Hvornår er en mand for gammel til at få sit 1 barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Umuligt at svare på, men det er jo ikke hensigtsmæssigt at være alt for langt oppe i årene. Det samme gælder jo kvinder. - Større sandsynlighed for kromosomafvigelser. 

Men ellers vil jeg, sådan ud fra en føle føle tilgang, personligt mene, at man ikke bør være mere end i nærheden af de 50 som maks. Man skal også lige kunne nå at få barnets opvækst med! Selvsagt.

Men synes virkelig det må være op til folk selv at jonglere med. 

Spørger jo ikke om hvad der er rigtigt/forkert. - Det kan man ikke svare på da alle er forskellige.

Er blot nysgerrig omkring hvad andre mener er for gammelt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Spørger jo ikke om hvad der er rigtigt/forkert. - Det kan man ikke svare på da alle er forskellige.

Er blot nysgerrig omkring hvad andre mener er for gammelt

Jeg mente bare, at det var umuligt at svare på for mig. Har stemt blank af samme grund. 

Anmeld

2. september 2012

Muhmi

Nettemor skriver:

Når han føler sig for gammel. Eller når han nærmer sig pensions alderen

Der er mange mænd på 28-30 som er 'for unge'

Anmeld

2. september 2012

MortilElias2010

Min mand fik sit første barn som 39, indtil videre vores eneste men det er ikke usandsynligt vi vil gå igang med pb næste år 

Anmeld

2. september 2012

modesty

Min mand var 50. Han havde egentlig opgivet at få børn, men så mødte han mig og vi var ikke i tvivl om at vi var hinandens store kærlighed. Så sådan blev det.

Det er ikke optimalt - han er f.eks ekstremt dårlig til at tage nætterne (selvom det ville han måske også have været hvis han var yngre) - og selvfølgelig er det øv at han ikke kommer til at være i vores søns liv lige så lang tid som hvis han havde været 30.

På den positive side er han en utrolig hengiven og omsorgsfuld far. Han vægter familielivet højt og hjælper til herhjemme på lige fod med mig. Han hviler i sig selv og ved hvad han vil.

De problemstillinger jeg læser om så tit herinde med fædre der ikke hjælper til, hellere vil hænge ud med vennerne, ikke kan relatere til deres børn o.s.v., har vi intet af herhjemme.

Anmeld

2. september 2012

Julemusen

Min mand og jeg var begge 21 år med vores den første og eneste indtil videre:-) han er den bedste far, meget bedre end nogen anden jeg har mødt :-) jeg har godt nok stemt i starten af 30erne da hvis man nu vil have flere børn så går man pludselig hen og bliver lidt op i alderen fra man har den sidste. Har selv en far der var midt 30erne da han fik mig og han har bare ikke kunnet lege på samme måde som min mand gør med vores søn. Behøver self ikke Være alderen men manden :-) men man skal også have tid til at finde den rette at få barn med, og hvis det sket lidt sent i livet så er det så det er :-D jeg har bare været heldig med manden min at vi mødtes da vi var 16 år :-)

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Spændende med alle de forskellige svar

Anmeld

2. september 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Som spørgsmålet lyder.

Hvornår synes i en mand er for gammel til at få sit 1 barn?

Altså jeg har den holdning at 40 år er grænsen for både mand og kvinde,

Anmeld

2. september 2012

Ciss

Jeg har stemt blankt, for jeg synes ikke, man kan sætte det så kategorisk op.

I udgangspunktet vil jeg sige, når kroppen ikke længere kan på naturlig måde.

Men så er der jo mange, som uanset er nødt til at have hjælp, for at blive gravide. Jeg tænker lidt at 41-42 er ved at være sidste udkald for de fleste.

Samtidig tænker jeg også, at hvis nogen har prøvet i åresvis og endelig lykkes naturligt ved f eks 43 år, så ser jeg faktisk ikke noget galt i det.

Samme grænse for kvinder og mænd i udgangspunktet - men jeg synes uanset altid, at man skal se på den enkeltes situation og ikke skære alle over en kam.

Anmeld

2. september 2012

HelleBelle

Anonym skriver:

Vi skal i behandling for at få barn. Og det er jo aldrig til at vide hvor mange gange/ hvor lang tid det tager.

Og når han er 35 til den tid, synes jeg tiden løber lidt fra os. Eller den kan ihvertfald gøre det.

Især når vi gerne vil have et par stykker.

Hvis I skal i behandling så gå hellere i gang så snart I kan!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.