Ubehag ved p-pille stop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.581 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg er lige ano da vi ikke har fortalt nogen om vores projekt endnu :-)
Sagen er den, at jeg tog den sidste p-pille forrige torsdag (ca 1 1/2 uge siden) og de første dage under mens var alt som det plejede, men her de sidste ca 4 dage har jeg haft næsten konstant kvalme, ondt i maven og forholdsvis meget hovedpine. Mit spørgsmål er så om andre har haft lignende symptomer i forbindelse med p-pille stop (og evt start på Graviditetsvitaminer)?
Tænkte, at når man kan få ubehag og kvalme i forbindelse med p-pille start, var det da ikke utænkeligt man også kan få det ved stoppet:-) Men er lidt i tvivl om det i virkeligheden er for tidligt at få den slags symptomer efter så få dage?
Ellers må jeg jo være ved at blive syg :-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen der har en kommentar??

Anmeld

3. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Hej piger,

Sagen er den, at jeg tog den sidste p-pille forrige torsdag (ca 1 1/2 uge siden) og de første dage under mens var alt som det plejede, men her de sidste ca 4 dage har jeg haft næsten konstant kvalme, ondt i maven og forholdsvis meget hovedpine. Mit spørgsmål er så om andre har haft lignende symptomer i forbindelse med p-pille stop (og evt start på Graviditetsvitaminer)?
Tænkte, at når man kan få ubehag og kvalme i forbindelse med p-pille start, var det da ikke utænkeligt man også kan få det ved stoppet:-) Men er lidt i tvivl om det i virkeligheden er for tidligt at få den slags symptomer efter så få dage?

Da jeg stoppede på p-piller havde jeg ingen symptomer, men det an da ikke udelukkes, at din krop reagerer på de "manglende" hormoner..? Er det få dage efter sidste pille, eller efter at du normalt ville være startet?

Anmeld

3. september 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Da jeg stoppede på p-piller havde jeg ingen symptomer, men det an da ikke udelukkes, at din krop reagerer på de "manglende" hormoner..? Er det få dage efter sidste pille, eller efter at du normalt ville være startet?

Jeg er fire dage efter jeg normalt ville være startet, dvs jeg skulle have haft taget en pille fredag morgen, hvis jeg skulle have fortsat på dem.

Anmeld

3. september 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Men håber da virkelig jeg bare er lidt sløj generelt. Ingen bivirkninger ville jo være skønt!!

Anmeld

3. september 2012

M (:

Jeg er fire dage efter jeg normalt ville være startet, dvs jeg skulle have haft taget en pille fredag morgen, hvis jeg skulle have fortsat på dem.

Hm, så kan det vel godt være en konsekvens af de manglende hormoner din krop reagerer på? Men ved det ikke.. Jeg havde som sagt ingen symptomer..

Anmeld

3. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Men håber da virkelig jeg bare er lidt sløj generelt. Ingen bivirkninger ville jo være skønt!!

Vil da krydse finre for, at det "bare" er lidt almindelig sløjhed, og at du snart får det bedre! 

Anmeld

3. september 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Hej piger,

Jeg har ikke selv oplevet ubehag eller noget, ved p-pille-stop. Men det er jo meget normalt, at man får graviditetssymptomer, når man stopper på p-pillerne. Måske det er det?

Håber snart det går over igen 

Anmeld

3. september 2012

gokkelok

Det er helt normalt med de symptomer, når man stopper med p-piller. Kroppen skal jo lige vænne sig til ikke, at få hormonerne mere, og skal tilbage til sin normale tilstand. 

Det skal nok gå i sig selv igen, men det er selvfølglig ikke så rart mens det står til 

Anmeld

3. september 2012

Mulle82

Jeg kan ikke huske om jeg fik ubehag så hurtigt. Jeg stoppede med p-pillerne i juni måned. Og jeg kan også mærke en forskel på min krop.

Jeg har fået meget mere uren hud, on off kvalme over mad, fedtet hår, føler jeg er mere følelsesladet - det positive er at jeg er mere frisk, ikke nær så træt som før  

Så det er helt normalt, om andre skriver så tager det lidt tid for kroppen at vende sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.