børn lige pludselig vender på den måde ved noget de ellers har været så glade for?

Og hvad kan jeg gøre? Jeg er næsten selv ved at græde hver gang jeg går derfra, fordi det er så hårdt at se min altid så glade pige blive SÅ ked af det.

Det kan være hun har fundet ud af, at mor rent faktisk går. Har hørt om, at reaktionen kan komme senere end den første uge, så det kan jo godt være det.

Anmeld

4. september 2012

Zelinasmor

JulieWH skriver:

Det kan være hun har fundet ud af, at mor rent faktisk går. Har hørt om, at reaktionen kan komme senere end den første uge, så det kan jo godt være det.

Går det over igen så?? Jeg bliver bare så ked af at se hende sådan. 

Anmeld

4. september 2012

Sara.

xoxotasha skriver:

Hejsa.

Nu ved jeg ikke hvor længe din datter har gået i institutionen?

Hvis hun næsten lige er startet, så an det engang imellem ske at der går en uge eller mere før børn reagerer..

Hvis hun derimod har gået der et par mdr og alt har været fint så er hun nu kommet i en alder hvor hun begynder at forstå meget mere, måske er hun begyndt at kravle.... Man sige også at hun kommer i seperationsfasen.

(du kan læse om seperationsfasen her)

Vil are sige at jeg tror at din datter er inde i en hel normal periode og at du sagtens kan være tryg ved din dagplejer:-)

Anmeld

4. september 2012

Zelinasmor

Sara. skriver:

Nu ved jeg ikke hvor længe din datter har gået i institutionen?

Hvis hun næsten lige er startet, så an det engang imellem ske at der går en uge eller mere før børn reagerer..

Hvis hun derimod har gået der et par mdr og alt har været fint så er hun nu kommet i en alder hvor hun begynder at forstå meget mere, måske er hun begyndt at kravle.... Man sige også at hun kommer i seperationsfasen.

(du kan læse om seperationsfasen her)

Vil are sige at jeg tror at din datter er inde i en hel normal periode og at du sagtens kan være tryg ved din dagplejer:-)

Det kan være begge dele. Hun har gået der i knap en måned. Men hun er også lige begyndt at gå fra at krybe til at kravle og rejse sig op af ting. Så der sker nok meget i hendes lille hoved. Jeg stoler på dagplejemor, men det gør bare så ondt at "forlade" sit barn når det reagere sådan.

Anmeld

4. september 2012

anynom

xoxotasha skriver:

Går det over igen så?? Jeg bliver bare så ked af at se hende sådan. 

Ja, det tror jeg bestemt. Og så kan det nok blusse op igen. Ligeså vel som at vi andre har off-dage, så kan børnene også have det.

Anmeld

4. september 2012

Zelinasmor

JulieWH skriver:

Ja, det tror jeg bestemt. Og så kan det nok blusse op igen. Ligeså vel som at vi andre har off-dage, så kan børnene også have det.

Det er rigtigt.  Jeg må prøve at se tiden an.

Anmeld

4. september 2012

Sara.

xoxotasha skriver:

Det kan være begge dele. Hun har gået der i knap en måned. Men hun er også lige begyndt at gå fra at krybe til at kravle og rejse sig op af ting. Så der sker nok meget i hendes lille hoved. Jeg stoler på dagplejemor, men det gør bare så ondt at "forlade" sit barn når det reagere sådan.

Ja så tror jeg det er lidt en blanding..

Prøv læs det link jeg har lagt ind det forklare seperations fasen rigtig rigtig godt synes jeg.

Det skal nok gå over igen. Du kan også høre din dagplejemor om hun bliver ved med at græde?

Men kan god forstå at det gør ondt i hjertet at se sit barn græde når man aflevere.

Jeg har to børn, Lærke på snart 5 og Nor på lidt over 2.

Der er ingen problemer med at aflevere Lærke mere, men synes stadig det lidt kommer i perioder med Nor... Og det gør så ondt hos mig. Faktisk så har jeg grædt et par gange efter aflevering. Engang så pædagogen det, og så kom hun ud og trøstede mig.

Jeg kan godt forstå at du føler som du gør.

Samtidig så er det vigtigt ikke at vise din datter det. Hun vil kunne mærke utrygheden og det vil smitte af på hende. Så kan det nemt blive en ond cirkel.

Men prøv fortæl dagplejemoderen at det er hårdt at se din datter græde, så du tænkte på om det går over igen og hvordan hun har det resten af dagen... Evt. kan du ringe når der er gået en halv time for lige at høre. Det har jeg også gjort :-)

Anmeld

4. september 2012

Den lykkelige

Nu startede min datter først som 11 mdr.. men ved bare at da hun var i den alder som din er nu der var hun meget bevidst omkring når jeg gik osv.. hun hang på mig og kunne ikke klare at jeg gik osv.. tror hun havde noget seperations angst eller hvad det hedder.. det var bare hele tiden hun var sådan.. men gik over efter en måneds tid..
Håber det er det din datter er igennem.. og at hun snart bliver god igen.. Men tænker at hun måske også ser/mærker du bliver ked? Så du skal måske bare være total positiv og glad når du aflevere hende selvom hun græder også må du græde i bilen  Jeg har selv stor tudet i bilen to gange i indkørings perioden fordi jeg synes det var mega svært!!
Held og lykke med det..

Anmeld

4. september 2012

Zelinasmor

Sara. skriver:

Ja så tror jeg det er lidt en blanding..

Prøv læs det link jeg har lagt ind det forklare seperations fasen rigtig rigtig godt synes jeg.

Det skal nok gå over igen. Du kan også høre din dagplejemor om hun bliver ved med at græde?

Men kan god forstå at det gør ondt i hjertet at se sit barn græde når man aflevere.

Jeg har to børn, Lærke på snart 5 og Nor på lidt over 2.

Der er ingen problemer med at aflevere Lærke mere, men synes stadig det lidt kommer i perioder med Nor... Og det gør så ondt hos mig. Faktisk så har jeg grædt et par gange efter aflevering. Engang så pædagogen det, og så kom hun ud og trøstede mig.

Jeg kan godt forstå at du føler som du gør.

Samtidig så er det vigtigt ikke at vise din datter det. Hun vil kunne mærke utrygheden og det vil smitte af på hende. Så kan det nemt blive en ond cirkel.

Men prøv fortæl dagplejemoderen at det er hårdt at se din datter græde, så du tænkte på om det går over igen og hvordan hun har det resten af dagen... Evt. kan du ringe når der er gået en halv time for lige at høre. Det har jeg også gjort :-)

Tusind tak for råd. Jeg vil prøve at snakke med hende når jeg henter min datter i dag, for at høre hvordan det gik efter jeg tog afsted. Og hvis det bliver ved, vil jeg nok ringe og høre hvordan det går lidt efter hun er afleveret. 

Det link du satte ind med seperationsfasen beskriver det hele meget godt. Så jeg tror det er det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.