Vintergarderobe....spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. september 2012

Mussen2

Har i to flyverdragter til jeres børn som går i børnehave? Og ligeledes har i to par støvler, interjakker, termosæt og hvorfor har i valgt som I har.

Hvilke størrelse køber i vinterjakke i? Samme størrelse som barnet? Eller en str. Større. Min datter er 3 år og 3 mdr. Og bruger str 98. Er omkring 95-96 cm lang.

Jeg regner med at tage str 98,men bliver nu helt i tvivl. Flyverdragt har jeg dog købt i str. 98.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

De3Guldklumper

Mussen2 skriver:

Har i to flyverdragter til jeres børn som går i børnehave? Og ligeledes har i to par støvler, interjakker, termosæt og hvorfor har i valgt som I har.

Hvilke størrelse køber i vinterjakke i? Samme størrelse som barnet? Eller en str. Større. Min datter er 3 år og 3 mdr. Og bruger str 98. Er omkring 95-96 cm lang.

Jeg regner med at tage str 98,men bliver nu helt i tvivl. Flyverdragt har jeg dog købt i str. 98.

Her har ungerne kun 1 sæt af hver. Dog har de to par vinterstøvler.

Vi har aldrig haft problemer med ikke at kunne få flyverdragterne tørre til næste dag - så indtil da holder vi os på et stk pr. barn..

Anmeld

1. september 2012

PernilleogLouis

vi har også kun en flyverdragt, et termosæt, et par støvler til når det er meget koldt og et par til når det er knapt så koldt også ender det som regel med 2-3 vinterjakker - ikke fordi det er nødvendigt men elsker at købe jakke min blir 5 i januar så alt hans er 110

Anmeld

1. september 2012

Mussen2

Tak for det. Det er dælme også dyrt hvis man skal have to sæt

Anmeld

1. september 2012

bøllen

Mussen2 skriver:

Her har vi en flyverdragt , 1 vinterjakke , 1 termosæt , regntøj.

1 par vinterstøvler & mangler et par termo støvler.

Har dog købt en brugt reima flyverdragt som ekstra.

Har købt str 98 som han bruger i tøj, vinterjakke dog str 104 da de er en hummel som til tider kan være lille

Anmeld

1. september 2012

helle85

Mussen2 skriver:

her har vi 1 flyverdragt og et skisæt til hver og en ekstra jakke da vi ikke har tørrer maskine og det er ikke alt overtøj der kan nå at tørrer på en nat
og så har de et par vinterstøvler og et par termo støvler hver

og så har de 2 par vanter så de har et ekstra par (da de nogen gange bliver væk i børnehaven)

Anmeld

1. september 2012

foto på lærred

Her har vi de sidste par år haft dobbelt af alt, men noget af det har været loppemarkedfund (f.eks den ekstra flyverdragt, den ene ekstra vinterjakke osv) for ellers bliver det rigtig dyrt. Huer og vanter har jeg altid i massevis for dem får jeg (og børnehaven altid smidt væk/fundet igen senere. Ang størrelse så var vi i en 104 i flyverdraget og jakke da min datter var på din alder, det var også for at den skulle holde hele den lange kolde sæson.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

søde collager på lærred, ugle-wallstickers og dåbsinvitationer.

Anmeld

1. september 2012

Mussen2

Bøllen skriver:

Her har vi en flyverdragt , 1 vinterjakke , 1 termosæt , regntøj.

1 par vinterstøvler & mangler et par termo støvler.

Har dog købt en brugt reima flyverdragt som ekstra.

Har købt str 98 som han bruger i tøj, vinterjakke dog str 104 da de er en hummel som til tider kan være lille

Ok det er også minerfaring at hummel er ret lille

Anmeld

1. september 2012

Mussen2

foto på lærred skriver:

Her har vi de sidste par år haft dobbelt af alt, men noget af det har været loppemarkedfund (f.eks den ekstra flyverdragt, den ene ekstra vinterjakke osv) for ellers bliver det rigtig dyrt. Huer og vanter har jeg altid i massevis for dem får jeg (og børnehaven altid smidt væk/fundet igen senere. Ang størrelse så var vi i en 104 i flyverdraget og jakke da min datter var på din alder, det var også for at den skulle holde hele den lange kolde sæson.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Ok tak. Jeg er sørme også i tvivl. Altså sidste sæson havde hun str 92 i mini a ture så tænker den blot skal være et nr. Større men det er jo altid et sats. God ide med mange vanter.
Hvordan brugte i vinterstøvler ctr. Termostøvler?

Anmeld

1. september 2012

foto på lærred

Ok tak. Jeg er sørme også i tvivl. Altså sidste sæson havde hun str 92 i mini a ture så tænker den blot skal være et nr. Større men det er jo altid et sats. God ide med mange vanter.
Hvordan brugte i vinterstøvler ctr. Termostøvler?

Ja det er altid svært med størrelsen. Men modellen har jo også meget at have at sige. De ting jeg har haft i Mini-a-ture har altid været små i det synes jeg, men jeg har nu også en stor pige (høj).

Personligt, har jeg aldrig rigtig brugt termostøvler. I år havde hun nogle støvler som var en mellemting mellem regnstøvler og alm. støvler og dem har hun brugt lidt. Men termostøvler har vi indtil nu ikke rigtig brugt her hjemme.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.