Sådan ser det ud når man terper det græske alfabet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Dinna88

Guldimaven skriver:

Wow, det ser klogt ud! Sejt!

Ej, jeg er en ganske "normal" person, intet klogt der! haha. Jeg er bare stærk sprogligt men TAK! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Muffin_girl

Du er sku sej søde !!!  

Seee du ku jo godt

Anmeld

2. september 2012

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Du er sku sej søde !!!  

Seee du ku jo godt

tak tak tak, søde! JA, og det er bare gået så skide godt! Jeg er altså skide stolt af mig selv... jeg har ikke brugt så lang tid på det, når man tænker over det. OG jeg ved at jeg lærer bedst ved at skrive ned, så den metode har jeg brugt. Og det har jo så tydeligvis virket! Så skal jeg bare lige blive ved i 6 år 

Anmeld

2. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dinna88 skriver:

Ja, jeg har lige et par notifikationer liggende hernde... Men jeg er ret travl lige for tiden. I aften har jeg brugt en hel regnskov på at terpe det Græske alfabet

Jeg kan det udenad på græsk og dansk nu,og har ret godt styr på at skrive det på græsk også - det sidder dog på INGEN måde fast endnu. Men når man tænker på at en af de andre skrev "jeg ser lidt på det i morgen og hører om min læsegruppe vil være med," til mig..... Så er jeg vist godt udrustet  har jo også mandag og tirsdag!

Nå... Nu ved I lige om hvorfor jeg er ret optaget lige i tiden, i hvert fald jer der måskeeeeeeeeeeee ha rbemærket det

Måske kan det følgende opmuntre dig: Jeg havde engang en elev fra Armenien. Han havde først lært det armenske alfabet, derefter det russiske, og så det engelske - inden han kom til DK og så lige skulle have styr på forskellene på det danske og det engelske. Samtidig begyndte han at få tyskundervisning...

Det er svært at forestille sig at skulle lære et sprog med et helt andet alfabet - i hvert fald for mig.

Anmeld

2. september 2012

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

tak tak tak, søde! JA, og det er bare gået så skide godt! Jeg er altså skide stolt af mig selv... jeg har ikke brugt så lang tid på det, når man tænker over det. OG jeg ved at jeg lærer bedst ved at skrive ned, så den metode har jeg brugt. Og det har jo så tydeligvis virket! Så skal jeg bare lige blive ved i 6 år 

Ja men tænk på at nu er du igang ! Så går 6 år stærkt

Jeg lærer bedst på samme måde som dig, så er sikker på du nok skal lære det !

Anmeld

2. september 2012

Dinna88

Mor og meget mere skriver:

Måske kan det følgende opmuntre dig: Jeg havde engang en elev fra Armenien. Han havde først lært det armenske alfabet, derefter det russiske, og så det engelske - inden han kom til DK og så lige skulle have styr på forskellene på det danske og det engelske. Samtidig begyndte han at få tyskundervisning...

Det er svært at forestille sig at skulle lære et sprog med et helt andet alfabet - i hvert fald for mig.

WAUW! Det er virkelig godt klaret! Jeg tænker at det kræver VIRKELIG god orden at skelne latin og græsk fra hinanden - så jeg skal være en smule OCD-agtig det næste år 

Indtil videre har alfabetet her været forholdsvis nemt! men det er for dumt, det går sådan her: a, b, g, d..... og så er der et langt og kort o og et langt og kort e. Samt th, ch, ph, ps  hvad havde de grækere lige gang i?!

Anmeld

2. september 2012

B&J

Dinna88 skriver:

Hehe, men så må du tænke på, at jeg er fuldstændig IDIOT til f.eks. fysik og matematik!!! Men TAK!

Jamen noget skal man jo være vildt god til om det er den ene eller anden ting.. men fedt det lige er græsk du er god til jaa det er sejt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.