Kære Sygeplejersker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2012

Hvem?

Anonym skriver:

nå okay. Det var da træls for dig

Kunne  du have fundet på at skifte fagforening hvis du kunne have sparet 4000 kr om året?

Nej, det tror jeg faktisk ikke - DSR er til for at tale på sygeplejerskers vejene, tror ikke der er andre der vil gøre så meget for det fag end dem, 4000 kr. om året er jo alligevel kun 333 kr. om måneden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

132319

Jeg er ikke  medlem af en DSR eller andre fagforeninger. 

Jeg er naturligvis medlem af DSA.

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg er ikke  medlem af en DSR eller andre fagforeninger. 

Jeg er naturligvis medlem af DSA.

Du arbejder som sygeplejerske og er ikke medlem af DSR. Hvad siger dine kolleger på din arbejdsplads?

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Nej, det tror jeg faktisk ikke - DSR er til for at tale på sygeplejerskers vejene, tror ikke der er andre der vil gøre så meget for det fag end dem, 4000 kr. om året er jo alligevel kun 333 kr. om måneden

Kan sagtens følge dig men for mig er 4000 kr om året mange penge og jeg synes sådan set ikke de gør det særligt godt.

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

Michala skriver:

Jeg er medlem af DSR. Det er ikke fordi, at jeg er imponeret over deres arbejde, men de taler dog mere vores sag end nogen anden, så kunne ikke finde på at benytte en anden fagforening.

Jeg er bare nysgerrig - hvor kan du få en fagforening til 1400 kr. om året??

4000 kr er lidt højt sat. Jeg kan fx spare 3500 kr om året ved at skifte til Krifa. Jeg giver 1352 i kvartalet hos DSR og det vil koste 465 kr hos Krifa. Det er i hvert fald mange penge for mig!!

Anmeld

4. september 2012

132319

Anonym skriver:

Du arbejder som sygeplejerske og er ikke medlem af DSR. Hvad siger dine kolleger på din arbejdsplads?

Det er ikke noget vi taler om men jeg er sikker på at de er ligeglade.

Anmeld

4. september 2012

klmf

Jeg er med i DSR - er ikke enig i alle deres dispositioner, men det er dem, der forhandler min overenskomst, så synes også det er mest fair. Så hvis ikke man er med i DSR, kan man vel nærmest lade være med at være i en fagforening.  Desuden har jeg nu betalt svimlende beløb til strejkekassen, så det ville være dumt at melde mig ud nu. Så gør det dels af solidariske grunde og dels praktisk, så jeg kan få løn hvis vi strejker.

Du vil gerne spare pengene, men vil gerne have de vilkår og tillæg som fagforeningen har forhandlet hjem til os??

Er selvfølgelig også med i DSA.

Anmeld

4. september 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ville til en hver tid ALDRIG skifte til krifa under alle omstændigheder, jeg er selv arbejdsløs udd butikassistent og er derfor i hk , jeg har været på kurser med folk fra krifa og de har fortrudt så meget at de har dem for det første skal de søge 5 job om ugen 5 job overvej lige det , der udover så har andre fagforeninger slet ikke de sammen muligheder for at hjælpe dig som den fagforening som er tilknyttet faget i det her tilfælde Dsr ..

Jeg Synes virkelig du skal tænke dig godt om inden du spare penge på netop den post . Jeg siger det i en god mening og jeg forstår udemærket du gerne vil spare penge ..

Men tænk det godt igennem , for de kan på ingen måde hjælpe dig så godt som den reale fagforening .

jeg var selv ved at skifte dog til det faglige hus , men er lykkelig for jeg aldrig gjorder det da jeg har haft brug for min fagforening og de kunne hjælpe råde og vejlede 110%

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.