Ubehag ved p-pille stop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

LilleChelle

Det er ganske normalt at få de 'graviditetssymptomer' når man stopper på p-piller, derfor er der også rigtig mange der allerede et par uger efter p-pillestop er sikre på at de er gravide, fordi de får de symptomer. 

- Men normalt er det bare kroppen der reagerer på de manglende, kunstigt tilførte hormoner. Og de symptomer kan du have i større eller mindre grad de næste måneder. 

Jeg havde dem et par måneder efter p-pillestop i August sidste år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Anonym trådstarter

Mulle82 skriver:

Jeg kan ikke huske om jeg fik ubehag så hurtigt. Jeg stoppede med p-pillerne i juni måned. Og jeg kan også mærke en forskel på min krop.

Jeg har fået meget mere uren hud, on off kvalme over mad, fedtet hår, føler jeg er mere følelsesladet - det positive er at jeg er mere frisk, ikke nær så træt som før  

Så det er helt normalt, om andre skriver så tager det lidt tid for kroppen at vende sig til

Tak for svaret, det er rart at vide det ikke bare er mig! Synes heller ikke rigtig det virker som om jeg er syg, symptomerne er i hvert fald anderledes end de plejer at være.. Men nu må vi se, jeg finder jo nok ud af det med sikkerhed i løbet af en uges tid eller to.

Anmeld

3. september 2012

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Det er helt normalt med de symptomer, når man stopper med p-piller. Kroppen skal jo lige vænne sig til ikke, at få hormonerne mere, og skal tilbage til sin normale tilstand. 

Det skal nok gå i sig selv igen, men det er selvfølglig ikke så rart mens det står til 

Tak for svar, det er rart at blive bekræftet i, at det faktisk kan være kroppens reaktion på alt det nye der sker med manglende hormoner, andre vitaminer, etc.

Anmeld

3. september 2012

Masig

Anonym skriver:

Hej piger,

Jeg er lige ano da vi ikke har fortalt nogen om vores projekt endnu :-)
Sagen er den, at jeg tog den sidste p-pille forrige torsdag (ca 1 1/2 uge siden) og de første dage under mens var alt som det plejede, men her de sidste ca 4 dage har jeg haft næsten konstant kvalme, ondt i maven og forholdsvis meget hovedpine. Mit spørgsmål er så om andre har haft lignende symptomer i forbindelse med p-pille stop (og evt start på Graviditetsvitaminer)?
Tænkte, at når man kan få ubehag og kvalme i forbindelse med p-pille start, var det da ikke utænkeligt man også kan få det ved stoppet:-) Men er lidt i tvivl om det i virkeligheden er for tidligt at få den slags symptomer efter så få dage?
Ellers må jeg jo være ved at blive syg :-S

Jeg havde konstant kvalme i 10 dage efter jeg stoppede med mine p-piller.... Og mens-perioden var overstået.... Din krop har jo været vant til de kunstige hormoner, så den skal lige finde sig selv...

Anmeld

3. september 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Jeg havde konstant kvalme i 10 dage efter jeg stoppede med mine p-piller.... Og mens-perioden var overstået.... Din krop har jo været vant til de kunstige hormoner, så den skal lige finde sig selv...

Dejligt at høre, så er der håb for det kun er en lille uges tid endnu, at jeg skal have det sådan her!

Anmeld

3. september 2012

Masig

Anonym skriver:

Dejligt at høre, så er der håb for det kun er en lille uges tid endnu, at jeg skal have det sådan her!

Ja mon ikke...

Anmeld

4. september 2012

Anonym trådstarter

Øv, jeg er træt af den her kvalme, hovedpine og ondt i maven allerede!! Og det gør det ikke bedre, at der hver dag dukker en veninde/bekendt op med en statusbesked på FB om at nu er de så og så langt henne/har termin om så og så lang tid! Nu vil jeg bare gerne have opstartsfasen overstået så jeg kan komme i gang med det sjove - nemlig at lave baby og blive gravid!

Jeg er ikke misundelig på de veninder, der venter sig, men hvis de alle sammen får børn nu, hvem skal jeg så følges med i graviditeten? Kunne jo bare være SÅ hyggeligt at have en veninde at gå og være gravid sammen med!

Anmeld

4. september 2012

babymus77

Jeg blev også skidt tilpas!! Ogbvadr det faktisk længe husker jeg!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.